Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler

Startet av daktari, torsdag 24. mai 2018, klokken 08:39

« forrige - neste »

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

mariowing

Sitat fra: AJ82 på fredag 15. juni 2018, klokken 09:56

Blir spennende å se hvor lenge Tesla fanboys klarer å holde seg unna kommentarer i denne tråden også da  ;)

A.J.

Electrec er vel den internasjonale høyborg for Tesla fans så når selv de skriver såpass mye positivt så begynner det å bli vanskelig å ikke innrømme at Jaguar har fått til noe bra her :)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

i05L0

#137
Sitat fra: mariowing på fredag 15. juni 2018, klokken 10:37
... så begynner det å bli vanskelig å ikke innrømme at Jaguar har fått til noe bra her :)

I-Pace er en flott bil. Men for at denne i det hele tatt skal kunne kjøres med samme bruksmønster som en Tesla, så må det bygges svært mange ladepunkter med riktig kapasitet. Her har Tesla fem års forsprang, og det er et faktum som jeg tror er underkommunisert.
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

AJ82

Sitat fra: i05L0 på fredag 15. juni 2018, klokken 11:10
Sitat fra: mariowing på fredag 15. juni 2018, klokken 10:37
... så begynner det å bli vanskelig å ikke innrømme at Jaguar har fått til noe bra her :)

I-pace er en flott bil. Men for at denne i det hele tatt skal kunne kjøres med samme bruksmønster som en Tesla, så må det bygges svært mange ladepunkter med riktig kapasitet. Her har Tesla fem års forsprang, og det er et faktum som jeg tror er underkommunisert.

Tror også veldig mange Tesla fans overdriver dette. Jeg kjører ikke 50 mil om dagen og tar en helgetur nedover Europa hver måned. Gjennomsnittlig kjørelengde i Norge ligger på drøye 12.000km i året.
Men nå er lading og Tesla diskutert opp og ned i flere andre tråder her inne, så trenger sikkert ikke en til.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Øyvind.h

Sitat fra: AJ82 på fredag 15. juni 2018, klokken 11:21
Jeg kjører ikke 50 mil om dagen og tar en helgetur nedover Europa hver måned.

Ikke jeg heller. Det er definitivt ikke nødvendig med det bruksmønsteret for å sette pris på rask og friksjonsfri lading på farten.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Macobat

#140
<removed>

scholro

Oh dear, another one who has to balance this glaring bias in each and every Ipace review.......Eternally gratefull for your help in uncovering this devious plot

mariowing

Sitat fra: i05L0 på fredag 15. juni 2018, klokken 11:10
Sitat fra: mariowing på fredag 15. juni 2018, klokken 10:37
... så begynner det å bli vanskelig å ikke innrømme at Jaguar har fått til noe bra her :)

I-Pace er en flott bil. Men for at denne i det hele tatt skal kunne kjøres med samme bruksmønster som en Tesla, så må det bygges svært mange ladepunkter med riktig kapasitet. Her har Tesla fem års forsprang, og det er et faktum som jeg tror er underkommunisert.

Tøys og tull - ALLE tråder her inne inneholder lovprisning av Teslas ladenettverk. Hvis det er noe som er underkommunisert i denne sammenhengen så er det antallet CCS lader og planene for utbygging av disse fremover.

Og hvorfor i alle dager tror "alle" som kjører Tesla at det kjøremønsteret de selv har er ensbetydende med at alle har et slikt kjøremønster? For min del skal I-PACE erstatte en i3 som jeg har hatt som eneste bil det siste 1,5 året og kjørt 20 000 km med. Jeg har dermed ganske god erfaring med bruk av CCS nettet (noe jeg får inntrykk av at mange Tesla eiere ikke har) så jeg vet utmerket godt hva jeg går til når det gjelder lading av I-PACE. Jeg tror det kommer til å bli helt fantastisk bra, for med I-PACE jeg kan kjøre mer enn dobbelt så langt før jeg trenger å lade :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tellus

Om er par tre år har vi like mange 150kW CCS ladere som det er er superladere i Europa. I tillegg har vi mange flere 50kW CCS ladere enn 22kW 3 fase ladere.

Lurer på hvilke argumenter teslamenigheten skal ty til da.

De har jo fortsatt det med minimalistisk (les billig) interiør selvfølgelig

Øyvind.h

Hvorfor alltid synke så lavt og bruke nedsettende betegnelser? Det slår bare tilbake på deg selv.

For øvrig helt enig i at det vil bli grei dekning med hurtigladere i løpet av 2-3 år. I hvert fall i Skandinavia   
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

AJ82

#145
Sitat fra: Tellus på fredag 15. juni 2018, klokken 15:30
Om er par tre år har vi like mange 150kW CCS ladere som det er er superladere i Europa. I tillegg har vi mange flere 50kW CCS ladere enn 22kW 3 fase ladere.

Lurer på hvilke argumenter teslamenigheten skal ty til da.

De har jo fortsatt det med minimalistisk (les billig) interiør selvfølgelig
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Espen Hugaas Andersen

Det er vel ingen som sier at i-Pace ser ut til å bli en dårlig bil. Det blir sikkert en helt super bil, og er definitivt den bilen jeg hadde valgt om Tesla ikke fantes.

Men det har vært en del ubalansert positiv dekning av i-Pace, noe som kanskje er forståelig med en spennende ny bil. Og det er ikke noe tvil om at alle som har bestilt i-Pace fortsatt er i "honeymoon phase". Etterhvert vil feilene begynne å dukke opp, man får mer erfaringer med ladeutfordringer på langturer og virkeligheten setter inn.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

AJ82

#147
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 15. juni 2018, klokken 15:48
Det er vel ingen som sier at i-Pace ser ut til å bli en dårlig bil. Det blir sikkert en helt super bil, og er definitivt den bilen jeg hadde valgt om Tesla ikke fantes.

Men det har vært en del ubalansert positiv dekning av i-Pace, noe som kanskje er forståelig med en spennende ny bil. Og det er ikke noe tvil om at alle som har bestilt i-Pace fortsatt er i "honeymoon phase". Etterhvert vil feilene begynne å dukke opp, man får mer erfaringer med ladeutfordringer på langturer og virkeligheten setter inn.

Time will show.... Kanskje mye positivt fordi det ikke er så mye negativt  ;)
Håper uansett ikke dette blir en gruppe hvor vi må bare diskuterer feil, mangler, problemer med servicesenter og lånebiler.

A.J.

Ps: Er ikke så negativ til Tesla som det kan virke som, men litt gøy å fyre oppunder. Er jo tross alt på Jaguar forumet.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Touring

Sitat fra: AJ82 på fredag 15. juni 2018, klokken 09:56


Veldig bra med bilder også  :D
Blir spennende å se hvor lenge Tesla fanboys klarer å holde seg unna kommentarer i denne tråden også da  ;)

Ps: Det tok under en time...

A.J.

Den gjengen der er bare komisk. Har bare akseptert de, får ikke gjort noe med det. Moderatorene bryr seg ikke. Vært interessant å bombe Tesla-delen av forumet med Jaguar-skryt. Da hadde de vel våknet kanskje?

daktari

Det jeg gruer meg mest til som kommende Jaguar-eier er å bli i samme gruppe som en rekke hatere. Får vurdere å droppe kjøpet og heller bli værende blant de glade folka.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA