Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dere som fikk Model S i vinter

Startet av 1000kwh, søndag 13. mai 2018, klokken 19:10

« forrige - neste »

1000kwh

.. hvordan føles det nå med 20 grader og sommerdekk? :D jeg fikk min 75D i fjor høst med vinterdekk montert. Etter en hard vinter har det ikke akkurat vært lagt opp for ivrig kjøring.

Men nå som tørr asfalt har kommet fram igjen må jeg bare si at jeg digger hvordan denne bilen kjører! Forbikjøringer gjøres med hakket mer akselerasjon enn nødvendig

mthoring

#1
Kjørte CVC6 på 19" slipstream i vinter. Var fenomenalt å få på Michelin Supersport på 21" arachnid i vår. Kjøreegenskapene er mye bedre, komfort er den samme (har luft), bortsett fra at hjulene bråker mer. Har ikke vært på langtur siden byttet, så blir spennende å se hvordan rekkevidden er i forhold til sist, da temperaturen lå rundt nullpunktet. Var ca. 10% bedre enn typical den gangen.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Muffinman

Dårlig stemning på dette forumet? Tulling  :)  Det blir ikke dårlig stemning av å få svar på noe man lurer på eller hjelp til noe man sliter med. Og om noen velger å lufte litt frustrasjoner må det da være takhøyde for det også.

Meld deg inn i gruppa "Droneklubben" og se deg rundt noen dager der. Jeg meldte meg stille og rolig ut, og tuslet bort til Elbilforumet for å få opp humøret igjen etter å ha fått en realitetsorientering på hva selve definisjonen på dårlig stemning var.

Selv koser jeg meg kanskje mer med å stelle med doningene enn å kjøre med dem, men alt til sin tid. Kanskje skal jeg på et eget lite kanonballrun til Spania helt alene i sommer. Og i dag har jeg kost meg med å shine samboerens bil (P85) innvendig i godt og vel fire timer.  Good times.

Øyvind.h

Droneklubben ja.
Postet tips om tilbud på Mavic Pro på fb siden. Da ble jeg kastet ut på sekundet. Admin var visst litt i ubalanse så det var like greit å flytte til Mavic gruppa.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Det mest utrivelige jeg har vært ute for på nettet. Folk vegret seg for å legge ut noe i frykt for å bli slaktet av "dronepolitiet" som lette med lys og lykte etter noe å kritisere og gjerne gikk løs på vedkommende i ufine ordelag uten at admin grep inn. Og man vegret seg for å poste noe eller delta i diskusjoner i tilfelle man ble kastet ut og blokkert uten forvarsel, og uten mulighet for å få vite hva man hadde gjort galt. Mye som er litt i ubalanse der, og derfor liker vi oss bedre på Elbilforumet :)

Men utgangspunktet for denne tråden er jo bra.

Kanskje vi skulle bruke den til å skape litt feelgood-stemning? Det er jo vår  8)
Og bilder er aldri feil...

Rolf Gjerdsjø

Fikk min i september i fjor, så rakk 3-4 uker på sommerhjulene - men det er først nå på vårparten jeg virkelig har fått oppleve hvordan den er med sommergummi rundt aluminium, og det er helt nydelig!

Når det er sagt er TMS er praktfull vinterbil også, så gleden varer hele året!  ;D
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

ludwig_holberg

Å få sommerdekkene på er like deilig hver sesong :)

1000kwh

Sitat fra: ludwig_holberg på mandag 14. mai 2018, klokken 12:07
Å få sommerdekkene på er like deilig hver sesong :)
Men ikke liike stor stas når man har samme felger vinter og sommer. Desverre blitt såpass voksen og fått en unge som må ha klær så da må fancy hjul utgå.

Synes likevel den oppfører seg veldig tillitsvekkende i svingene. Vi kjørte 700km i langhelgen som var og det var fantastisk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA