Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla har ikke karosserideler på lager, i flg. Autoin

Startet av T.K, torsdag 31. mai 2018, klokken 11:31

« forrige - neste »

alda

Sitat fra: T.K på fredag 01. juni 2018, klokken 09:35
Det er lett å klage inn en sak til forbrukermyndighetene. Forbrukerrådet har enkel saksgang, og det er gratis. Tesla kommer helt sikkert ikke til å følge forbrukerrådets avgjørelse, og saken sendes videre til Forbrukertvistutvalget. Der blir det avsagt rettskraftig dom, som Tesla må følge. Denne prosedyren er også gratis og enkel. Det tar ett år før dom blir avsagt. I mellomtiden er bilen ferdig reparert, men det endrer ikke faktum, at bilen har blitt 50 000 kroner mindre verdt mens den har stått på verksted og ventet på deler, samt at neste gang noen kjører på deg blir det samme prosedyre.

Tesla følger helt enkle kapitalistiske grunnregler. De er ikke primært i markedet for å hjelpe kunder, men for å tjene penger. Så lenge de kan holde på slik, uten delelager, uten at kunder gjør annet enn å klage på forum, så gjør de det riktige. Problemet er kanskje at tesla-eiere har for mye penger, for mange biler og ikke bryr seg. Jeg kjenner i alle fall én til veldig godt, som har Tesla S på verksted på tredje måned, en advokat med Jaguar og BMW i bilstallen i tillegg til teslaen. Han sier selv at han ikke orker å bry seg, men kjører jaguaren i stedet. I det siste har jeg fått ham litt mer våken, og han skal også klage inn saken sin og begjære kjøpet hevet. Om alle gjør det samme må Tesla leie lagerplass og få på plass noe som ligner på et lager til en bilforhandler. Nå er hele teslas lagerlogistikk på en ipad i stedet for i hyller. Om Tesla skal ha fremtidsmuligheter må det endres, og vi kan starte nå, både for egen, for naboen og for teslas skyld.

Sant det du säger här, folk måste ta saken vidare i rättssystemet och vi måste få några presedens-saker - då blir det fart på sakerna hos Tesla...

När det är sagt så följer i alla fall Tesla tätt med på vad som skrivs på FB-grupper, fick et exempel på det i går...

Det var en norsk ägare som skulle ha bilen inne på 80' km-service, då klarade Tesla av att krocka med en annan bil! Skador för 100'-tals kroner på bägge bilarna...
Allt måste ju gå via ägarens egen bilförsäkring (objektivt ansvar, spelar ingen roll vem som kör bilen), så ägaren får rätta krav till Tesla för att kompenseras i etterkant när hans eget försäkringsselskap lägger ut.
Ni kan ju gissa hur lätt det har varit för ägaren att få tilbakemeldinger från Tesla här... Telefoner, eposter, personligt uppmøte på SC, eskalering av sak till ledelse via MyTesla - NADA respons från Tesla (olyckan skedde 6. april) - helt fram till han la ut en post på globala FB-gruppen igår, då fick han en mail om att de skulle eskalera saken en andra gång...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)


E_S

Det overrasker meg ikke. Husker jeg kjøpte en midtkonsoll da den kom i 2015, hørte aldri noe mer, men fikk regningen på mail et år senere. Virker som det ikke akkurat er stålkontroll der i gården.
:)

o.b.lix

Sitat fra: emurof på søndag 03. juni 2018, klokken 01:29
Man får nesten inntrykk av at de gir litt f**n til tider?

Nei Norgesdelen er nok bundet på hender og føtter fra lenger oppe i systemet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA