Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla dømt til å betale erstatning for manglende AP 2.0 funksjonalitet

Startet av HKS, onsdag 02. mai 2018, klokken 09:58

« forrige - neste »

geear

Det er akkurat det jeg prøver å si lenger oppe, hvor jeg fikk "nonsense" til svar fra Jeronan.

I mine øyne går det ikke å ha slike avstander i praksis, men når det faktisk skjer et uhell/ulykke, så blir fører tatt for å ikke ha fulgt det allikevel. Jeg tror også det er derfor de har fjernet 1003-anbefalingen, og nå kun baserer seg på etter forholdene og så videre. Og de har også et klart skille mellom "uhell" og "ulykke", der det faktisk er personskader eller større materielle skader, da blir reaksjonene strengere, selv om det kan være tilfeldigheter som skiller.

Jeronan

You can call it nonsense, but after loosing 30% bonus you will peep a different tune.

Luckily with buying the Tesla, getting rid of the Volvo and ability to use the bonus from our BMW i3 I managed to repair the bonus on our Tesla insurance.

In either way, I learned my lesson and I keep the maximum possible and reasonable distance based on traffic conditions. I don't want to be in that situation again! Fighting with the insurance for almost 4 months, lots of stress and then still losing out. No thanks.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear


Magnus Hansen

En litt beslektet sak i Electrek nå:

https://electrek.co/2018/05/07/tesla-autopilot-computer-retrofits/

Det er snakk om at Tesla muligens må bytte datamaskin i alle biler, inkludert AP 2.5 biler, for å tilby selvkjøring. Men gjelder ikke dette i utgangspunktet bare som allerede har betalt for FSD? Kommentar fra Fred:

SitatLet's say that Tesla doesn't start producing new cars with a stock computer capable of fully self-driving until the end of the year, it's going to be at least 200,000 vehicles in need of new computers.

In terms of cost, it will easily be in the hundreds of millions and that's without accounting for the workload on the service centers, which will have to perform the retrofit.

Maybe I am being overdramatic here, but I think this could be a big issue in the making.

turfsurf

Jepp. Den der er interessant. Men AP 2.5 er jo allerede kraftigere enn 2.0, så det kan hende det holde med kun AP 2.0 biler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Magnus Hansen

Sitat fra: turfsurf på mandag 07. mai 2018, klokken 15:44
Jepp. Den der er interessant. Men AP 2.5 er jo allerede kraftigere enn 2.0, så det kan hende det holde med kun AP 2.0 biler.

Joda, men det står spesifikt i artikkelen at AP 2.5 også må byttes. Men det er selvfølgelig noe spekulativt.

turfsurf

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 08. mai 2018, klokken 10:00
Joda, men det står spesifikt i artikkelen at AP 2.5 også må byttes. Men det er selvfølgelig noe spekulativt.
Ja, det tolket jeg mere som mangel på kunnskap fra artikkelforfatter.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA