Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

App og Z.E. Services er nede?

Startet av Stigern, fredag 27. april 2018, klokken 13:31

« forrige - neste »

Stigern

Min app eller SMS feks ved lading og ladestopp har ikke funket siden starten av mars, iflg MF så slet vist Renault med serveren sin så de fikk ikke gjort noe.

Flere som sliter med dette?

erinaes

Jeg har hatt mye trøbbel og bilen inne til service to ganger siden jan 2018, byttet hardware, og likevel både app og windows-kommunikasjon med bilen som periodevis virker og ikke virker. I det siste har det vært stabilt.

Spørsmål til deg:

1. Har du sjekket om Zoe har nettverkskontakt? Hos meg har feilen ved to anledninger vært at Zoe ikke har vært tilkoplet nettverket. Renault Norge ga et tips om at det kan være noe i styreenheten som henger seg opp, og jeg lærte et triks som har funket bra (ta ut sikring #31 i noen sekunder). Så start med å sjekke om bilen er tilkoplet nettverket.

2. Dersom bilen har nettverkstilkopling og du likevel ikke får kontakt med den (hvilket jeg også har opplevd over en periode to uker, uten at lokal Renualtforhandler klarte å løse problemet), kan du prøve dette: jeg gikk jeg inn i PC-versjonen (My ZE Online) og deaktiverte i menyen under Kjøremodus. Deretter skrudde jeg på igjen. I løpet av 3-4 dager hadde jeg kontakt med Zoe igjen, men det skjedde ikke umiddelbart.

Stigern

Hvordan ser man om den har nettverkstilkobling ?

erinaes

På R-link går du på Hovedmeny > System > Status og informasjon > Nettverksstatus

hsa77

#4
Sitat fra: erinaes på fredag 27. april 2018, klokken 14:23
Jeg har hatt mye trøbbel og bilen inne til service to ganger siden jan 2018, byttet hardware, og likevel både app og windows-kommunikasjon med bilen som periodevis virker og ikke virker. I det siste har det vært stabilt.

Spørsmål til deg:

1. Har du sjekket om Zoe har nettverkskontakt? Hos meg har feilen ved to anledninger vært at Zoe ikke har vært tilkoplet nettverket. Renault Norge ga et tips om at det kan være noe i styreenheten som henger seg opp, og jeg lærte et triks som har funket bra (ta ut sikring #31 i noen sekunder). Så start med å sjekke om bilen er tilkoplet nettverket.

2. Dersom bilen har nettverkstilkopling og du likevel ikke får kontakt med den (hvilket jeg også har opplevd over en periode to uker, uten at lokal Renualtforhandler klarte å løse problemet), kan du prøve dette: jeg gikk jeg inn i PC-versjonen (My ZE Online) og deaktiverte i menyen under Kjøremodus. Deretter skrudde jeg på igjen. I løpet av 3-4 dager hadde jeg kontakt med Zoe igjen, men det skjedde ikke umiddelbart.
Hvor er sikring #31? Sikringsboksen ved førers venstre kne har så vidt jeg kan se ingen nummer på sikringen. I instruksjonsboka står ikke en gang halvparten av sikringene jeg har i min bil nevnt...

Bilen min er "frakoblet ", og har vært det lenge...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

erinaes

Ute og reiser nå og har ikke tilgang til dokumentasjonen, men jeg fant et komplett sikringskart vha Google og det stemte. Sikringen sitter i sikringsboksen ved kneet, men riktig som du sier at de ikke er numrerte. Se om du kan finne en pdf (tror det var på en engelsk nettside). Hvis ikke sender jeg når jeg kommer hjem om et par uker.


hsa77

2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

erinaes

....og på verksted hadde du med stor sannsynlighet fått bilen I retur med uforrettet sak - det skjedde I hvert fall meg hos min lokale MF-forhandler ;)

PAKML

#9
 :+1:
Endelig, takket være dette forum og flinke folk har jeg fått løst R-Link problemet !
Tok ut sikring 31 og nå håper jeg det funker i framtida. Sikring 31 forsøker jeg å vise med bildet vedlegg.
Klarer ikke dette med å legge til bildet. Bildet er av sikringsboksen.

bårdk

Prøvde å ta ut sikringen med en pinsett, men fikk det ikke til. Trenger man spesialverktøy?

bjaolsen

Det skal være et verktøy (gult?) i lokket. Anbefaler ikke pinsett.
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

LaurentB

Hei fra Frankrike  ;).

Her er et bilde av hva bjaolsen sier.

TCU (#31):


Gule pinsett :


Jeg snakker norsk "Google Traduction", unnskyldninger  :o...

bårdk

#13
Tusen takk for hjelpen. Da er alt i orden igjen.

Kirsten Helén

Takk for tips! Nå fikk jeg i gang kommunikasjonen med bilen igjen. Jeg skulle ha oppdaget dette forumet for lenge siden!  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA