Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

You You Xue har totalvraket bilen, med AP på!

Startet av Counterpointer, fredag 25. mai 2018, klokken 23:02

« forrige - neste »

Øyvind.h

Ja ekstremt mye som er blitt forbedret siste 5 år og det kommer stadig noe nytt :)

Og alltid noe som skulle vært forbedret, noe det blir OTA. Slik som på mobiltelefonen.

Det er heldigvis ikke lenger slik at du må ta bilen for det den er. Det vet jeg er en frustrasjon i andre merkeforum når funksjoner ikke fungerer bra og produsenten mangler OTA muliget. Da skjer det best case noe på service etter noen år.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Agmuns

Sitat fra: daktari på tirsdag 29. mai 2018, klokken 23:32
Det var en test fra februar. Du vet vi fikk en stor oppdatering slutten av mars? Sjekk noen andre videoer. Helt annerledes nå. Men du bør holde i rattet.
Så da er det greit at det i beste fall er høy risiko for ulykke og verste fall livsfarlig? Jeg er ferdig med dette oppdateringsracet. Det er kjent at AP2 er (var?) helt apekatt sammenlignet med AP1. Tesla er et teknologiselskap som utrolig nok ikke henger med i de raske svingene teknologien tar ...

Regner med denne som kolliderte på AP i går også var oppdatert: https://www.cnbc.com/2018/05/29/tesla-in-autopilot-mode-hit-a-parked-california-police-car.html

lirekassa

Sitat fra: Agmuns på onsdag 30. mai 2018, klokken 09:12
Sitat fra: daktari på tirsdag 29. mai 2018, klokken 23:32
Det var en test fra februar. Du vet vi fikk en stor oppdatering slutten av mars? Sjekk noen andre videoer. Helt annerledes nå. Men du bør holde i rattet.
Så da er det greit at det i beste fall er høy risiko for ulykke og verste fall livsfarlig? Jeg er ferdig med dette oppdateringsracet. Det er kjent at AP2 er (var?) helt apekatt sammenlignet med AP1. Tesla er et teknologiselskap som utrolig nok ikke henger med i de raske svingene teknologien tar ...

Regner med denne som kolliderte på AP i går også var oppdatert: https://www.cnbc.com/2018/05/29/tesla-in-autopilot-mode-hit-a-parked-california-police-car.html

Det er det vel beviselig når mennesker styrer selv også. Hvor høy risikoen er går det sikkert an å regne ut, men vi hører jo ikke om så mange ulykker kontra hvor mange Teslaer det er på veien globalt i den daglige trafikken.

Musk selv er helt sikkert ikke fornøyd og dette er jo også 'work in progress'. Selv tror jeg selvstyrende biler basert kun på kameraer aldri vil bli helt autonome, og at man må ta i bruk annen teknologi ved siden av (GPS/5G...).

daktari

Sitat fra: Agmuns på onsdag 30. mai 2018, klokken 09:12
Sitat fra: daktari på tirsdag 29. mai 2018, klokken 23:32
Det var en test fra februar. Du vet vi fikk en stor oppdatering slutten av mars? Sjekk noen andre videoer. Helt annerledes nå. Men du bør holde i rattet.
Så da er det greit at det i beste fall er høy risiko for ulykke og verste fall livsfarlig? Jeg er ferdig med dette oppdateringsracet. Det er kjent at AP2 er (var?) helt apekatt sammenlignet med AP1. Tesla er et teknologiselskap som utrolig nok ikke henger med i de raske svingene teknologien tar ...

Regner med denne som kolliderte på AP i går også var oppdatert: https://www.cnbc.com/2018/05/29/tesla-in-autopilot-mode-hit-a-parked-california-police-car.html
Det var en AP1-bil, altså MobilEye-teknologi.

AP2 er ikke feilfri nei. Men den Edmunds-testen er utdatert, du ser det også på at de blå linjene "danser" - dette er helt borte nå.
Det er synd biljournalistene ikke oppgir software-versjon. Det må de begynne å venne seg til.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Elmo

Huffda, så ikke bra ut. Men plenty airbags ser det ut for :D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

geear

Hva har det med denne tråden å gjøre, egentlig? Model 3-en tråden handler om er/var hvit...


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA