Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lys under bakdører virker ikke

Startet av Muffinman, lørdag 12. mai 2018, klokken 20:36

« forrige - neste »

Muffinman

Ok, så jeg ettermonterte lys under bakdørene på min 85D like etter montering. Fort gjort, for ledningene lå klare og hullet var prekuttet - og det virket øyeblikkelig. Litt tidligere i vinter var bilen inne og skulle få fikset død lysdiode under dørhåndtak + justere på et vindu som ikke gikk fort nok ned til tider, slik at det slo i kromlista når døra ble åpnet (feilen viste seg utenfor Tesla før jeg kjørte inn, og 40 minutter etter at jeg forlot verkstedet men selvfølgelig ikke når mekanikeren skulle se på det, så ingen fiks).  Det medførte at begge dørtrekkene måtte tas av, og etterpå virket ikke lysene under dørene lenger. Jeg antok at de hadde glemt å plugge i når de satte sammen men pluggen satt i lampene på begge sider. Testet med pluggen fra de røde markeringslysene og fikk verifisert at lampene var i orden.

Hva kan ha skjedd her? Noe som er programmert vekk eller noe inni døra som er endret? Hvis det var et uhell skulle det vel mye at det skulle skje på begge dørene. Noen ideer?

(Fikk også ei infernalsk skrangling i førerdøra ved avspilling av basstoner etter vindsusfiks (som holdt i to uker). Har vært av med trekket, og det later til å komme fra inni døra ved speilet :( )

Sandvika

Ærlig talt Muffinmann, du burde visst bedre. Din jobb her på forumet er å hjelpe og veilede  oss andre, tvilsomt at noen kan gi vettuge svar om du ikke allerede vet.   ;D

Muffinman

Du har jo rett, spesielt siden det er så godt betalt  :D

Skal vel alltids få lys i lampene om jeg ikke finner ut hva som er skjedd. Den enkle løsningen er å hente strøm fra kabling til de røde markeringslampene, men dumt å modifisere noe som i utgangspunktet skal virke slik det er. Sjekket også med herremannen som sannsynligvis har støyisolert flest Teslaer i landet - og sikkert ettermontert mange lys - men han hadde ingen ideer heller dessverre. Så problemet mitt er nok en smule uvanlig.

Må sikkert demontere speilmontasjen for å utbedre skranglingen i førerdøra, og det er jeg ikke helt sikker på at jeg er motivert til enda. Knapt med tid, og jeg rekker vel neppe å få gjort en sårt tiltrengt tostegs på begge bilene før i juni....


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA