Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min 2013-Leaf RUSTER OPP INNVENDIG!!

Startet av kjbu, tirsdag 22. mai 2018, klokken 22:03

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Hvordan gikk det med denne historien?

Setene burde være det tørreste området i kupeen, da setevarmerene burde holde dem tørre.
Er det passasjerene som har våte og salte ytterklær på seg?
Varmeapparat kan nok være litt skummelt. Dersom det er er varm og fuktig luft i bilen, så kan det bli mye kondens hvis bilen settes ute i kulda, men da setter vel kondensen seg på ytterskallet.
Kan det være noe galt med Aircondition? Den skal vel holde bilen tørr.

Jeg ser seteboltene dine ser hele og fine ut. Det er eneste punktet hvor jeg har opplevd irr på gamle Leafer.

Lorang71

Sitat fra: Sele på søndag 22. juli 2018, klokken 20:27
Jeg lurer på en ting,hvorfor er bilen så fuktig innvendig? Lekkasje?
Dette er vel bakdelen med biler med varmepumpe, den går minst halve året som varmepumpe og bare noen måneder som Air-conditioning. Det er bare aircon som tørker bilen. Så det er viktig på disse bilene å kjøre både varme og air-condition, men da bruker den mye strøm.

Electrix

Sitat fra: Lorang71 på fredag 28. februar 2020, klokken 19:35
Sitat fra: Sele på søndag 22. juli 2018, klokken 20:27
Jeg lurer på en ting,hvorfor er bilen så fuktig innvendig? Lekkasje?
Dette er vel bakdelen med biler med varmepumpe, den går minst halve året som varmepumpe og bare noen måneder som Air-conditioning. Det er bare aircon som tørker bilen. Så det er viktig på disse bilene å kjøre både varme og air-condition, men da bruker den mye strøm.
Varme tørker bilen når det er kjølig ute siden luften får mye lavere relativ fuktighet når du varmer den opp.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

kjbu

Etter trussel om advokat gav Nissan seg.
De byttet alle seter og måtte i tillegg rustbehandle taket innvendig. Alt på garanti.

Nå 2-3 år senere har jeg ikke oppdaget nye innvendige rustangrep.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA