Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken pris har du fått fra din forhandler?

Startet av rmon, fredag 01. juni 2018, klokken 08:57

« forrige - neste »

trykkertor

Ja, jeg tror mange forhandlere tar mva-fritaket som ren avanse.
Så vel det på Ampera-e da momsfrie vinterhjul kostet like mye som momspålagte vinterjul til tilsvarende Opel-biler.

Prøv å ringe og be om tilbud på vinterhjul til Kona Bensin. Sjekk så hva prisen er til Kona EV.
Godt mulig det blir samme tallet.
Så en masse selgerhumbug om at elbilen er tyngre og trenger andre dekk og felger.
Vel, jeg har handlet dekk og felger en god del i mitt liv, og vet at forskjellene ikke er så store selv om en skal opp noen hundre kilo i vektklasse på bilen.

3irikur

Sitat fra: trykkertor på lørdag 02. juni 2018, klokken 09:57
Ja, jeg tror mange forhandlere tar mva-fritaket som ren avanse.
Så vel det på Ampera-e da momsfrie vinterhjul kostet like mye som momspålagte vinterjul til tilsvarende Opel-biler.


Det stemmer. Da jeg kjøpte min Ampera kostet hjulene mer enn tilsvarende til Astra.

Jeg endte med å kjøpe fra dekk1, de leverte bedre dekk til halv pris av bilforhandleren.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Mr_No

Fikk en pris på 355.700,skinn, uten soltak, metallic lakk (ikke Galactic Grey) og vinterdekk på originale felger. Prisen er ferdig levert hos Aaby Auto AS i Bærum.

bno

Beguynner å lure litt.

Bestilte bil og var ferdig med det 1.6 kl.08:10

Gikk over gaten til min forhandler som fortalte at de intet ville skje (kontraktsskriving) før den 17.6.
Nå operer dere med priser som jeg antar er kontraktsfeste. Er det riktig oppfattet dvs. dere har skrevet kontrakt og prissatt i denne med / uten vinterhjul?

Noen som kan avklare takk!



andy99

#19
Er vel ingen som har skrevet kontrakt, kontrakt må vel si noe om levering og det vet vi ikke før 18 juni. Men noen har skriftlige tilbud som er ganske bindende.

Edit; Ser via face at det er noen som skriver "kontrakt" med forhandler. Tror det er litt begrepsforvirring her (meg inkludert). Hyundai sentralt har uttalt at det ikke skrives bindende kontrakter før etter 17 juni (før 2 juli).
Det jeg har er skriftlig tilbud på noe utstyr fra forhandler og en reservasjon fra Hyundai Norge på bilen.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

bno


Optimus_Pi

Sitat fra: Mr_No på mandag 04. juni 2018, klokken 10:16
Fikk en pris på 355.700,skinn, uten soltak, metallic lakk (ikke Galactic Grey) og vinterdekk på originale felger. Prisen er ferdig levert hos Aaby Auto AS i Bærum.

Det høres ut som en god og fornuftig pris.
Jeg fikk 361.200 NOK til samme konfig. som deg. (Vinterdekk 16900+TPMS 3500 = 20.400).
Sven Kvia Sandnes AS

Vinterdekk synes jeg ble ganske dyrt :( muligens jeg må takke nei til den hos forhandleren.

Touring

Har fått kontrakt jeg også, selger har signert men ikke jeg. Vil vite kønummeret mitt først.  Har ikke fått noe mail på hva det er, men stakk innom en forhandler som sjekket på dataen at jeg hadde 1014. Stakk innom en annen forhandler jeg har gode erfaringer med i går . Han kunne ikke finne hva nummeret mitt var. Så han sendte mail til Hyundai. Skrev kontrakt med han da og signerer når jeg får vite det kønummeret mitt. Satt meg på interesse listen i mars i fjor.

tobel

Er det noen som har erfaringer, positive eller negative, med Hyundai-forhandler i Oslo-området som de har lyst til å dele?

Pris ved kjøp er selvfølgelig viktig men etter at kontrakten er signert er jo kundeoppfølging og serviceinnstilling enda viktigere.

Limodriver

Jeg har dårlig erfaring med Birger N Haug.

Jeg har ikke kjøpt bil hos verken Mobile på Ensjø eller Aaby Auto på Vøyenenga, men begge virker veldig positive. Jeg velger nok Aaby Auto da de er en mindre forhandler og jeg tror en blir behandlet mer personlig og seriøst der enn hos større forhandlere.

Touring

Er det samme priser på service på disse forskjellige stedene? Kjøper el-bil for å spare penger

Kjetil1986

Serviceprisene kan variere VELDIG mye fra forhandler til forhandler. Dette har jeg selv erfart. Så det lønner seg å ta en ringerunde rundt til alle forhandlerene i området ditt før du bestiller service.
Model 3 long range 2021

Stjerneglis

Jeg leser at flere her har dårlig erfaring med Birger N Haug... Var dette ifm med Leaf-eierskap at dere har disse erfaringene?

Har selv ingen personlig erfaring med Birger N Haug, men de åpnet ny Hyundai-forhandler i nabolaget mitt på Nesbru og har derfor spesifisert disse som forhandler i reservasjonen. Blir jo litt betenkt når folk fraråder Birger N Haug på et generelt grunnlag...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

tangofor2

Noen som har erfaringer med Centralgaragen, Drammen som forhandler?

trykkertor

Sitat fra: Touring på tirsdag 05. juni 2018, klokken 09:59
...Vil vite kønummeret mitt først.  Har ikke fått noe mail på hva det er, men stakk innom en forhandler som sjekket på dataen at jeg hadde 1014.

Stakk innom en annen forhandler jeg har gode erfaringer med i går . Han kunne ikke finne hva nummeret mitt var. Så han sendte mail til Hyundai. Skrev kontrakt med han da og signerer når jeg får vite det kønummeret mitt. Satt meg på interesse listen i mars i fjor.
Du har jo allerede fått kønummeret ditt. 1014.
Eller tenker du forskjellige forhandlere har forskjellige kønummer til deg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA