Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

System fault

Startet av Joltus, torsdag 10. mai 2018, klokken 12:59

« forrige - neste »

Joltus

Fikk system fault rett etter oppstart i dag, og nå er den der hele tiden. Det er forward varslingen som er deaktivert. Regner riktignok i dag, men vil nå håpe at dette regnet ikke fører til system fault som igjen slår ut pro pilot og cruise controll og hele pakka.

Vet dette har vært oppe flere ganger, hvertfall på facebook, noen som vet om det er en quickfix for verkstedet dette?

elhansen

Det er visst noen flere som har fått denne meldingen, så det er nok en bug.... jeg hadde den og var innom BNH og de justerte laseren. Borte ble det gule varselet. Ca 1 t jobb, og jeg har ikke fått flere varsel.

Det jeg prøvde var at jeg skrudde av emergency brake i menyen og så skrudde jeg av bilen. Når jeg startet bilen igjen var varslet borte. Hvis du prøver dette og det samme skjer kan det vel hende du har samme laserjusteringsbehov som jeg hadde. Så uansett da er det bare å stikke innom nærmeste Nissan så fikser de nok dette.

Joltus

#2
Ja eg ser på Facebook at flere melder om det samme.

Tar turen innom i morgen.

Laser sier du? Ikke radar?

mortekv

Hei!
Begynner å bli en stund siden siste innlegg her men vi ved flere anledninger i det siste opplevd både "system fault" og at ACC har sviktet med påfølgende symbol. Dette har skjedd uten at fronten har vært dekt med snø e.l.
Bilen har vært inne på verksted to ganger for kalibrering samt skifte av radar men ingen ting har hjulpet hittil. Må tillegges at bilen står i varm garasje. Gjelder en LE kjøpt i juni.

meitran

Sitat fra: mortekv på tirsdag 29. januar 2019, klokken 17:27
Hei!
Begynner å bli en stund siden siste innlegg her men vi ved flere anledninger i det siste opplevd både "system fault" og at ACC har sviktet med påfølgende symbol. Dette har skjedd uten at fronten har vært dekt med snø e.l.
Bilen har vært inne på verksted to ganger for kalibrering samt skifte av radar men ingen ting har hjulpet hittil. Må tillegges at bilen står i varm garasje. Gjelder en LE kjøpt i juni.

Jeg har akkurat samme problem. Bilen min står også i oppvarmet garasje. Forhandler innrømmet sånn delvis at bilen ikke er glad i kuldegrader. Har en sak gående med Nissan ang parkeringssensorene nå, som kun fungerer tidvis i kulden. Får se hvordan det ender...

mortekv

Vi var innom forhandler i dag og skal sette inn bilen for fix etter helga. Håper det går i orden da. Sammen med til tider sviktende p-sensorer og et ikke imponerende varmeapparat kan det konkluderes med at bilen ikke er glad i kulde, nei.

meitran

Sitat fra: mortekv på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:30
Vi var innom forhandler i dag og skal sette inn bilen for fix etter helga. Håper det går i orden da. Sammen med til tider sviktende p-sensorer og et ikke imponerende varmeapparat kan det konkluderes med at bilen ikke er glad i kulde, nei.

Så du har også hatt problemer med p-sensor? Du må fortelle meg om de får fikset det og eventuelt hva de gjorde.

Løve

Sitat fra: mortekv på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:30
Vi var innom forhandler i dag og skal sette inn bilen for fix etter helga. Håper det går i orden da. Sammen med til tider sviktende p-sensorer og et ikke imponerende varmeapparat kan det konkluderes med at bilen ikke er glad i kulde, nei.

Hva regnes som vinter her? Har ingen av disse problemene og er virkelig fornøyd med varmeapparatet. Men så har jeg ikke brukt bilen enn mer en -4 heller da.

mortekv

P-sensorene har sviktet i både pluss- og minusgrader mens vi savnet et bedre varmeapparat først i dag da vi hadde 22-23 blå i Odalen. Rutene dugget og i tillegg trakk det noe fryktelig i nedre kant av venstre fordør, under høyttaleren.
Skal gi tilbakemld på sensorene.

Joltus

Min har virket prikkfritt etter de byttet den frem til kollisjonen.....

Løve

Odalen ja... Litt mer vinter der enn her på Jæren  ???  :D

mortekv

En liten oppdatering: Bilen har fått ny radar. Ikke kjørt i snøvær etter dette men ingen feilmeldinger så langt - bank i bordet. Ang p-sensorene så var forklaringen at de sannsynligvis bare måtte vaskes/pusses av. Kjøper ikke helt denne løsningen men også disse har oppført seg bra etter verkstedoppholdet.

Madmax

Jeg har også hatt samme problem og måtte bytte radar to ganger før de klarte å fikse det. Skal heller ikke mye skitt til foran på bilen før radar og cruise kobler ut.

Løve

Jeg fikk denne for et par dager siden, da løste jeg det med å deaktive og reaktivere via menyen mens jeg kjørte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA