Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Sjekk S.M.A.R.T. settings" eller noe slikt får jeg når jeg slår av bilen.

Startet av Apache, mandag 23. april 2018, klokken 17:13

« forrige - neste »

Apache

Nå har jeg bare hatt bilen i en uke men jeg mener at den første dagen så fikk jeg ikke den meldingen. Men så har jeg jo selvfølgelig tatt å trykket og knotet med alt som er av innstillinger så jeg kan ha aktivert denne funksjonen uten å hvite det.
Men jeg synes den meldingen er for dårlig informativ, både på dashbordet og i manualen.

sinhal


j-Golf

Har læst lidt op på dette. SAFELOCK fås kun sammen med tyverialarm, så har man ikke dette, så har man heller ikke safelock. Safelock gør at man ikke kan åbne bilen med håndtag indefra i bilen. Dette kan slås fra ved at låse bilen med 2 tryk på låseknappen på nøglen.

Apache

Jeg har tyveri alarm på min bil. Synes deter for dårlig skrevet i manualen angående dette temaet. Hvis jeg da ikke har oversett noe i manualen.

Apache

Mens jeg kjedet meg mens jeg ladet bilen på en hurtig lader så tok jeg å sjekka manualen på nytt vedrørende S.M.A.R.T. funksjonen. Da fant jeg beskrivelsen av funksjonen og tanken bak den, og det er i grunn genialt med tanke på innbrudd.
Når SMART funksjonen er på så kan man ikke åpne døra med å bruke en tynn lang ståltråd og lukke opp døra innenfra.
Man kan låse bilen på to måter uten at den blir aktivert, ene er å trykke på lås knappen på nøkkelknipet 2 ganger, nr. 2 husker jeg ikke i farta.

Tenkte bare å nevne det i tilfelle andre lurte på det.

Bjarkaffi

Sitat fra: Àpache på lørdag 26. mai 2018, klokken 23:51
Mens jeg kjedet meg mens jeg ladet bilen på en hurtig lader så tok jeg å sjekka manualen på nytt vedrørende S.M.A.R.T. funksjonen. Da fant jeg beskrivelsen av funksjonen og tanken bak den, og det er i grunn genialt med tanke på innbrudd.
Når SMART funksjonen er på så kan man ikke åpne døra med å bruke en tynn lang ståltråd og lukke opp døra innenfra.
Man kan låse bilen på to måter uten at den blir aktivert, ene er å trykke på lås knappen på nøkkelknipet 2 ganger, nr. 2 husker jeg ikke i farta.

Tenkte bare å nevne det i tilfelle andre lurte på det.


Når du sier det så hadde jeg det på en eller annen VW arbeidsbil en gang i tiden (Caddy/Transporter)

Trodde dette var en funksjon som alle VW hadde. Men hva gjør man om nøkkelen blir låst inne i bilen og man må ringe viking?

Apache

Da er du maks uheldig, hvis nøkkelen er i bilen og bilen ikke "finner" den. Da er det vel glass forsikringa som gjelder? Det er forsikring mot slikt faktis, men om de knuser klasset, dirker opp bilen og risikere å ødelegge en dyr lås. Tja.. Har ikke lyst å finne det ut.

freddyr

Det er vell ikke mulig å låse nøkkelen inn i bilen?
Hvis bilen har keyless vell å merke.
Har lagt nøkkelen i bagasjerommet noen ganger, da begynte bilen å pipe med blinkende beskjed «nøkkel i bil» på AID.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA