Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ventetiden over, prisene er klare

Startet av navyelsen, torsdag 31. mai 2018, klokken 13:11

« forrige - neste »

navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

tuono

Med full avkrysning på utstyrssiden, vinterdekkpakke (for dem som velger det) og frakt er man tett oppunder 370 000

ovev

2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

creal

Virker som en fornuftig pris. Attraktiv, men ikke så lav at den utgjør noen revolusjon i elbilmarkedet.

xmir

Jeg synes at den er for høy. Fossil Kona starter på 255000 ferdig levert, dog uten teknikkpakke men likevel med mva og engangsavgifter. Men... Det er nå uansett ikke denne bilen jeg venter på, selv om jeg har kønummer på denne også.

moby666

Prisen uten teknikk er 299, og det er en bra pris.
Synes det er ryddig av Hyundai og ikke ta en Jaguar ved å annonsere en bil som ikke er mulig å bestille.

Daniel_0007

Sitat fra: xmir på torsdag 31. mai 2018, klokken 13:51
Jeg synes at den er for høy. Fossil Kona starter på 255000 ferdig levert, dog uten teknikkpakke men likevel med mva og engangsavgifter. Men... Det er nå uansett ikke denne bilen jeg venter på, selv om jeg har kønummer på denne også.

Syns den er bra jeg, kona fosil med "kun" 120 hester og teknikkpakke kommer på rundt 300 000, teknikkpakke koster 25 000 men står at det kreves plusspakke til 20 000 først.
Model 3 2019 LR Rwd

moby666


geear

Helt greit at en "toppmodell" kommer på 370 lapper komplett, men at innstegsprisen er omtrent 340 lapper med vinterhjul (som alle må ha), er i mine øyne for drøyt for en bitteliten Hyundai.

AppleKnocker

Synes prisen er fair gitt at det ikke er nok biler. Biler prises primært ut fra tilbud og etterspørsel. Ikke hva de koster å produsere. De kunne tatt mer og fortsatt solgt veldig bra. Og hadde det vært flere konkurrenter ville de vært nødt til å senke prisen.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

moby666

Prisen er ca det samme som Opel ampera oppererte med da den ble introdusert. Kona har vesentlig mer utstyr enn AE og er akkurat like stor.

AmocoCadiz

Fornuftig prissetting. Og ser ut som man kan få velge Teknikk pakke uten skinn. ( ikke vært veldig fornøyd med skinn kvalitet fra Hyundai/KIA)

Fossilbil

Lurer på hva Journalisten hos Dinside.no har røykt under lunchen i dag.
" Hyundai Kona blir overraskende billig"

Billig er og blir så langt fra sannheten man kommer(!)

::) ::)


andy99

Sitat fra: Fossilbil på torsdag 31. mai 2018, klokken 14:23
Lurer på hva Journalisten hos Dinside.no har røykt under lunchen i dag.
" Hyundai Kona blir overraskende billig"

Billig er og blir så langt fra sannheten man kommer(!)

::) ::)

Alt er relativt, men når det gjelder elbil er jo alltid sammenligningen mot tesla og da er det "billig"
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

jkirkebo

Sitat fra: gr på torsdag 31. mai 2018, klokken 14:08
Helt greit at en "toppmodell" kommer på 370 lapper komplett, men at innstegsprisen er omtrent 340 lapper med vinterhjul (som alle må ha), er i mine øyne for drøyt for en bitteliten Hyundai.

Ja, særlig når app mangler. Jeg tror Hyundai hadde vært tjent med også å selge en skrapet utgave med minste batteri i Norge. Kommer kanskje etterhvert?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA