Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i3 - rekkevidde Comfort vs ECO Mode

Startet av Tesla, torsdag 24. mai 2018, klokken 22:41

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 13. november 2018, klokken 20:25
Synes det er godt gjort å få 300km uten å lade en 94Ah.
-900 høydemeter gir fort 3 mil ekstra. Lav fart i tillegg gir lavt forbruk. Vi greide nesten 18 mil med vår 60Ah når vi startet på 900moh, og hadde 73 km/t i snittfart.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Toalmar

Det er mulig min erfaring var helt annerledes når jeg hadde I3. Som sagt var aldri over 225  km før jeg ladet. Nå skal det sies at gjettometeret sa det var igjen ca 50 km men pga avstand til ladestasjon ladet jeg der


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Orbit

Sitat fra: Ulle på lørdag 06. april 2019, klokken 03:40
Tror ikke du gjør så mye feil. Rekorden i i3 community (dvs innrapportert rekord fra alle som har registrert seg der - som jeg antar er flertallet) har lenge ligget stabilt på 270km. Superlangkjørerne man leser om her inne ønsker tydeligvis ikke dele sine rekorder i appen.
Det er nok heller et problem (av mange) med BMW connected-tjenestene. Jeg har selv ikke fått oppdatert min "personlige rekord" siden høsten 2016. Dvs, app'en ser kjørelengden der og da, men den forsvinner etter neste tur, og faller tilbake på 2016-noteringen. Skjermbildet nedenfor er nylig eksempel fra rett før lading, og dette tallet er nå noen dager etter som fordampet fra alle systemer.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

steensk8

Hei! Ser oppfordring om å fortelle om superlang kjøring. Har en 94Ah 2016, den første som ble levert på Sørlandet. Kjører ca 3000 mil pr år. Ifjor sommer prøvde jeg hvor langt det var mulig å få bilen til å gå. Var på det tidspunkt i Marnardal i V-Agder og skulle til golfbanen i Kvinesdal og tilbake. Veien går ned i dalene og opp over heiene med mange tildels bratte bakker. Det var vindstille og i overkant av 20 grader varmt, minimalt med trafikk. Kjørte maks 40 km/t oppover, fartsgrense på relativt flat vei (varierende mellom 50 og 80) og rullet ned alle bakker. Totalt i underkant av 12 mil. Distanse pluss gjenværende km: 317 km! Men ellers er sommer rekkevidden 26 mil normalt  nå ved 82 000 km, mens den var 1 god mil høyere da bilen var ny.
Citroen C-on. Ny juni 12

Disqusor


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA