Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pod Point Wifi

Startet av GreenEyez, søndag 13. mai 2018, klokken 08:40

« forrige - neste »

GreenEyez

Hei!

Har nettopp kjøpt meg en Zoe og fått installert Pod Point hjemmelader. Det fremgår ingen steder hva en Wifi-oppkobling av PodPointen skal bidra til. Et eller annet sted har jeg vel lest eller hørt at den måler forbrukte kW og at man kan få tilsendt forbruksstatistikk fra Pod Point.

Men, er det noen som vet hvilke andre funksjoner man får tilgang til ved å koble Pod Pointen opp mot Wifi og nettet?

Mitt hjemmenettverk når ikke ut til fellesgarasjen. Kan eventuelt be naboen om å få lov til å koble opp mot hans nettverk. Men da ønsker jeg også å vite om oppkoblingen av den gjør at jeg kan "logge inn" på Pod Pointen og få innsyn i ladehistorikk. Dessuten må jeg da vite om en slik oppkobling forutsetter oppkobling på samme Wifi eller om jeg kan gå inn via internett fra hvor som helst.

En siste ting jeg må vite er om oppkobling mot naboens nett medfører noen ulemper for ham (f.eks. at han får opp spørsmål om tilkobling mot Pod Pointen eller noe sånt på hans elektroniske duppeditter. Eller om han via Wifi'en får mulighet til å styre Pod Pointen...).

Takker for svar!
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GreenEyez

Ingen som svarte her, så spurte PodPoint. De ringte opp sa at de holder på å utvikle en app som blir kanskje lansert til høsten hvor man kan styre wallboxen. Inntil da har ikke en wifi-oppkobling noen funksjonalitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA