Skrevet av Emne: Velger du feil ladeløsning i dag må du bytte om tre år - TU artikkel  (Lest 5423 ganger)

Thomas Parsli

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3499
    • Vis profil
Sv: Velger du feil ladeløsning i dag må du bytte om tre år - TU artikkel
« Svar #60 på: torsdag 15. august 2019, klokken 19:51 »
Tror den artikkelen var forut for sin tid ;)

* Tesla har ikke hatt muligheten siden Roadsteren, men Elon Musk sa i 2018 at de kanskje kunne revurdere
(i etterkant har de sagt at det er ulønnsomt hvis man regner med slitasjon på batteriene)

* CCS støtter ikke V2G, men det kommer kanskje i 2025: https://insideevs.com/news/342354/charin-ccs-combo-standard-to-offer-v2g-by-2025/

* Chademo støtter V2G, men er døende (i EU).

Greit status fra NVE: http://publikasjoner.nve.no/faktaark/2019/faktaark2019_09.pdf
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rollep

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 735
    • Vis profil
Sv: Velger du feil ladeløsning i dag må du bytte om tre år - TU artikkel
« Svar #61 på: fredag 16. august 2019, klokken 13:51 »
Jeg er overhode ikke interessert i V2G. Energien som går ut av mitt batteri skal brukes til min bil, ikke naboens vaskemaskin. Ser ikke noen som helst vits i å degradere batteriet fortere enn nødvendig. Kommer selvfølgelig aldri å kjøpe en bruktbil med V2G heller.
2020 Porsche Taycan Turbo - Bestilt
2017 BMW i3

gr

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 6408
    • Vis profil
Sv: Velger du feil ladeløsning i dag må du bytte om tre år - TU artikkel
« Svar #62 på: fredag 16. august 2019, klokken 14:09 »
Det mest aktuelle er vel å bruke V2G for eget forbruk...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

cra

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7151
  • Sunnmøre
    • Vis profil
    • BTTF for Tesla
Sv: Velger du feil ladeløsning i dag må du bytte om tre år - TU artikkel
« Svar #63 på: fredag 16. august 2019, klokken 14:40 »
Muligheten i ei knipe kunne kanskje være interessant, men vi har så manbge muligheter for å gjøre det meste uten strøm at jeg tror ikke det er verdt det (for min del). Eneste unntaket er kjøleskap. Om det er mulig å tjene nok på det til å ha noe til overs selv etter batteribytte kan det kanskje stille seg annerledes, men det blir det neppe med det første.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)