Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Motorvask osv.

Startet av Usikker, søndag 13. mai 2018, klokken 09:15

« forrige - neste »

Usikker

Etter en skikkelig rens/vask/polish på bilen gjenstår egentlig bare motorrommet.

Noen som har tatt motorvask ?
Hadde ikke tenkt å dra stimern oppi der men en vanlig sprut fra hageslangen kan vel ikke skade... Mye strøm der men det skal være godt sikra

En annen ting jeg ble litt skeptisk til ang. mulig rust er bakdøra.
I overgangen mellom ruta og karosseri er det en glippe og når jeg spyla der kom det mye grått vann ut nede i den samme vertikale kanten ved ryggekamera. er vel en sånn påmontert sak på døra "pynt" ?
Sikkert ikke unaturlig at det samler opp mye dritt bak bilen i det dragsuget som blir der, så det på lakken også at det var mye mer jobbing som skulle til med polering for å få tilbake glansen 
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Ang. Motorrom... Fukt en klut med WD-40 og vask med det... Eventuelt ettertørk med en tørr klut.. Vann har nok ikke noe i motorrommet å gjøre... Gjør det samme med 12V batteriet for å unngå krypstrømmer... BTW "Usikker" det 12V problemet det ble bare borte?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Stig-Arne

Går fint å vaske motorrommet med høytrykk. Men ikke sprut direkte på oransje kabler eller kontakter generelt.
Bruk en god avfetting først, spyl så av. Hold dysen en 0,5-1 meters avstand.

_OE_

#3
Bare sånn det er sagt å høytrykks_spyle laderen som er det høyeste punktet i motorrommet er nok en dårlig ide... Men lykke til
BTW... I forbindelse med polering av panser i dag tok jeg en kikk på lader/motor ikke noe skitt der kun støv der etter 10mnd kjøring... Kanskje trykkluft kunne være noe

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Usikker

Tok en vask i går på min... var bare masse veistøv jeg ville ha bort, brukte hageslange svamp og såpevann, ikke noe problem å vaske
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA