Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil på parkerings- og dørsensorer

Startet av sjokomelk, lørdag 23. desember 2017, klokken 14:47

« forrige - neste »

sjokomelk

Liten oppdatering her:
I går kveld fikk jeg en mail fra Tesla som ønsker meg velkommen til service i Stavanger 27. februar. Så det betyr at bilen vil da ha vært i ustand i 11 av 12,5 uker jeg har hatt den. Herlig... De har ihvertfall enkelt klart å forvandle meg fra en Teslavangelist til en som ikke kommer til å kjøpe noe igjen der med det første. Model 3en min var det meningen at jeg skulle selge til foreldrene mine når den kommer, men vil ikke de så vondt. Så den regner jeg med at blir kansellert ganske snart.

Finnes det noen mennesker man kan snakke med lenger opp i Tesla-organisasjonen? Jeg orker ikke sende flere mailer som ingen svarer på. Jeg vil snakke med et skikkelig menneske som kan klare å få noe fortgang i dette. For jeg er på nippet til å bruke en hel dag på å kjøre til Stavanger og skrike midt i butikken til de fikser bilen min.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Red_Harvest

Du må få tak i kontaktinfo til en ansatt der og maile direkte til den personen. Det virker fint. Eller så kan du velge "Nybillevering" når du ringer inn... da får du som regel svar, raskt, muligens fra en annen avdeling, men de vil kunne svare på en rekke henvendelser uansett.

Har du prøvd Support? 800 11 093. Velg alternativet "Bilens funksjoner". De kan også lage en sak og pushe det... Si at feilene går utover sikkerheten til deg, barna og barnabarna dine og naboens barn. Da pleier de å våkne opp litt.

Men de er rett og slett underbemannet på service... :/

olavxxx

Bruk eskalering på my tesla. Da går det opp i systemet.

sjokomelk

Sitat fra: olavxxx på torsdag 11. januar 2018, klokken 00:11
Bruk eskalering på my tesla. Da går det opp i systemet.
Har brukt den allerede. Men da blir det nok en gang en mail som drunker i ingenting. Jeg vil ha tak i et skikkelig menneske som jeg kan skrike høflig til. ;D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Vhagar

Sitat fra: olavxxx på fredag 29. desember 2017, klokken 20:45
leste på facebook i dag at de skal bytte på alle model x, kommer visst nye viskere også.

Noe mer håndfast om dette? Viskerene irriterer meg da de alltid legger igjen en del vann på passasjersiden. Førerviskeren "splasher" det bare utover høyresiden på på vei "tilbake".
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Voll1

Det ble helt stille her inne angående p-sensorer, og forsåvidt andre tema også. Er alle gått over til facebook?

Hva er status på disse sensorene? Må alle "desember-bilene" inn og bytte disse? Min har en sensor på venstre falcondør som "brenner/tørker" i plastikklisten. Ser ut som om sensoren er veldig varm, men jeg klarer ikke kjenne noe. I tillegg oppdager sensorene foran noe hele tiden, som gjør at "parking assistant is unavailable". Det er vel bare å ringe Tesla og avtale tid. Har alle andre fått fikset dette, eller opptrer bare problemet for noen få?
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

k1

Yep, desember bil her, skal inn å bytte i fwd'ene på fredag..

THE

Bil produsert i august, og hadde problem med dørsensorer i hele vinter. Etter at vi fikk fint og tørt vårvær har alt fungert som det skal. Skal uansett bytte sensorene når Tesla klarer å finne en time til meg på verksted. Har aldri hatt problem med parksensorer, kun med FWD-sensorene.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jorang

Sitat fra: Voll1 på tirsdag 15. mai 2018, klokken 15:53
Hva er status på disse sensorene? Må alle "desember-bilene" inn og bytte disse? Min har en sensor på venstre falcondør som "brenner/tørker" i plastikklisten. Ser ut som om sensoren er veldig varm, men jeg klarer ikke kjenne noe. I tillegg oppdager sensorene foran noe hele tiden, som gjør at "parking assistant is unavailable". Det er vel bare å ringe Tesla og avtale tid. Har alle andre fått fikset dette, eller opptrer bare problemet for noen få?

Har du noen bilder av dette?

geear

Produsert sept/okt utlevert 25. nov., ingen feilslag så langt.. heldigvis.

Voll1

Slik ser det ut nede på plastlisten på bakdøren. Er det der sensoren i plastlisten er plassert? Er det fleresensorer?
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA