Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Trondheim noen der?

Startet av Gusse, fredag 25. mai 2018, klokken 09:38

« forrige - neste »

Gusse

Prøver å nå Tesla Trondheim. Har sendt flere mailer og ringt utallige ganger uten å få tak i de. Jeg skal bare bestille time for service og feilretting :'(
Er i utgangspunktet veldig fornøyd med Tesla Trondheim, og gjengen på Lade gjør en god jobb, men her må det gjøres noen grep, sånn at man i minste kan få bestilt time. Surt med lang ventetid på time i seg selv, men det er ikke noe i forhold til å ikke få svar på mail eller når du prøver å nå de på telefon(har prøvt 10-12 ganger daglig den siste tiden).
Bor 24 mil unna, så det er ikke bare å svippe innom, men må si jeg vurderer å kjøre ens ærend. Håper noen på service senteret på Lade ser dette.
Legger til at jeg er en stolt og normalt tålmodig Tesla eier, og har vært det siden min første Tesla i 2013.
Hva er deres opplevelse?

Steikebra

Jeg sendte mail til Lade for bestilling service og feilrettinger 21.april
Fikk straks "autosvar" ? med beskjed om at De skulle svare så raskt som mulig !
Jeg ble også oppgitt over lang responstid.
Fikk svar 8. mai  .   Avtalte Service 11.Juli .

Gusse

Med tanke på at det har vært en del helligdager i mai, og sett ut i fra din erfaring, så må jeg nok smøre meg selv med tålmodighet. Når det er sagt, så betur ikke det at dette er greit. Du trenger ikke å være rakettforsker for å ta imot booking for service og heller vise til mail for tekniske spørsmål. Annsett folk kjære Tesla!!

Diravi

Jeg har stort sett alltid fått respons i løpet av to arbeidsdager. Hvis jeg allerede er i dialog med dem om en sak svarer de som regel raskere. Det som er tungvint er at du kan ikke ringe inn til dem, men treffer en svarer og må legge igjen beskjed. Kuriøst nok ringer de gjerne tilbake når jeg sender mail...
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

CaZpaH

De har brukt å være tilgjengelig på telefon, men sist gang måtte jeg bruke mail. Da jeg ankom service fikk jeg beskjed at de har en del sykemeldinger på førstelinje (de som tar telefonene) så derfor er det vanskelig å komme gjennom da de ikke alltid er betjent. Fikk beskjed at mail skal gå bra og min erfaring er at jeg får svar innen et par dager.

Sist fikk jeg service uka etter at delen ankom lager også. Men venter nå på en ny del og har ikke hørt noe på 1,5 uke (fikk bare en epost om at del var bestilt og at jeg skulle få oppsatt time når delen ankom lager). Så om jeg ikke har hørt noe innen mandag så blir det en purremail da.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Gusse

#5
Vel, har nå ringt utallige ganger. Til og med lagt igjen beskjed på den berømte telefonsvareren. Har også purret på purremailen. Nada, niks, null svar.
Må si man blir frustrert, spesielt når bilen koker med defekt aircondition, og omtrent 3. hver gang man skal åpne førerdør, så blir man stående å late som om man ser på noe viktig, mens man napper febrilsk i håndtaket til døren, i håp at den snart bestemmer seg for å slippe deg inn. Ja, for det er litt flaut!
Ellers er selvfølgelig lista lengere, med også noe så enkelt som en 40000 service, som nå like gjerne kan være en 60000 service samtidig, for man kommer jo ikke igjennom. Røyksignal neste?
Har alltid vært fornøyd med gjengen på Lade, men dette folkens...come on!

CaZpaH

Ringte dem her om dagen. Kom gjennom etter 3-4 forsøk. Så er folk der ja. Servicetime fikk jeg også på de delene de hadde inne.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Gusse

Sitat fra: CaZpaH på fredag 01. juni 2018, klokken 00:33
Ringte dem her om dagen. Kom gjennom etter 3-4 forsøk. Så er folk der ja. Servicetime fikk jeg også på de delene de hadde inne.

Hvilket nummer brukte du? 73 40 15 32?

CaZpaH

Sitat fra: Gusse på fredag 01. juni 2018, klokken 11:09
Sitat fra: CaZpaH på fredag 01. juni 2018, klokken 00:33
Ringte dem her om dagen. Kom gjennom etter 3-4 forsøk. Så er folk der ja. Servicetime fikk jeg også på de delene de hadde inne.

Hvilket nummer brukte du? 73 40 15 32?

Ja. Det var det jeg kom gjennom på.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Gusse

Sitat fra: CaZpaH på fredag 01. juni 2018, klokken 12:46
Sitat fra: Gusse på fredag 01. juni 2018, klokken 11:09
Sitat fra: CaZpaH på fredag 01. juni 2018, klokken 00:33
Ringte dem her om dagen. Kom gjennom etter 3-4 forsøk. Så er folk der ja. Servicetime fikk jeg også på de delene de hadde inne.

Hvilket nummer brukte du? 73 40 15 32?

Ja. Det var det jeg kom gjennom på.

Da får man bare ringe på da

Drumworks

Sitat fra: Gusse på fredag 01. juni 2018, klokken 13:15
Sitat fra: CaZpaH på fredag 01. juni 2018, klokken 12:46
Sitat fra: Gusse på fredag 01. juni 2018, klokken 11:09
Sitat fra: CaZpaH på fredag 01. juni 2018, klokken 00:33
Ringte dem her om dagen. Kom gjennom etter 3-4 forsøk. Så er folk der ja. Servicetime fikk jeg også på de delene de hadde inne.

Hvilket nummer brukte du? 73 40 15 32?

Ja. Det var det jeg kom gjennom på.

Da får man bare ringe på da


Noen som har et nummer som funker nå til Trondheim. Prøvde det over, og kom bare til den vanlige telefonsvareren med teknisk og nødsituasjon.
2016 Tesla X90D

Klykken

Bruk appen eller stikk innom. Tesla SC er umulig å nå per telefon.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Drumworks

Sitat fra: Klykken på mandag 13. januar 2020, klokken 15:23
Bruk appen eller stikk innom. Tesla SC er umulig å nå per telefon.

Problemet et at man bor ca.800km fra servicesenteret, og at det i appen står at hvor lang tid service tar og sånt avtaler man ved innlevering. Sånne ting må man vite på forhånd når det er så langt dit. Tar det en dag venter jeg, tar det en uke tar jeg fly, men det må bookes på forhånd. Tar det lengre tid kan det være greit med lånebil.

Har mailadresse til Tromsø, men ikke Trondheim. Noen som har til Trondheim?
2016 Tesla X90D

JorgenM

Denne fikk jeg svar fra i april 2019:

Trondheim_Service@tesla.com
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

#14
April 2019, det var vel rett før de gikk over til en generell chat over hele fjøla, la ned alle telefonnummer og ordnet med autosvar på epost? Chaten er nå fjernet igjen virker det som, og virker som alt må foregå via app. Eller nødnummer ved akutt behov for bistand.

Dette svaret fikk jeg fra Trondheim_Service@Tesla.com i september 2019 etter å ha sent epost til de i juli:
SitatHei John

Takk for at du kontakter Trondheim Service. Vi har endret våre hovedkanaler for kommunikasjon.
For å avtale service, melde inn punkter eller flytte time, skal dette gjøres selv i Tesla appen under «Schedule service».

For å snakke med kunderådgiver finner du chat funksjon på http://www.tesla.com/support (åpent hverdager 08-16), ved å ringe service support på telefon 23 96 02 85 (valg 2). For veihjelp eller driftstans trykk 1 (døgnåpen).
Det er også mulig å sende inn mer utfyllende henvendelser via vårt kontaktskjema på tesla.com/support

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Tesla Trondheim Service Team
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA