Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sykkelstativ på bakluka

Startet av fonberg, mandag 25. april 2016, klokken 00:38

« forrige - neste »

fonberg

Det finnes en del varianter av sykkelstativ for montering på bakluka, fra bl.a. Thule. Er det noen som har erfaringer med slike stativer på Leaf, som de vil dele?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

fonberg

Fant en utenlandsk tråd om "Bones 3", et merke jeg ikke har hørt om før.

https://speakev.com/threads/leaf-bike-rack-for-two-bikes.8249/

Noen som har erfaring med Thule eller annet kjøpt norsk butikk?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

cra

Sitat fra: fonberg på mandag 25. april 2016, klokken 10:55
Noen som har erfaring med Thule eller annet kjøpt norsk butikk?

Ikke til Leaf, men hadde en Thule "ryggsekk" på Caravella vi hadde. Godt fornøyd med den. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Electrix

Jeg har biltema sitt stativ for bakluke, fungerer greit, men litt irriterende at man må feste på syklene sist og ta de av først når vi skal hele familien på tur. Spesielt siden jeg da må vente med syklene til siste bagasje og matvarer er hentet ut av hytta før jeg kan henge de på. Jeg har bare testet det med to barnesykler da jeg ikke har hatt behov for å frakte større sykler ennå. Jeg må feste stroppene i toppen litt annerledes, krokene passer ikke godt i toppen av bakluka så jeg trer de gjennom topphengslene innenfra før jeg lukker luka. Da sitter de godt fast og så henger jeg stativet litt høyt slik at det ikke blir for stor belastning på spoileren. Må bare huske på å ikke bruke viskeren bak...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Burger

2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Electrix

Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

nr1rayner

Når man har sykkel på bakluka skal man ha ekstra plate med bilens skilt og lys.... Hvor da sistnevnte medfører opplegg av tilhenger-stikk..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Trekkoppbil

Mener å ha sett Thule på Finn, ganske rimelig, men jeg har ikke erfaring med det. Ett spørsmål er om spoileren kommer i veien for festene.

Electrix

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 26. april 2016, klokken 16:27
Når man har sykkel på bakluka skal man ha ekstra plate med bilens skilt og lys.... Hvor da sistnevnte medfører opplegg av tilhenger-stikk..
Nei, ikke nødvendigvis. Regelen har ingenting med sykkelstativ å gjøre, men det er krav om at skiltet skal være godt synlig. Dersom man har en hvilken som helst last eller stativ som skjuler skiltet skal man ha ekstra skiltplate, og det samme gjelder lys.

Med biltemas sykkelstativ og barnesykler kommer syklene såpass høyt at skiltet er fullt synlig under, det står jo ganske lavt nede på støtfangeren. Lysene er også godt synlig. Hvordan dette blir med "voksensykler" vet jeg ikke det er mulig de dekker noe, men jeg tror at også der vil både skilt og lys være synlig.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

klawrenc

Jeg hadde en liten Yaris før, og en Thule stativ som passet til bakluka på den. Har brukt stativet et par ganger på 2014 Leaf uten problemer.
blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

Postman pat

Sitat fra: fonberg på mandag 25. april 2016, klokken 00:38
Det finnes en del varianter av sykkelstativ for montering på bakluka, fra bl.a. Thule. Er det noen som har erfaringer med slike stativer på Leaf, som de vil dele?
Hadde slik et stativ I mange år på bile tilsvarende Golf. Intet problem bare du etterstrammer når sykler er lastet.kjöp et  lett ett ikke metall mem glassfiber. Funket bra og var sammenbrettbart.
Vh PP

Sent from my HUAWEI MT7-L09 using Tapatalk

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Erl_end

Sitat fra: klawrenc på søndag 01. mai 2016, klokken 21:44
Jeg hadde en liten Yaris før, og en Thule stativ som passet til bakluka på den. Har brukt stativet et par ganger på 2014 Leaf uten problemer.

Husker du typenummeret til Thule på denne.?
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

Leaf_2014

Lurer på samme, konfiguratoren til Thule viser ingen alternativer. 9103?
Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA