Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Langkjøring

Startet av e-curious, lørdag 26. mai 2018, klokken 09:46

« forrige - neste »

e-curious

Hadde det vært en ide med et nytt delforum kalt "Langkjøring", "Langkjøring og ferie"eller tilsvarende, slik at en fikk samlet innlegg som gjaldt kjøring over store avstander og planlegging av kjøreturer på et sted?  Nå virker det litt som at slike tråder blir spredt litt utover og blir vanskligere å finne.  Kanskje kunne en også lagt til rette for å flytte eksisterende tråder dit?

Elmo

Rekkevidden på ulike biler og modeller er så veldig forskjellig at det er vel mest aktuelt å diskutere langkjøring i delforum for den aktuelle bilen ?!
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elekTrond

"Langkjøring" for meg er Gjøvik-Oslo. Ferietur vil si Gjøvik-Lillehammer-Ringebu-Friisvegen-Atna, og om jeg føler meg ekstra dumdristig - dra heeelt til TynZ.   (",)
'13 Mjau

Elmo

#3
En på forumet har kjørt MiEV T/R Malaga :o og en jeg kjenner flyttet til Mallorca og tok Leafen nedover.
Selv har jeg kjørt T/R Asker-Bergen med eUp, og T/R Asker-Jönköping (syd-Sverige) til Elbiltreff EV2016.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

brako79

Hva er langkjøring da? :-)
Min lengste tur er på ca 1500km : Bergen - Stavanger - Kristiansand - Oslo - Ask - Telemark - Bergen

///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Vesel

Kall delforumet "Turplanlegging" da, hvis "Langkjøring" fører til forvirring (eller heller kverulering) om hva det gjelder... Da kan delforumet dekke både en tur fra Oslo til Hamar med en trilling, og den kan samtidig dekke Norge-Spania-Italia-Polen-Russland-Norge med en Tesla S100D. Utfordringene er ofte mye av de samme, selv om distanser og sted er ulike.

Synes absolutt vi behøver et slikt delforum.  :+1:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

elekTrond

+1 til I. M. Weasel's navneforslag. :+1:

mvh
I. R. Baboon
'13 Mjau

brako79

Stemmer for Turplanlegging ja.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Zimon

God plan å få en generelle turplanlegger hvor man kan be om tips om til-fra med hvilken til etc. Støtter dette forslaget. :) :+1:
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Vesel

Bumper denne. Et slikt delforum er virkelig en mangel.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

elektrolux

#11
Årlige Wavetrophy turer på rundt 3000 km med biler med 100 km rekkevidde siden 2011. I 2019 kjørte vi likesågodt Tesla'en både til og fra start/stopp på ralliet og endte vel opp med rundt 6000 km fri for ladekostnad på 10 dager.

Samme runden kjørte et annet par med Hyundai Kona så langkjøring med elbil er fullt mulig. Flere har faktisk kjørt jorden rundt med elbil.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA