Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler

Startet av daktari, torsdag 24. mai 2018, klokken 08:39

« forrige - neste »

JohnPGriff

Jeg er helt enige med Daktari med "Religiose grøfter på begge sider.." Jeg har eiet 2 TMS siden 2013 og er enige, "Jaguar er et steg sidelangs", men med forbehold om din efaring med andre Elbil. Jeg er også veldig skuffert over mangeful kompetanse på verkstedet, men ende mer skuffert over holding fra Jaguar Norge. Det er lett å glemme alle de problemene jeg har opplevd med Tesla eierskap, 3+ måned på versksted i 2017 og 2018 og problemene med lading in 2013/14. Eierskap har ikke vært smertefri i de heletat, men Tesla gjørt sin beste å hjelpe med. I tillegg, over 5 år har jeg spart veldig mye penger og bilen var godt å kjøre. Det var "Touch and Go" om I-Pacen skulle selges og beholder Tesla'n. Og ja, 8000+ Tesla på veien er et godt argument å kjøpe en I-Pace.

Min største beskskymering er verdi tap. Jeg solgt min 2016 Model S i løpet av 24 timer til en pris jeg var happy med. Jeg vet ikke var Tesla's strategi er nå, men en Model S 75D med alt av ustyr (uten vinterhul) er 712 000 Ja, der er noen ulemper med den prisen, soltak er ikke tilgjenglig lenger, så ingen mulighet for takkstativ, men skinn, luftfjæring, glasstakk, Autopilot 2 og premiumpakke er inkludert.  Jaguar designmessi er definitivt a "Breath of Fresh Air", "Fit and Finish" er eksemplarisk og kjøreegenskaper er mye bedre en TMS. Men infotainment og andre bruker støtte opsjoner (Pre Conditioning, remote app, park assist, køassistanse og styringsassistanse) er veldig skuffende. Jeg igjen føler med som en Beta Tester, men for ett selskap som ikke har fokus på den SW siden av en utrølig viktig område av en bil, ikke minst en Elbil!

Når vi ser eller lese en test, det er etter min mening vanskelig, å sammenligne en I-Pace med en TMS hvis du har ikke levd med en Tesla. Måten jeg er tvunget å kommunisere med min I-Pace er gammeldags, jeg kan ikke navigere med bruk av min stemmer! Ingen problem med Android Auto, men jeg har kjøpt en bil med navigasjon installert! Jeg ser nå at jeg har vært dratt in i Tesla's verden, hvor jeg er mer vant til å kommunisere med min bil, gjennom et godt tenkt og godt fungerende "User Interface". Jaguar's implementering er som dag og natt sammenlignet med Tesla. Det er veldig vanskelig å ignorere min skuffelse på dette område, ved å bruke innvendig kvalitet, utseende og kjøreferdigheter som argumenter for å akseptere denne store ulempen i en så kostbart men fin bil.

Hvis du gå fra en fossil bil til en I-Pace, selfølgelig vil du bli imponert. Hvis du er en Jaguar "Fan" du er selfølgelig ikke interessert i Mercedes eller Audi og definitivt ikke interessert i en Tesla.
Det er fullt mulig at min skuffelse så langt er overdrevet og Jaguar komme med noen SW oppdatering som løser noen av de problemene jeg er så frustrert over, "Time Will Tell". Men håpe at min kommentar er sett som objektiv kritikk. Som en engelskman, jeg er er veldig opptatt av at Jaguar lykkes :+1:
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

JorEl

Godt skrevet. Høres ut som en grei beskrivelse. Må jo nesten ha kjørt begge bilene for og sammenligne, så der er du i hvert fall "ett bilhode" forran meg.
Synes min S75D lever opp til mine forventninger om en bil som har "data" integrert på en spennende måte + fart og gode kjøreegenskaper. Holdbarhet og service vill tiden vise. Men forventer at Jaguar er litt forran på noen egenskaper siden de har vært så lenge i gamet. Gratulerer til alle Tesla- og Ipace-eiere.
The future is here :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Disqusor

John du formulerer deg eksakt og presist, sitat:

"Jaguar's implementering er som dag og natt sammenlignet med Tesla. Det er veldig vanskelig å ignorere min skuffelse på dette område, ved å bruke innvendig kvalitet, utseende og kjøreferdigheter som argumenter for å akseptere denne store ulempen i en så kostbart men fin bil. Hvis du gå fra en fossil bil til en I-Pace, selfølgelig vil du bli imponert. Hvis du er en Jaguar "Fan" du er selfølgelig ikke interessert i Mercedes eller Audi og definitivt ikke interessert i en Tesla."

Jaguar eiere har ingen erfaringer fra det du angir, det er synd ! Men iPace er i startfasen, de må få litt tid, hvor det meste vil endres til det bedre innen de neste 5 årene, garantert ! Har Jaguar "for tett bånd" til sin forhistorie ? Spec for spec, mellom iPace/TMS 75D så ser du raskt at TMS 75D har en ikke helt uvesentlig fordel, prismessig er forskjellene påtagelig ! Time will tell....

bmw2002

Har kjørt mye Model S. Bortsett fra en bedre infotainment er det ingenting som jeg savner på I-Pace. Komforten og kjøreegenskaper er uansett det jeg merker mest til da jeg trykker lite på infotainment under kjøring.

På vinteren merker man også oppvarmet frontrute, bedre varmeapparat og ikke minst vindusspylere og lys som er i en annen klasse

Mao

MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

hemi

Kanskje de ikke hadde -10 grader oppgraderingen?


(disclaimer, kompis kom på den men turte ikke poste)

Tellus

Har ikke kjørt og ladet I-Pace i minus 10 enda, men uproblematisk å lade i rundt minus 5 i hvert fall. Ingen reduksjon i ladehastighet overhodet på en 50kW lader. Har vondt for å tro at -10 skulle by på problemer. Var nok noe galt med den aktuelle bilen som ble benyttet. Vært en del hickups med ymse ting.

Forøvrig var det vel ikke så rart at en Model-S gikk av med serien så lenge de kan lade på superlader. Tipper Kona vil vinne når 100 kW laderne kommer.

bmw2002

Bilen ble vel grundig testet i -30 minus eller mer forrige vinter.   Men det har som Tellus sier vært litt barnesykdommer med lading på enkelte biler.

Selv har jeg vært heldig og ikke hatt problem med å lade.

tuono

Det skal Jaguar ha: De sørger mer eller mindre konsekvent for at biler med feil/mangler blir sendt ut til biltestene. Kundene får de tilnærma feilfrie bilene.

Sarepta

Sitat fra: tuono på torsdag 29. november 2018, klokken 07:32
Det skal Jaguar ha: De sørger mer eller mindre konsekvent for at biler med feil/mangler blir sendt ut til biltestene. Kundene får de tilnærma feilfrie bilene.
:laugh:

Stikkkontakt

Sitat fra: tuono på torsdag 29. november 2018, klokken 07:32
Det skal Jaguar ha: De sørger mer eller mindre konsekvent for at biler med feil/mangler blir sendt ut til biltestene. Kundene får de tilnærma feilfrie bilene.

Jeg har fått en testbil :-1:

Tellus

Når det gjelder det at ladepistolen setter seg fast så tipper jeg at det var brukerfeil. Hvis du låser opp bilen før du avslutter lading for deretter avslutte lading må jeg ta frem nøkkelen og trykke for å låse opp bilen en gang til får å løse ut ladepistolen. Hvis man derimot asvlutter lading først of så låser opp bilen vil ladepistolen også låses opp. Vet ikke helt om det er ment å være slik eller om det er en bug. Greit å være klar over i hvert fall. Kan høres ut som om sjåføren av I-Pacen kom bort i denne varianten og manglet fantasi til å forsøke å bruke nøkkelen. Nå finnes det vel ikke så mange erfarene I-Pace sjåfører enda og spesielt ikke i Sverige.

tuono

Ser at de sliter med tilsvarende brukerfeil inne på FB-gruppen også.

mariowing

Hvis man låser opp to ganger og ikke avslutter ladingen på laderen først så avsluttes ladingen uten at man trenger å dra frem brikke eller app. Det er den kombinasjonen jeg liker best!
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA