Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Bytte bremser bak på egolf.  (Lest 3754 ganger)

valvolainen

• Gold Member
    • Vis profil
Bytte bremser bak på egolf.
« på: Mandag 28. Mai 2018, klokken 10:30 »
Må bytte bremser og skive bak på golfen min. Ser at man trenger diagnose for dette, regner med det er for å justere parkbremsen etter bytte. Dette var en liten strek i regningen, fordi jeg hadde håpet på å kunne sette igang med dette idag. Er det mulig å låne diagnoseverktøy til dette i Østfold ila en dag eller to? Jeg klarer ikke helt å finne ut av hvor jeg evt. kan kjøpe dette uten å bestille på nett.

power59

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Bytte bremser bak på egolf.
« Svar #1 på: Mandag 28. Mai 2018, klokken 11:23 »

valvolainen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Mandag 28. Mai 2018, klokken 18:55 »
Ham, takk for den.
Får forsøke å dele parkbremsen og skru tilbake anordningen der slik at jeg får skjøvet stempelet tilbake.
Fortsettelse følger.

norw_blue

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: Lørdag 25. Mai 2019, klokken 13:48 »
Står i samme situasjon med bremsebytte uten diagnoseverktøy. Noen alternativer uten å måtte åpne motoren til parkeringsbremsen? Burde vel vært en kombinasjon med eksempelvis "dra 5 ganger i bremsehendel, trykk inn bremsepedal etc" for å satt bilen i bytte modus.
Noen med diagnoseverktøy i Østfold i nærheten av Råde?

JohnnyQ

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: Lørdag 25. Mai 2019, klokken 14:42 »
Biltema har en enkel diagnoseenhet som du kobler på ODB-2 porten under rattet.
Den koster 499 kr og skal kunne justere parkbremsen.

Biltema artikkelnr: 151305

Beskrivelse:
Med utvidet diagnosefunksjon for Audi, VW, Skoda og Seat, samt vanlig OBD-II-diagnose for øvrige bilmerker.
Henter og nullstiller feilkoder fra over 130 moduler i VAG-biler, inkludert ABS, airbag, radio, AC med mer.
Øvrige funksjoner Slukker servicelampen, aktiverer EPB ved bremsebytte, dekktrykkovervåkning, TPS, kalibrering av gasspotensiometeret og SAS.
Språk: Engelsk, alle nordiske språk, finsk med flere.
Standard: OBD-II/EOBD
Protokoll: KWP1281 KWP 2000 TP-CANBUS NYA UDS CAN J1850 PWM J1850 VPW ISO9141 KWP 2000.

DieselVegard

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Onsdag 10. Juli 2019, klokken 00:32 »
Jeg skiftet bremser bak på en i3 nettopp. Måtte demontere servoen, men det er tre unbrako-skruer. Tok meg 20minutter per side UTEN spesialverktøy og diagnose å gjøre jobben. Forundrer meg mye om det er mer jobb å en Golf. Den er jo ikke japansk ;)
18 i3s 18000km
14 i3 118400km,
99 Z3 Coupé
65 1800

Arctic

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: Onsdag 04. ſeptember 2019, klokken 19:33 »
Hvordan gikk det med bremsebyttet? Jeg har gjort et forsøk, men sliter med å få løsnet holderen til caliperen, som er festet med to XZN (tolvkant) M14 skruer. De satt fryktelig godt. Tar gjerne imot tips der, hvis noen har prøvd seg på disse..
2014 E-Up!

crunch

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: Fredag 31. Juli 2020, klokken 17:42 »
..følger opp denne

Har nettopp skiftet skiver og klosser på eGolfen (-17, 190). Det gikk glimrende med diagnoseverktøyet fra Biltema som nevnt over her. Rimelig ubrukelig på andre ting, men bakbremsjobben tok han fint.

2017 e-Golf