Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feilplassert roof rack fester

Startet av Espelectric, onsdag 09. mai 2018, klokken 21:28

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Espelectric på mandag 14. mai 2018, klokken 09:46Veldig greit at det ikke var nødvendig å kutte A,B og C-stolpe og ta av taket :)
Greit å ikke starte der  ;D
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

petersv

Flott innlegg Bjørn. Lurer på om det er mulig å ordne fester på alutak også...

snd

Sitat fra: bjornb på søndag 13. mai 2018, klokken 00:16
Sitat fra: Espelectric på onsdag 09. mai 2018, klokken 21:28
Skulle sette på Whispbar takbøyler i dag for første gang men fant at det ene festet var helt utav posisjon ut umulig å bruke. Det gjaldt det ene bak. Det andre bak virket også til å være noe utav posisjon men ikke i nærheten av så mye.
Antar dette er noe som kun kan utbedres på SC.

Her har det gått for fort på fabrikken og de har satt den på feil vei, vendt innover i stedet for utover..
Hos meg så var de også litt dårlig plassert + skadede gjenger på den ene fra fabrikk slik at jeg ikke fikk skrudd ned bolten.
I stedet for å vente (lenge) på service så byttet jeg den selv, det kostet en drøy hundrings for 4 fester..

Dekselet over løsnes ved å løfte opp i bakkant (åpne bakluka først).

I siste bilde så ser du såvidt i grønt/turkis de nye pakningene som følger med sammen med de nye festene.

Denne fortjener sin plass i DIY-tråden  8)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

E_S

Just for the record: Hele panoramatakkonstruksjonen inkl. disse festepunktene kan skiftes uten å måtte kappe og sveise. Panoramataket med festepunktene for takbøyler er kun skrudd og limt til selve takets ramme, som består av biten rett bak frontrute, rett foran bakrute og selvfølgelig ytre takstolper mellom A/B/C/D-stolper.
:)

DannyRS

Samme feil på mine bakre fester. 2018 100d.

Så da ble det tur uten ski på taket..
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA