Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

3 barn i e-NV200?

Startet av Myrvang, mandag 07. mai 2018, klokken 00:03

« forrige - neste »

Ebe

Vi løste dette med et annet sete, samt å «binde opp» festet på venstre side. Så nå fungerer det veldig fint med bruk av isofix på setene baki.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Nivtsorf

Så bra, om ikke de forlengerene jeg bestilte passer, får vi gå for det samme. Beltestolen vi bruker er forresten Cybex Solution S-Fix.
Nissan e-NV200 Evalia 7 2019

m

Noen her med 3 småbarn og e-NV200? Fungerer det greit?

Vi har tre barn, alle på midterste rad, og alle i bakovervente seter. 2-åringen sitter på siden. Babyene (tvillinger) sitter i Maxi cosi cabrio fix. De får plass om du ikke bruker isofixen på noen av de to. Men det går lett å feste dem med setebeltet.

Vi har også satt en bak på 3.seterad. Der er det ikke isofix, men fungerer fint det også. Vi fikk fortsatt plass til 2 vogner bak når det 6.setet var nedslått :)
2018 -          Nissan e-NV200 Evalia 2018
2016 - 2018  Nissan Leaf 2014 US

Myrvang

Kjøpte meg en Evalia i dag. Ble en brukt 5-seter, så håper jeg får stablet unga inn i baksetet. Ser ikke lovende ut, hadde 2 beltestoler montert i ISO-fix i dag og plassen i midten er liten. Må ha de to største i midten og på høyre side og minstemann på venstre, alle uten ISO-fix. Skal nok få det til å gå, trenger bagasjerommet til ferien...
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Rosstopher

Sitat fra: Myrvang på lørdag 06. juli 2019, klokken 01:13
Kjøpte meg en Evalia i dag. Ble en brukt 5-seter, så håper jeg får stablet unga inn i baksetet. Ser ikke lovende ut, hadde 2 beltestoler montert i ISO-fix i dag og plassen i midten er liten. Må ha de to største i midten og på høyre side og minstemann på venstre, alle uten ISO-fix. Skal nok få det til å gå, trenger bagasjerommet til ferien...

Som du er inne på er nok løsningen å unngå ISOfix dersom du må ha tre seter i bredden. Mulig det vil hjelpe å bytte ut ett eller flere seter i en smalere modell også. Dette er selvfølgelig en betydelig utgift, men liten sammenlignet med bilkjøp, og liten sammenlignet med hva du sparer på å kjøre denne i stedet for Mondeoen (dersom det er det som er alternativet).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Myrvang

Har 1 baby i babysete og to barn på 4 og 6 år i forovervendt. Gikk helt fint, men da uten å bruke ISOFIX. 5 personer, masse bagasje 1 uke på camping, fungerte utmerket. Rekkevidden er jo dårlig, det var jeg klar over så det er greit. Men ble overrasket over hvor fort den ladet. fra 15-82% på 21 minutter på vei hjem i går. Sittestilling har litt busspreg, men satt ikke vondt. Oversiktlig og fin, ungene var også fornøyd. Veldig praktisk med skyvedører. Hatt bilen 1 uke nå, kjørt 700 km, og synes bilen leverer på alle måter.

Skulle selvsagt hatt større batteri, men nå fikk jeg en godt utstyrt 2014 for 89.000,- med noen småbulker og riper samt at det kun var vinterhjul på den. Bulkene får jeg se om jeg gidder å gjøre noe med, nye sommerdekk fant jeg på Finn til 800,- Også lyser det en lampe i dashbordet, orange bil med "!" så må nok feilsøke litt på den.

Alt i alt en praktisk og kurant bil til en billig penge.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Obk77

Sitat fra: Myrvang på mandag 07. mai 2018, klokken 00:03
Vi venter nummer 3 til høsten og må finne oss ny bil. Vurderer en ny e-NV200 7-seter. Prøvde en før helgen og ble overrasket over hvor liten den faktisk var. 3 barn i bilen betyr et barn på rad 3, men der er det ikke ISO-fix. Det er jo mulig å feste setet med belte, men trodde faktisk bilen var større. Litt skuffet der.

Men prisen er jo veldig fin, ny bil med alt utstyr koster 344.000,- Alternativet vårt er en S-MAX, men de vi ser på Finn til omtrent samme samme pris er ofte 4-6 år gamle, uten garant og med høy km. Fordelen med den er 3 seter med ISO-fix i midterste rad. Ulempen er at den er dyrere å eie. Kjøper jeg burktbil til 350.000,- nå er den verdt kanskje 150.000,- om 3 år, muligens mindre men neppe mer. En ny bil til samme pris vil fortsatt ha nybilgaranti og kanskje være verdt 200.000,- om 3 år i tillegg til at koster en god del mindre å eie den i 3 år.

Noen her med 3 småbarn og e-NV200? Fungerer det greit?

Vi venter barn i september, så må snart bestille om vi skal få bil før ungen. De andre er 3 og 5 år og sitter forovervendt.

Er eier og midtre rad, er altfor smal. Bilbelte,ber får tett på hverandre. Slik at barnet stolene passer meget dårlig. Bakre rad er jo meget bra, da du kan også legge ryggen ned. 
Men her vil en slite med får varmt på sommeren,bog kaldt på vinteren. Pga får dårlig varme/klimaanlegg.

Min mening styr unna denne bilen, langt fra noe familiebil.   

Truls Antonsen

Tips til mellomting mellom beltestol og sittepute - Volvo har ett sete med veldig smal rygg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Myrvang


Min mening styr unna denne bilen, langt fra noe familiebil.
[/quote]

Nå har vi testet bilen og er i grunn fornøyd. Kort rekkevidde, men dette var vi klar over da vi kjøpte den. God plass til baggasje, men bilen er smal, egentlig litt for smal til 3 barn. Men vi satt inn bleteforlengere slik at de  største kan ta på belte selv.

Vi har en S-MAX vi bruker til vanlig (som vi kommer til å beholde pga hengerfeste) og en i-miev som går lokalt. S-MAXen er førstevalget på turer over 10 mil, hater å være avhengig av lading.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

tomrh

#24
Sitat fra: Myrvang på fredag 02. august 2019, klokken 00:54
Vi har en S-MAX vi bruker til vanlig (som vi kommer til å beholde pga hengerfeste) og en i-miev som går lokalt. S-MAXen er førstevalget på turer over 10 mil, hater å være avhengig av lading.
Off-topic, men så hjertens enig. Når vi kan kjøre 1200 km på en tank med under 0,4 på mila med vår Ceed, blir det faktisk rimeligere enn hurtiglading også, og utrolig mer praktisk. Elbilene har nok et stykke igjen for å bli fullverdige familieferiebiler.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Myrvang

S-MAXen døde, så vi kjøpte oss en ny e-NV200. 7 seter 40 kW med levering i januar. Fornøyd med bilen, men ønsket litt lengre rekkevidde og en bil med garanti, så da blir det bytte i ny bil. Yey :)
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

elpharaoh

Sitat fra: Myrvang på fredag 02. august 2019, klokken 00:54
Nå har vi testet bilen og er i grunn fornøyd. Kort rekkevidde, men dette var vi klar over da vi kjøpte den. God plass til baggasje, men bilen er smal, egentlig litt for smal til 3 barn. Men vi satt inn bleteforlengere slik at de  største kan ta på belte selv.

Hei! Hvor kjøpte du belteforlengere til e-NV200?
Kjører Nissan Leaf og Ford S-Max.
Drømmer om Tesla.

Myrvang

Bestilte her: https://www.seatbeltextenderpros.com/

Bestilte til Ford Mondeo, men de passer overens. Må ha en annen til midtsetet, den er smalere.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

elpharaoh

Noen som vet om det er samme beltestørrelse(r) på Leaf og e-NV200? Slik jeg forstår det så er det endel standard mål som går igjen på belte"tungen" på tvers av bilmerker. Er "NV200" og e-NV200 like f.eks.? De har jo til NV200 men ikke spesifikt e-NV200 på seatbeltextenderpros.com.
Kjører Nissan Leaf og Ford S-Max.
Drømmer om Tesla.

Myrvang

Sitat fra: pharo på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 10:42
Noen som vet om det er samme beltestørrelse(r) på Leaf og e-NV200? Slik jeg forstår det så er det endel standard mål som går igjen på belte"tungen" på tvers av bilmerker. Er "NV200" og e-NV200 like f.eks.? De har jo til NV200 men ikke spesifikt e-NV200 på seatbeltextenderpros.com.

Sent svar, men de jeg kjøpte ble kjøpt til en Mondeo i sin tid. Er ikke så mange ulike størrelser, så NV200 og e-NV200 bør passe overens. Nettopp bestilt en til til midtsetet slik at de to eldste kan ta på beltet selv.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA