Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeguide til e-nv200

Startet av Osloensis, onsdag 02. mai 2018, klokken 18:36

« forrige - neste »

Osloensis

Jeg slet skikkelig selv da jeg først fikk bilen - uten manualer  :-\

Jeg har laget en manual jeg gir til andre som skal låne bilen min, og tenker at den kanskje kan være nyttig for andre enn meg.

Tar gjerne imot tips til endringer.

https://drive.google.com/open?id=1hLSf4QEta-hMrW2xQxclcljHgxSakaRJ
Nissan e-NV200 Evalia 2015 (overtatt okt 2017)

tomrh

Sikkert lurt med noe slikt for nybegynnere ja, bra jobba!

Det å kjøre ned under 20% er ikke skadelig. Vår 2012 Leaf kjøres under VLBW nesten hver dag om vinteren (er nødt til det), men batteriet har ikke hatt en svakere utvikling enn snittet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

downlow

2017 Leaf Tekna 30 kWh

leafnor

Pirk, men du spør, så nevner, sjekk bruken av benevningene kW og kWh.
Ville fått med at bilen må være avslått for å ta lading.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Osloensis

Sitat fra: leafnor på fredag 04. mai 2018, klokken 21:35
Pirk, men du spør, så nevner, sjekk bruken av benevningene kW og kWh.
Ville fått med at bilen må være avslått for å ta lading.

Hjelp, jeg forstår ikke hvor jeg har skrevet feil.
Kan du kopiere inn de avsnittene der jeg har blingset?
Nissan e-NV200 Evalia 2015 (overtatt okt 2017)

leafnor

Sitat fra: Osloensis på lørdag 05. mai 2018, klokken 12:06
Sitat fra: leafnor på fredag 04. mai 2018, klokken 21:35
Pirk, men du spør, så nevner, sjekk bruken av benevningene kW og kWh.
Ville fått med at bilen må være avslått for å ta lading.

Hjelp, jeg forstår ikke hvor jeg har skrevet feil.
Kan du kopiere inn de avsnittene der jeg har blingset?
Done:
https://docs.google.com/document/d/1bK3v97Oab1dQrmees74n_-iNzoiAiUhldBvKwd9gzUY/edit?usp=sharing

Virker som det konsekvent er byttet på energimengde og effekt. Batteriet lagrer energimengde (kWh), mens det mottar eller avgir en energieffekt (kW). En effekt på 1 kW avgitt over 1 time blir 1 kWh.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Osloensis

@leafnor: takk for forklaringen! Har du linker til en enkel "Strøm for dummies" så jeg kanskje kan forstå det tekniske bak?
Dokumentet er fikset nå, ikke sant? (byttet PC, så får ikke sjekket hva jeg selv skrev).
Nissan e-NV200 Evalia 2015 (overtatt okt 2017)

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA