Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i3 og "treg forhandling med AC-lader"

Startet av Panduck, fredag 20. april 2018, klokken 22:13

« forrige - neste »

Panduck

Med LEAFen plugget jeg inn og AC lading startet nær sagt umiddelbart. Med i3 er det slik på hjemmeladeren, og på en del andre ladere. På noen andre tar det en god del lengre tid, ladernepunktene på Jessheim Storsenter bruker en liten evighet på å starte, mens de verste (for min del, ser at andre biltyper ikke har problem) er AC laderen av typen Circle K på Dal. Den får jeg rett og slett ikke startet. I dag var vi i Hirtshals på et Clever-ladepunkt, med akkuratt samme type lader, og nøyaktig samme opplevelse.

Opplever andre det samme? Er det ladepunktet som ikke følger "standard", er det i3 som er kravstor, eller er det jeg som er uheldig? :O

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA