Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hypermilingrekord 605 miles (968 km) endte med kaputt batteri. Model 3 hypermilinggate?

Startet av Counterpointer, søndag 27. mai 2018, klokken 18:31

« forrige - neste »

Counterpointer


https://youtu.be/tzmv0ORhXlE

Finnes flere filmer på YouTube fra stuntet. De holdt på i 32 timer. Når strømmen tok slutt ville ikke bilen ta lading.

Snittfart i testen er ca 35 km/t

Elon har tweetet om dette


Counterpointer

Status på batteriet er ukjent når dette legges ut. Kaputt betyr her at det ikke tok SC lading etter at de hadde forsøkt i ca en time.

Måkemannen



Counterpointer


ladov

Har ikke S/X en sikkerhetsmekanisme som begrenser ladeeffekten kraftig når du har ladet batteriet for langt ned? Kanskje noe liknende, bare dårlig implementert. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Counterpointer

Kommer mer om dette tipper jeg.

Det legges frem som en stor suksess av Tesla på Twitter

MrBacardi

Regner med det løser seg greit med litt AC-saktelading med UMC'en, evt muligens at 12V-batteriet må toppes opp først.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Counterpointer

Sitat fra: MrBacardi på mandag 28. mai 2018, klokken 11:03
Regner med det løser seg greit med litt AC-saktelading med UMC'en, evt muligens at 12V-batteriet må toppes opp først.
Burde en ikke kunne forvente at bilen kunne bli ladet på supercharger uansett? Effekten kan jo strupes av bilen til det nivået som er nødvendig.


jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på mandag 28. mai 2018, klokken 11:24
Sitat fra: MrBacardi på mandag 28. mai 2018, klokken 11:03
Regner med det løser seg greit med litt AC-saktelading med UMC'en, evt muligens at 12V-batteriet må toppes opp først.
Burde en ikke kunne forvente at bilen kunne bli ladet på supercharger uansett? Effekten kan jo strupes av bilen til det nivået som er nødvendig.

Får ikke ladet på SC om 12V er for lavt. Og 12V lades ikke om hovedbatteriet har veldig lite strøm igjen (brick protection). Så om man ikke får satt den på lading kjapt må 12V lades før hovedlading kan begynne.

Min X75D er heller ikke noe glad i å starte lading på SC om batteriet er under 10%. Da kan det fort ta en time før lading starter. Har man kjørt den helt ned kan det da fort hende at 12V synker for mye i mellomtiden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MrBacardi

Ser ut til at de lot den stå på superladeren over natten, og ikke på saktelading.

De er i gang med å lade opp 12V nå ser jeg:
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Counterpointer

All grunn til å se frem til at de klarer å kvitte seg med 12V batteriet. Det skaper like mange problemer som det løser.

Men det er jo ikke sikkert det var 12V problem. Med så mye folk der burde  noen hatt en booster. Jeg har alltid en liggende i bilen selv om jeg aldri har trengt den for egen del.

Counterpointer

Sitat fra: MrBacardi på mandag 28. mai 2018, klokken 11:50
Ser ut til at de lot den stå på superladeren over natten, og ikke på saktelading.

De er i gang med å lade opp 12V nå ser jeg:



ladov

Det er noe som skurrer litt der synes jeg.. forholdet mellom 12V og 400V virker litt klønete konstruert, og det gjelder ikke bare Tesla.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA