Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken nåværende bil kan/skal KONA erstatte?

Startet av andy99, tirsdag 15. mai 2018, klokken 20:13

« forrige - neste »

andy99

Mens vi venter på pris..
Hva slags bil er det tenkt at KONA skal erstatte? En elbil eller en fossilbil?
For min del er det aktuelt å bytte ut en Volvo V50 2,0D aut.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Navl1

Toyota auris ts, omtrent samme nedgang i størrelse som deg det. Spent på den.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

HPSE

En Ford KA som eg låner av mamma :-) Solgte Ioniq´en min i slutten av 2017 for mer enn eg betalte i januar 17 :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

ThorIII

Kjørte inntil nylig tilsammen 16mil tur/retur til jobb med en volvo 2.0L Bensin.
Fikk den under 0,8L på sommerføret svidde av i overkant av 4K på bensin i måneden. Gikk over til "ventebilen" i våres, fikk tak i en Mercedes A170cdi for slikk og ingenting. Halverte drivstoff utgiften, ser fram til å kutte drivstoffutgiftene helt, da jeg tenker konsekvent å lade elbilen gratis (enn så lenge) på jobb.

Jernhesten

Kona erstatter egolfen (-16, 20 kkm) Så jeg håper bruktprisen holder seg noen måneder til...

Cydonia

Har tenkt å bytte fra Golf GTE 2015 (ladehybrid). Ønsker fullelektrisk. Angrer litt på ha trukket meg fra tidlig bestilling på "nye" e-Golf, men var usikker på rekkevidden og langturer. Satser nå på Kona istedenfor.
Hyundai KONA electric 2018

arthur

Vil erstatte en Trilling i hverdagen og en fossilbil (Honda) på lengre turer hvis det ikke er behov for bruk av hengerfestet til varehenger eller båthenger.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sjulimann

Blir å erstatte en Honda Civic diesel og en Nissan Leaf :)
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

ca119

Min 2015 KIA Sportage 1.7 DIESEL.  Men hva får jeg for den i innbytte? Kanskje 200.000?
Surt å tape 150.000kr på 3 år - men slik er det med bil :(

Og siden jeg er eneste sjåfør trenger jeg ikke 2 biler .... selvom HENGERFESTE blir jo et tap når man trenger det 1x i året.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA