Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

'Lasterom' trekk over last og sikringsnett mot kupe

Startet av jorang, torsdag 26. april 2018, klokken 11:32

« forrige - neste »

jorang

Hallo

Har hatt min X i 2 uker og er veldig fornøyd så langt.

Men stusser over at det ikke finnes sikring for løse gjenstander i lasterommet bak (trunk). Både på min tildigere Volvo og min E-klasse var det trekk over lasteromme for å hindre innsyn og tyveri, samt nett/ gitter mot kupeen.

Hva tenker dere andre om det?
Kan det evt kjøpes og etterinstalleres? I så fall - pris?

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jorang

Har 5seters.

Så den for 6seteren jeg også, men den duger neppe som sikkerhet for passasjerer i kupeen

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk


Leafy

Bagasjesikring er en av de tingene Tesla er særdeles dårlig på. For min del ble det fire stk kraftige karabinkroker og et lastenett fra Biltema som brukes når det med mye bagasje.

Har 7 seter med 4 stk lastekroker i bagasjerommet.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

geear

Det er ikke mye som kommer over midtrekka på 5/7-seter, og innsynet i bagasjen er særdeles dårlig på grunn av veldig mørke vinduer.. men det er en del som har kjøpt universelt lastegitter på Jula til en rimelig penge. Sånn som bare står i spenn mellom gulv og tak.

jorang

Ser for meg at det universale fra Biltema/ Jula ol fungerer dårlig med "lettplater" i bunn av lasterommet

Men fant en løsning som virker interessant i dag - https://guardsmandogguards.co.uk/product/tesla-model-x-dog-guard-2015-onwardspart-no-g1477/

mack_

Jeg har lastegitteret fra Guardsman og er veldig fornøyd.  God kvalitet og lett å montere/demontere.

oto

Sitat fra: mack_ på lørdag 28. april 2018, klokken 20:42
Jeg har lastegitteret fra Guardsman og er veldig fornøyd.  God kvalitet og lett å montere/demontere.

Det så fint og egentlig ikke så dyrt ut heller. Ser det festes i barneseteankerne nederst bak på seteryggene. Hvordan arter det seg om setene utilsiktet trekkes frem eller vippes ned?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

mack_

Sitat fra: oto på søndag 29. april 2018, klokken 19:57
Sitat fra: mack_ på lørdag 28. april 2018, klokken 20:42
Jeg har lastegitteret fra Guardsman og er veldig fornøyd.  God kvalitet og lett å montere/demontere.

Det så fint og egentlig ikke så dyrt ut heller. Ser det festes i barneseteankerne nederst bak på seteryggene. Hvordan arter det seg om setene utilsiktet trekkes frem eller vippes ned?
Har ikke prøvd å vippe ned, men vil tro det ikke skjer mer enn at du ikke får det til. Hele raden kan skyves litt forover, spørs hvor mye du tighter. Jeg har det som regel ikke installert, kun når jeg skal på tur og må laste mye i bagasjerommet. Monteres inn på 1-2 minutter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA