Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Presentasjonen av Model Y

Startet av Amoss, torsdag 24. mai 2018, klokken 07:44

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: lirekassa på onsdag 27. februar 2019, klokken 13:59
Eller Model 3 SR :)

Sant nok, det er mye det kan være. Men tenker litt på det at de pleier å invitere inn til lanseringer med ~2 ukers varsel, og han har tidligere hintet til at Model Y kan bli presentert ~"Idus martiae" (15. Mars).  Så da er det i så fall helt på sin plass at de annonserer dette den siste dagen i Februar.
Model S 85D

lirekassa

Sitat fra: Amoss på onsdag 27. februar 2019, klokken 16:02
Sitat fra: lirekassa på onsdag 27. februar 2019, klokken 13:59
Eller Model 3 SR :)

Sant nok, det er mye det kan være. Men tenker litt på det at de pleier å invitere inn til lanseringer med ~2 ukers varsel, og han har tidligere hintet til at Model Y kan bli presentert ~"Idus martiae" (15. Mars).  Så da er det i så fall helt på sin plass at de annonserer dette den siste dagen i Februar.

Absolutt - med åpning av reservasjoner fra 15.03.19   :D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på onsdag 27. februar 2019, klokken 16:02
Men tenker litt på det at de pleier å invitere inn til lanseringer med ~2 ukers varsel, og han har tidligere hintet til at Model Y kan bli presentert ~"Idus martiae" (15. Mars).  Så da er det i så fall helt på sin plass at de annonserer dette den siste dagen i Februar.
Tipper du har rett i Y. Siden den er 76 % Model 3 så kan de komme før flere konkurenter som trenger tid på å rampe opp og ikke har batterier «in house»

OhmPaPa

Elon Musk har endret navn på twitteren sin til "Elon Tusk".

Så kanskje Tesla lanserer Model-T?

https://twitter.com/elonmusk

lirekassa

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 27. februar 2019, klokken 18:48
Elon Musk har endret navn på twitteren sin til "Elon Tusk".

Så kanskje Tesla lanserer Model-T?

https://twitter.com/elonmusk

Tesla Semi?

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Magnus Hansen

Sitat fra: lirekassa på onsdag 27. februar 2019, klokken 13:59
Eller Model 3 SR :)

Håper på Y, og med utrullingsplan. Mange andre aktører kommer på banen nå, så det brenner kanskje litt mer på dass nå...?

Vedder en tusing på at det ikke er Y  :) ingen grunn til å stresse med Y levering nå mens fe har masse 3ere å selge.

Troverdige teorier jeg har lest:

- super charger v3
- leasing
- SR versjon

Og mange andre muligheter...

jlan

Det er vel et hint i Tusk = støttenner. Kanskje en elektrisk gaffeltruck?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Amoss

#24
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 27. februar 2019, klokken 21:35
Vedder en tusing på at det ikke er Y  :) ingen grunn til å stresse med Y levering nå mens fe har masse 3ere å selge.

Nesten dumt at jeg av prinsipp ikke vedder, her er det vist gode penger å tjene ;)

Vil ikke definere det som "å stresse" om de skulle lansere en bil på den tiden man tidligere har hintet til at man skal gjøre det? Noen synes kanskje det blir litt underlig dersom Tesla dropper "Elon time" denne gangen?

Men ja, SuCv3 har du rett i at alt er akkurat passe forsinket i forhold til tidligere hint, så den kan det godt være.  Men vil være svært overrasket dersom han hyper opp såpass bare for leasing/SR.

Sitat fra: jlan på onsdag 27. februar 2019, klokken 23:20
Det er vel et hint i Tusk = støttenner. Kanskje en elektrisk gaffeltruck?

Hmm... Sant, det jeg først trodde var ett spøkelse viste seg jo å være en elefant som var etter "Tusk" i navnet. Men heller enn gaffeltruck (det finnes jo alt flust med elektriske gaffeltruck'er) vil jeg se det som ett hint i retning SuCv3 med automatisk lading... En slags "støttann" eller to istedet for "snake"?
Model S 85D

ToWalkOrDrive

Så da blir det klokken 23:00 norsk tid, eller?
Ser det var noen som spekulerte i et oppkjøp, siden Buffet sa de ønsket å kjøpe en elefant, og Tusk kunne være støttenner til en elefant. En annen sa at Elon endret til Elon Dusk rett før han endret til Tusk, så kan jo være han sitter og røyker weed igjen.
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Tusk = T = Truck = det vi kaller pick-up?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

emurof

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 28. februar 2019, klokken 11:09
Så da blir det klokken 23:00 norsk tid, eller?
Ser det var noen som spekulerte i et oppkjøp, siden Buffet sa de ønsket å kjøpe en elefant, og Tusk kunne være støttenner til en elefant. En annen sa at Elon endret til Elon Dusk rett før han endret til Tusk, så kan jo være han sitter og røyker weed igjen.
Hvis du ser på Joe Rogan-videoen så er det åpenbart at han ikke røyker.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Bjoris

Enig med de som ikke tror på Y, jeg kan ikke tenke meg at Tesla vil sende potensielle kjøpere som meg av model 3 på gjerdet pga en bedre model, som jo Y most likely blir... Håpar det blir nyhet om SR/AWD, kanskje jeg hopper ned da...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA