Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Min første elbil

Startet av danielrausand, torsdag 02. mai 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

danielrausand

Hei!

Jeg er i full gang med å leite etter min aller første elbil. Derfor er jeg helt ny her på forumet, og en fersking på dette markedet. Jeg har kommet så langt at jeg har bestemt meg for at det blir en BMW i3. Jeg kikker på biler som er i prisklassen til 2014-2016-modeller. Finnes det noen fallgruver eller noe jeg bør være obs på når jeg kikker på brukte i3? Er det noen typiske slitasjer eller noe jeg må huske på å spørre etter? Jeg lurer også på om det er store forskjeller på en 2014 og en 2016-modell? For det er vel først i 2017 at 94 AH kom?

Trond.m

2014 og 2016 modell har så vidt jeg vel like spesifikasjoner.
Du bør se nøye på bremseskivene. Det har vært en del problemer med rust siden bremsene brukes lite. Ellers er vel 19 tom hjul å foretrekke framfor 20, da mange klaget på hjulstøy med 20 tom.
427 felg har lik dimensjon bak og foran, mens oppgraderte felger som bla. Turbineike har bredere dekk bak. Det er å foretrekke.
Det er bare biler med oppgradert interiør som det var mulig å få ACC til.

Sør

I starten var det vel mulig å kjøpe biler uten hurtiglading. Lurt å sjekke at dette er med.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

danielrausand

Ålreit! Takk for gode tilbakemeldinger. Har funnet en fin i3 som jeg skal prøvekjøre i morgen! Gleder meg.

Elsono

Det er kjøpers marked for i3 akkurat nå. Det ligger i skrivende stund hele 956stk ute på Finn.
Finn bilen med det utstyret du liker. Har inntrykket  at det generelt er lite feil på i3. Sjekk at både schuko kladden og type2 kabel følger med. Mange av bilene som er til salgs nå er 3 år gamle ex-leasing biler, ofte fortsatt  med dekkene bilen ble levert med fra fabrikk. Sjekk mønsterdybden og prut på prisen hvis dårlig.
Lykke til med i3 kjøp! Konge bil!
BMW i3 60Ah fully charged
Land Rover Defender (traktor substitutt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA