Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Montering av mobiltelefon

Startet av hanche, mandag 28. mai 2018, klokken 16:48

« forrige - neste »

hanche

Nå som jeg er lykkelig eier av en 2018-modell, og denne har CarPlay-støtte, er det plutselig mye mer aktuelt enn før å ha et godt feste for mobiltelefonen (iPhone 6s i mitt tilfelle).

Fra før har jeg en sånn greie (fra Biltema) som man fester med en sugekopp på frontruta. Den fungerer i og for seg fint, men selv om den ikke hindrer sikten på trafikkfarlig vis, synes jeg det er litt plagsomt å ha telefonen der. Hvilke andre muligheter finnes, egentlig? (Alternativt, for de som bruker denne metoden, hvor foretrekker du å feste den?)

Selv om telefonskjermen vel stort sett er svart når CarPlay er i bruk, har jeg forstått det slik at noen CarPlay-applikasjoner bruker både bilens skjerm og telefonens skjerm. Som kart for eksempel, der telefonskjermen brukes til å vise anvisninger om kommende svinger og slikt. Så det er ikke et aktuelt alternativ å gjemme den helt bort, heller.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

_OE_

#1
Du får jo holdere som passer i flaske/beger holderen.... Med selve holderen påmontert en justerbar svanehals

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

TB

Brodit har fester til de fleste telefoner og biler. Sjekk om dei har noko som kan passe?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

hanche

Ser man det, ja. Hadde aldri hørt om Brodit før. Det kan jo se ut som de har det jeg trenger.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

hanche

Kjapt spm: Utstyrsvelgeren på brodit.com skiller ikke mellom fossil-Soul og Soul EV. Er interiøret i de to tilnærmet identisk, slik at det ikke spiller noen rolle? (Det ser slik ut fra bildene, men det var kjekt om noen visste sikkert.)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA