Bilmerker > BMW

BMW i3 - rekkevidde Comfort vs ECO Mode

(1/4) > >>

Tesla:
De av dere som er kjennere i3, vinter vs sommer forbruk, jevnt over. Er i modus for i3 120 Ah, alternativt i3S 94 Ah. På forhånd takk.

Toalmar:
Forbruket er en del høyere på vinteren enn på sommeren, i tillegg går lading via hurtiglader saktere spesielt første ladingen. for min del er valget kjempelett det hadde vært 120 Ah.
For fremtiden vil kjørelengde bli mere avgjørende ettersom økningen av antall elbiler er høyere enn utbyggingen av ladestasjoner, så det vil helt klart bli mere kø ved ladestasjonene

YM:
Ca. 50% høyere forbruk på vinteren, men veldig avhengig av hvordan du kjører og bruk av varmeapparat etc. Før du kjøper I3S prøv begge variantene. S'en er hardere og går ikke vesentlig fortere, samtidig er elektronikken veldig konservativ og begrensende. E-golf skal på papiret være tregere, men føles ikke sånn (vi har I3S 94Ah og E-golf 36KW)..

Klykken:
Det er utrolig liten forskjell mellom Comfort og Eco Pro. Forskjellen er at i all hovedsak at du kan oppleve at det dugger på glassene hvis du velger Eco Pro, ettersom viftene går for sakte. Kjører aldri i eco-modus pga dette.

Forbruket øker en del på vinteren, alt i fra 50% til 100% økning. Uten forvarming mens du er tilkoblet strømnettet vil forbruket bli enda høyere, og effekten begrenset betraktelig.

Tesla:
Det går i retning 120 Ah, ene og alene pga et mer "avslappet" bruksmønster, eksempelvis sterknngen Bergen Oslo, med kun et ladestopp :-) Bestilling vil i flg BMW Skøyen, bli mulig medio September, med angitt levering medio November, time will tell :-)

BMW to increase ‘BMW i’ electric vehicle production by 54%.
https://electrek.co/2018/05/25/bmw-i-electric-vehicle-production/

The main focus of activities at the plant is to increase annual production capacity by approx. 100,000 units, from the current 250,000 to about 350,000 p.a. in 2020. Production of BMW i models will rise much earlier, in autumn of this year, from 130 to 200 units a day to meet the welcome growth in demand.

That includes the BMW i3, which is offered in an all-electric version and with a gas-powered range extender...



Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning