Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Whispbar takbøyler og de stygge klistremerkene ved gummiklossene

Startet av Prebb, tirsdag 29. mai 2018, klokken 11:34

« forrige - neste »

Prebb

Fulgte monteringsanvisningen på de "originale" whispbar-bøylene. I pakken fulgte det med 8 blanke gummiklistremerker som sannsynligvis er der for å beskytte bilen. Problemet er at disse er fryktelig stygge og gjør det vanskelig å vaske bilen helt ren akkurat der disse klistremerkene er.
Er de 100% nødvendige? Vil gummiklossene bevege seg så mye under bruk at de gnager hull i taket (eller lakken)?

Hva gjør andre?

krister461

De gummiklossene lager stygge merker i lakken. Større enn den lille teipbiten som fulgte med hos meg i alle fall.

Siste vinteren jeg kjørte med takstativ hadde jeg beskyttelsesfolie fra Biltema som dekket hele klossene. Disse var et herk å ta på, og var ikke pene når stativet var av så jeg hadde stativet på hele vinteren.

Etter sist bilbytte droppet jeg hele soltaket og bruker vakuumkopper på glasstak. Mye lettere å montere og gir ingen merker i lakken. :)

Øggen

Kjørte en kort vinter med montert takboks uten beskyttelse under gummien. Det blei veldig stygge merker, så vil absolutt anbefale å legge ett eller anne imellom.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Øyvind.h

Bruk gjennomsiktig folie fra biltema. Billig og kan legges på og fjernes hver gang.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA