Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

...

Startet av ..., fredag 01. juni 2018, klokken 21:23

« forrige - neste »

...

...
...

Moonwmn


birgerdammen


Crown

Man får vel ikke ventilerte seter uten skinn? Ventilasjonen veier godt opp mot ulempene med skinn i varmen.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

jkirkebo

Sitat fra: birgerdammen på fredag 01. juni 2018, klokken 21:38
Skinn er det eneste som gjelder. Lettere å selge

Ikke hvis de aller fleste velger det pga. det. Det er mange som foretrekker stoffseter, om det er få brukte biler med stoffseter blir de ekstra populære.

Kan ikke fordra skinn selv, ventilert eller ikke. Prøvde det igjen på min TMS i 2013, men gikk tilbake til stoff på TMX.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Limodriver

Jeg støtter dere i at det er betydelige fordeler med stoffseter. Blant annet: ikke varmt om sommeren, ikke kaldt om vinteren, ikke klamt, lunere osv.

Likefullt kjøper jeg skinn. Jeg har hatt et par biler med stoff og delskinn. Det er som å selge bedervet mat når en prøver å bli kvitt dem. Prisen går betydelig ned. Vi nordmenn har noen "greier" vi må ha og er sykelig opptatt av utstyr. For å redusere verditapet ved salg velger jeg å følge hordene selv om jeg ville valgt annerledes om verditapet ikke var en faktor.

bno

Delvis enig. Jeg ønsker takluke og da er stoff/takluke komninasjonen ikke valgbar.

JEG

Lite info om takluke. Har i dag panoramatak, så vet ikke engang om ser poenget med en liten luke i taket.


ThorIII

Jeg valgte også skinn nå i konfiguratoren, men tror jeg kommer til å endre til stoff. Når alt kommer til stykke så er det vel kun en ting som gjelder når man kjøper el.bil og det er rekkevidde.. så hvorfor bruke unødvendig med energi på å ventilere/varme opp skinnseter

Counterpointer

Ventilasjonen til Kia/Huyndai er veldig bra.

Ville valgt dette

trykkertor

Sitat fra: ThorIII på lørdag 02. juni 2018, klokken 13:31
Jeg valgte også skinn nå i konfiguratoren, men tror jeg kommer til å endre til stoff. Når alt kommer til stykke så er det vel kun en ting som gjelder når man kjøper el.bil og det er rekkevidde.. så hvorfor bruke unødvendig med energi på å ventilere/varme opp skinnseter
Nå begynner vi å snakke så pass batterikapasitet at vi kan spandere på oss strømbruk til komfort også.
Skjønner det bedre for trilling-sjåfører og slikt.

Gordon Retriever

På kort sikt er skinnseter lettere å holde pene.  I et noe lengre perspektiv behøver imidlertid skinn et større arsenal av pleiemidler for å holdes i topp stand.

En annen ting er at jeg personlig synes at tekstilsetene som tilbys i dag jevnt over er et trist og lite inspirerende syn.  :(

Limodriver

Stoffseter bærer dessverre ofte preg av å ikke være det alternativet de fleste velger, eller kanskje også til og med bevisst kjedelig og dårlig nettopp for at de fleste skal velge dyrere seter.

Jeg prøvde de ventilerte skinnsetene til Kona i dag. Ventileringen ga faktisk god effekt og var behagelig.

Jeg skal ikke ha bilen så lenge at skinn blir et problem, og lite spennende stoffseter blir nok ikke lett å selge brukt.

ca119

Var innom Hyundai på Lier igår å testet setene på en Kona bensin.
Skinsetene var bekvem. De i stoff som satt i en annen bil ved siden var litt glatt.
Tenkte ikke bruke 10.000kr på skinn, men det ble SKINN og Galactic Grey.

HvaForNoe? Forhandlern på LIER tar 2000kr mere en Centralgarasjen i Drammen??? Huffda ....
Da henter jeg den heller da - men fikk ikke forandret det i bestillingen nå :(

JEG

Tar med i vurderingen at man for 10 K også får ett mer påkostet dashboard og div annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA