Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler

Startet av daktari, torsdag 24. mai 2018, klokken 08:39

« forrige - neste »

chargedup

Er vel først rundt Nurnburgring at man får voldsomme utslag med varmgang på en runde på tid.
Min personlige erfaring som eier av både I-pace og model 3 LR AWD er at I-pace føles tryggere på grensen eller ved noe ujevn vei føles mye tryggere, man får fortsatt tilbakemeldinger gjennom rattet, der det i model 3 blir helt borte.
Ellers er begge knallbra biler som fungerer utmerket i hverdagen og på langtur (uten problemer med varmgang), men begge har sine ulemper og fordeler man må leve med. Om bilen går i 200 eller 300 er for de fleste med elbil helt likegyldig, tror det har mindre å si enn baneegenskaper og rundetider.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

RayBomb

Jaguar fikk dumboplass på hvilke merker som har færrest feil.
Virker ganske sant, for jaggu har jeg, og har hatt mye feil med nybilen min..

https://www.dinside.no/motor/kia-og-hyundai-med-faerrest-feil---igjen/71213786
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

lr-80

Vår er også en del av den statistikken. Fikk svarte skjermer en dag.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

nofuelno

Har kjørt problemfritt i 8 måneder.
Har med overlegg ikke oppdatert sw. ( ikke tukle med ting som fungerer )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

4Matic Fanatic

Det er en kjensgjerning at det er mye feil på Jaguar, men jeg tviler på I-Pace gjør det store avtrykket her, de har vel solgt færre biler i hele USA en det er solgt i Bergen...

Chimp

Merkelig at noen går mil etter mil mens andre får svarte skjermer og andre problemer typ på hjemveien fra forhandler.

Ingeniøren

Sitat fra: Chimp på fredag 05. juli 2019, klokken 10:02
Merkelig at noen går mil etter mil mens andre får svarte skjermer og andre problemer typ på hjemveien fra forhandler.

Kanskje fordi noen er inne å mekker alt mens andre lar ting stort sett stå på default setting ? Det var i alle fall noe som ofte lagde trøbbel ved oppdatering i følge mekaniker på BMW...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

nofuelno

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 05. juli 2019, klokken 12:02
Sitat fra: Chimp på fredag 05. juli 2019, klokken 10:02
Merkelig at noen går mil etter mil mens andre får svarte skjermer og andre problemer typ på hjemveien fra forhandler.

Kanskje fordi noen er inne å mekker alt mens andre lar ting stort sett stå på default setting ? Det var i alle fall noe som ofte lagde trøbbel ved oppdatering i følge mekaniker på BMW...

:+1:
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

daktari

Sitat fra: nofuelno på lørdag 06. juli 2019, klokken 01:05
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 05. juli 2019, klokken 12:02
Sitat fra: Chimp på fredag 05. juli 2019, klokken 10:02
Merkelig at noen går mil etter mil mens andre får svarte skjermer og andre problemer typ på hjemveien fra forhandler.

Kanskje fordi noen er inne å mekker alt mens andre lar ting stort sett stå på default setting ? Det var i alle fall noe som ofte lagde trøbbel ved oppdatering i følge mekaniker på BMW...

:+1:
Nei, da er det uansett noen bugs gjemt. De fant jo relativt raskt ut at Telematics-modulen var et problem.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

olavxxx

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 05. juli 2019, klokken 12:02
Sitat fra: Chimp på fredag 05. juli 2019, klokken 10:02
Merkelig at noen går mil etter mil mens andre får svarte skjermer og andre problemer typ på hjemveien fra forhandler.

Kanskje fordi noen er inne å mekker alt mens andre lar ting stort sett stå på default setting ? Det var i alle fall noe som ofte lagde trøbbel ved oppdatering i følge mekaniker på BMW...
Høres ut som en elendig bortforklaring.
Hele vitsen med å ha testing er jo at en utvikler alltid gjør ting som forventet, siden utvikleren har laget løsningene og da bruker de som forventet.

Jeg jobber innen utvikling og har sett og hørt mye rart, ofte stammer problemer fra dårlig design og dårlig testing. Sluttbruker skal ikke kunne krasje en løsning selv om man endrer på enhver innstilling. Alt fra rare tegnsett i førerprofil til å laste inn ondsinnet kode gjennom bilens multimedialøsning må testes.

Det holder ikke å si at det er brukeren som har klikket for fort på en knapp eller at brukeren har brukt et ugyldig navn på Wi-Fi nettverket, feilen ligger hos produsenten.

xref

Tror ingen her prøver å bortforklare noe. Poenget var vel bare å forklare hvorfor noen brukere sliter mens andre ikke gjør det. Tror det er åpenbart for de fleste at QA ikke er helt på topp når det gjelder infotainment og at utestet programvare shippes rett i prod. Noe av problemet er nok at det er mange kokker og mye søl. Panasonic leverer mesteparten mens JLR gjør noe selv og så har du Kanzi oppå det hele.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

4Matic Fanatic


Tellus


Ingeniøren

Sitat fra: Tellus på søndag 01. september 2019, klokken 09:02
På nytt låner Jaguar ut en I-Pace med 22 tommer  :D


Fint at noe fokuserer på kjøreegenskaper og, og ikke bare rekkevidde, ladehastighet og plass. Personlig setter jeg kjøreegenskaper høyest på lista og Jaguar innbyr til kveldstur på svingte veier uten andre behov enn å kjøre seg en tur...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

På fredag var det høytidelig åpning av bygget jeg jobber i her i Trondheim, og naturligvis var det en I-Pace til stede (ut over min og flere andre som sto i kjelleren).

Interessant teknologi som testes ut her.

https://www.businesswire.com/news/home/20190830005098/en/Powerhouse-Energy-Positive-Building-Hosts-Next-generation-IoT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA