Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW iX3 Concept avduket (25.04.18)

Startet av JorgenM, onsdag 25. april 2018, klokken 08:14

« forrige - neste »

JorgenM

Nær produksjonsklar modell.

400km WLTP
270 HK
70kWt batteri (netto)
150kW lading






https://www.engadget.com/2018/04/24/bmw-concept-ix3-unveil/

Bilen på pressebildene har 2 ladeluker, tipper den bak kun henger igjen fra ICE-versjonen og blir fjernet senere.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Amatøren

Er det bare meg, men jeg synes det ser ut til at det bare er type 2 kontakt på forskjermen.

At den har på bildene to luker, kan CCS kontakten være bak?

I så fall kan det jo bli at den på ladekontakten på forskjermen er tilvalg for de som ønsker det. For eksempel for de som har litt "knotete" parkering hjemme eller på arbeid alternativt vil ha enkelt tilgang til lading når man ikke er på hurtiglader. At man altså slipper å gå rundt bilen for å koble til.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Bare type 2 på kontakten i forskjemen ja, og bare 1-fase (kun PE, N og L1 har metall i kontakten)!  BMW ville skjult tanklokket dersom dette bare var en dummy, på samme måte som de har blendet av plassen for eksosrør. Jeg stemmer for CCS på bakskjerm.

Men den pluggen de viser avbildet i bruk foran, ser mer ut som en type-1 for meg. Tabbe i Photoshop, eller er dette en type-2 med ekstra låsing i overkant av kontakten?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.



2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JorgenM

Virker rart med 2 ladeporter for forskjellig bruk, men dere har sikkert rett.

Fant en video av bilen også:

https://youtu.be/j6QwuS96MHE
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

turfsurf

Minst interessante lansering fra de store så langt. Skjønner ikke hvordan denne skal konkurrere med eTron og I-Pace hvis den ikke blir vesentlig billigere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

PionerThink

Kan det være at dette er en modell av iX3 spesielt rettet mot det kinesiske markedet mtp ladeluker? Hvilke ladealternativer bruker de i Kina og Asia?
Står heller ikke noe om antall motorer eller 4-hjulsdrift, så hvis dette skal være en konkurrent til I-Pace og e-tron må de som minimum ha både trekk på alle fire og ha den unevnelige kroken bak ;)
Som forrige taler sier så må den også bli vesentlig billigere hvis den skal kunne kile seg inn under de ovenfor nevnte :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorgenM

Den ble presentert i Kina og skal produseres i Kina (men muligens også andre steder) så JA, dette kan være en spesiell Kina-modell mtp lading.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på onsdag 25. april 2018, klokken 08:56
Minst interessante lansering fra de store så langt. Skjønner ikke hvordan denne skal konkurrere med eTron og I-Pace hvis den ikke blir vesentlig billigere.

Den blir vesentlig billigere. De sier den skal koste det samme som en fossil X3. Tidligere spekulasjoner har lagt i området 52-54.000 inkl tysk moms. Mao er dette en bil som legger seg under e-tron både i størrelse, spesifikasjoner og pris.
Denne bilen er for øvrig bare bakhjulsdrevet. Jeg tror likevel den vil kunne selge brukbart dersom ovennevnte pris stemmer. Da er vi mellom 400 og 450 i startpris i Norge. Det er vel langt inni Model 3-land.

Tellus

Blir prisen langt ned på 400-tallet så vil det ikke ble solgt mange M3 her i landet.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: PionerThink på onsdag 25. april 2018, klokken 09:07Kan det være at dette er en modell av iX3 spesielt rettet mot det kinesiske markedet mtp ladeluker? Hvilke ladealternativer bruker de i Kina og Asia?
Kina har en egen hurtigladestandard, GB/T.

Det er kanskje som på Teslaene - de har også gått for to ladeluker i Kina. https://www.teslarati.com/tesla-udpates-chargeport-china-gb-t-charging-standard/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

PionerThink

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 25. april 2018, klokken 09:28
Denne bilen er for øvrig bare bakhjulsdrevet. Jeg tror likevel den vil kunne selge brukbart dersom ovennevnte pris stemmer. Da er vi mellom 400 og 450 i startpris i Norge. Det er vel langt inni Model 3-land.
Nå har vi jo hatt i3 en vinter med masse snø og glatte veier, så fruen har faktisk klart seg neeesten greit på glatta med den 8)(bortsett fra et tilfelle av på-tvers oppstilling midt i bakken i oppkjørselen der jeg måtte jekke bilen ut av brøytekanten og dra den sideveis ut igjen med 4-hjulstrekkeren :o)
Tror derfor vi kan klare oss med denne hvis den blir 200'-300' lapper billigere enn I-Pace og e-tron :)
Er vel dessverre stor sannsynlighet for at den heller ikke får noe krok på hekken når den bare har bakhjulstrekk :-\
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

jkirkebo

Sitat fra: Tellus på onsdag 25. april 2018, klokken 09:31
Blir prisen langt ned på 400-tallet så vil det ikke ble solgt mange M3 her i landet.

M3 vil vel sannsynligvis starte på under 300k, kanskje så lavt som 280k. Dvs. en vesentlig rimeligere bil enn en iX3 til kanskje 420k i startpris.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tellus

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 25. april 2018, klokken 10:04
Sitat fra: Tellus på onsdag 25. april 2018, klokken 09:31
Blir prisen langt ned på 400-tallet så vil det ikke ble solgt mange M3 her i landet.

M3 vil vel sannsynligvis starte på under 300k, kanskje så lavt som 280k. Dvs. en vesentlig rimeligere bil enn en iX3 til kanskje 420k i startpris.

Det er jeg rimlig sikker ikke kommer til å skje. I hvert fall ikke hvis den kommer neste år. Starter M3 under 400K så skal alle være rimlig happy.

E

SitatBMW melder også at deres nye arkitektur gir full fleksibilitet til å produsere biler med forhjuls-, bakhjuls- og firehjulsdrift, og også til å velge fossil, hybrid eller helelektrisk drivlinje.
https://www.tek.no/artikler/her-er-bmws-elektriske-suv/435718
SitatDa DN snakket med BMW-sjef Harald Krüger i fjor høst, antydet han at skal bilen også får praktiske egenskaper som tilhengerfeste.
https://www.dn.no/privat/2018/04/25/0909/Motor/her-er-bmws-neste-elbil

Stikkkontakt

http://www.bimmertoday.de/2018/04/25/bmw-ix3-concept-bilder-und-infos-zum-elektro-x3-fur-2020/


"Angetrieben wird das BMW iX3 Concept von einem über 200 kW (272 PS) starken Elektromotor, der an der Hinterachse platziert ist und auch nur die Hinterräder antreibt. Auf einen Allradantrieb verzichtet der iX3 – auch, weil der Li-Ion-Akku im Fahrzeug-Unterboden den Platz für eine Kardanwelle in Anspruch nimmt."
[/size]
[/size]For de som ikke leser tysk så står det at motoren står bak og driver kun bakhjulene

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA