Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste for sykkelstativ

Startet av Trond.m, lørdag 21. april 2018, klokken 14:42

« forrige - neste »

Trond.m

Er det noen som har fått montert hengerfeste for sykkelstativ på nye Leaf ?
Elbilmek i Asker har vel tidligere montert dette på den forrige modellen. www.elbilmek.no

Niklas

Hei! Jeg har mailat Brink og Elbilmek og spurt dem når d har ett kit för nye Leaf men ikke fått noe svar. Jeg er også intressert.
Nissan Leaf -14 sedan dec -15

Trond.m

Sitat fra: Niklas på lørdag 21. april 2018, klokken 18:01
Hei! Jeg har mailat Brink og Elbilmek og spurt dem når d har ett kit för nye Leaf men ikke fått noe svar. Jeg er også intressert.
Det har jeg også gjort for noen uker siden. Fikk et spørsmål tilbake fra Elbilmek om jeg mente «ny modell» når jeg skrev «nye Leaf». Det svarte jeg ja til og siden har jeg ikke hørt noe. De virker ikke veldig seriøse, men jeg får prøve å kontakte dem på nytt. Fint om du legger ut svar hvis du finner ut mer.

Dudi

Merkelig at det skal være så forbanna vanskelig med hengerfester og elbil. Det er jo bare å sette begrensninger, eller få laget en egnet henger. Jeg trenger en for hageavfall og jord til hagen.

MrOtto

Da gjør man som resten av Norge, kjøper seg stor SUV som forurenser for å kunne gjøre det et par ganger i året.

webtrond@hotmail.com

Hei.

Dette svaret fikk jeg fra elbilmek i mars.

Hei,

tilhengerfeste 2018 mod er underutvikling og tiljengelig i Juni 2018

Dudi

Sitat fra: webtrond@hotmail.com på mandag 23. april 2018, klokken 09:06
Hei.

Dette svaret fikk jeg fra elbilmek i mars.

Hei,

tilhengerfeste 2018 mod er underutvikling og tiljengelig i Juni 2018

Da for sykkelstativ tipper jeg!

Trond.m

Jeg fikk også svar fra Elbilmek i dag. De sjekket med leverandøren som sa levering juni / juli.

Up_&_Away

for småbarnsfamilier anbefaler jeg da thule easybase

en slags lastetilhenger

da er man klar for ferietur :-)
VW e-Up! nybil fra august 2018

snoemann

Sitat fra: EL_Trond på tirsdag 24. april 2018, klokken 23:59
for småbarnsfamilier anbefaler jeg da thule easybase

en slags lastetilhenger

da er man klar for ferietur :-)

Men denne trenger jo strømtilkobling, kan man får det på noen av Leaf generasjonene?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Hanz

Leaf'en skiller seg ikke fra andre biler mtp slikt. Fortsatt vanlig 12volts opplegg ;)   http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Laste-og-Trekke/Tilhengerfeste-tilbehor/KABELSETT-UNIVERSAL-2000037015/

(Men det kan dòg være verdt å undersøke om det lønner seg å bruke et relestyrt kit, slik at man ikke får evt. feilmeldinger via CAN-bus..... http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Laste-og-Trekke/Tilhengerfeste-tilbehor/ELKABELSETT-RELESTYRT-2000029529/  )
2011 Leaf
2019 i-Pace

brako79

Thule Easybase og Diger takboks, da tiltrekker man seg nok noen blikk ja :-)
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

MrOtto

Hva med et Saris Bones 3 stativ montert på bakluke? Ikke søkbart til Leaf, men sett det montert og det er tilpassingsbart for svært mange bilmodeller.

Harald H

Sitat fra: MrOtto på torsdag 03. mai 2018, klokken 08:24
Hva med et Saris Bones 3 stativ montert på bakluke? Ikke søkbart til Leaf, men sett det montert og det er tilpassingsbart for svært mange bilmodeller.

Ja, dette lurer jeg også på. Går det med disse variantene som monteres på bakluka? "Yakima King Joe 3 Bike Rear Trunk and Hatch Bicycle Rack" var en annen jeg googlet meg fram til: https://www.youtube.com/watch?v=Oh0D8I1Ubw8

MrOtto

Noe av grunnen til at man ikke finner noen anbefalte for Leaf er tynn plast og plåt, samt at stroppene henger skrått ned fra takspoileren. Gav det opp og satser på takmontert sykkelstativ.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA