Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste

Startet av ludwig_holberg, onsdag 18. april 2018, klokken 10:26

« forrige - neste »

REN-BIL

Det forundrer meg at Tesla ikke ønsker å være krystallklar på om krok er med eller ei. Nye spennende alternativer dukker opp ukentlig med hengerfester og annet snack spesifiset... mitt spørsmål blir da en fugl i hånden enn ti på taket? E-mach er kun et tastetrykk unna

Toalmar

Sitat fra: REN-BIL på mandag 17. februar 2020, klokken 18:00
Det forundrer meg at Tesla ikke ønsker å være krystallklar på om krok er med eller ei. Nye spennende alternativer dukker opp ukentlig med hengerfester og annet snack spesifiset... mitt spørsmål blir da en fugl i hånden enn ti på taket? E-mach er kun et tastetrykk unna
Det blir krok på Y, helt klart. Bare spørsmål om når / hvordan.
Kanskje kommer tilvalget når man nærmer seg utlevering og man blir spurt om vinterhjul og hengerfeste.
Kanskje kommer det som standard så man ikke behøver å velge
Kanskje kommer det som på model 3, først etter at bilen har vært på markedet noen måneder.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

kodax

Nå kan det se ut som Norge blir spesialbehandlet ift E-mach, men ellers lite nye faktiske tilgjengelige alternativer som dukker opp ukentlig;)
Hvis TMY er ment for det amerikanske markedet først, så er det forøvrig ikke så rart de ikke fokuserer på hengerfeste, da de vel ikke er så opptatt av det på små biler som denne.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

tornaldo

Sitat fra: REN-BIL på mandag 17. februar 2020, klokken 18:00
Det forundrer meg at Tesla ikke ønsker å være krystallklar på om krok er med eller ei. Nye spennende alternativer dukker opp ukentlig med hengerfester og annet snack spesifiset... mitt spørsmål blir da en fugl i hånden enn ti på taket? E-mach er kun et tastetrykk unna

Tesla er sikkert ekstremt bekymret for å miste et par godt over gjennomsnittet utålmodige norske kunder pga hengerfeste, nå ett år før annonser levering her til lands. Og akkurat som det dukker opp alternative biler i tide og utide som da folk velger i stede...  :D

Når får du forresten utlevert din Ford med hengerfeste hvis du bestiller nå?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

REN-BIL

Sitat fra: tornaldo på mandag 17. februar 2020, klokken 20:01
Sitat fra: REN-BIL på mandag 17. februar 2020, klokken 18:00
Det forundrer meg at Tesla ikke ønsker å være krystallklar på om krok er med eller ei. Nye spennende alternativer dukker opp ukentlig med hengerfester og annet snack spesifiset... mitt spørsmål blir da en fugl i hånden enn ti på taket? E-mach er kun et tastetrykk unna

Tesla er sikkert ekstremt bekymret for å miste et par godt over gjennomsnittet utålmodige norske kunder pga hengerfeste, nå ett år før annonser levering her til lands. Og akkurat som det dukker opp alternative biler i tide og utide som da folk velger i stede...  :D

Når får du forresten utlevert din Ford med hengerfeste hvis du bestiller nå?

Nå har jeg bestilt Y, for snart ett år siden. Jeg har ingen nærmere informasjon om hverken når jeg får bil eller om den har krok eller ei. At amerikanere ikke vil ha krok, er meg revnende likegyldig og på ingen måte styrende for mitt bilkjøp. Det er ikke snakk om Hi tech, science fiction teknologi heller, en ståklump som skal stikke ut bak bilen? Det må være mulig for Tesla å være tydelig når man bestiller en bil, for gjett, jeg har ikke reservert eller satt meg på liste, jeg har forhåndsbestilt bilen! En haug med spekulasjoner er med på kjøpet. Klart det er mye som er utydelig hos de andre kommende alternativene  (polestar, etron, vision, mach-e, etc), men ikke så grauttjukt som hos Tesla!

Jeg bare spør; er det mulig å være mer utydelig enn Tesla?

kodax

Jepp, både ID3 og Vision iV "forhåndsbestilte" man lenge før man ante hvordan de kom til å se ut, TMY ser ut slik den ble presentert før du kunne "forhåndsbestille" den.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Kristian O

Sitat fra: kodax på mandag 17. februar 2020, klokken 21:39
Jepp, både ID3 og Vision iV "forhåndsbestilte" man lenge før man ante hvordan de kom til å se ut, TMY ser ut slik den ble presentert før du kunne "forhåndsbestille" den.
Hyundai/ Kia drøye vel også ganske lenge før hengerfeste vart avklart?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

z4rd

#97
REN-BIL. Var det ikke levering i 1. kvartal 2021 som var det som ble annonsert da den ble gjort tilgjengelig for forhåndsbestilling?

EDIT: «Produksjonen forventes å begynne tidlig i 2021».

Du har vel vitende også forhåndsbestilt en bil uten tilhengerfeste - ellers hadde det stått på print da du la inn din bestilling om dette fulgte med eller ei. Skal dog sies at dette kan fort endre seg ila året - det vil tiden vise... mest sannsynlig så blir det som med Model 3, hvis man ser historisk på det, så vil ikke de aller første bilene bli levert med dette - men det åpnes opp som tilvalg etter en liten stund.

Ser liksom ikke problemet, da datoen i dag er 17. februar 2020.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Øggen

Tippa det blir som Model 3, første bilane i Europa kjem uten feste, og ett par mnd etter blir det innført.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

RuneW

Oj... det der blir i alle fall nok vekt på kula...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

andy99

Er nok ikke kule, men firkantfeste. X har 2" firkantfeste i US, som er Class III Trailer Hitch Receiver. Class III har max 8,000 lbs GTW / 800 lbs TW (3620kg/362kg). MX har 5000 lbs

https://www.etrailer.com/faq-hitchclasses.aspx

https://shop.tesla.com/product/model-x-tow-package
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

ToWalkOrDrive

Sitat fra: andy99 på fredag 21. februar 2020, klokken 12:29
Er nok ikke kule, men firkantfeste. X har 2" firkantfeste i US, som er Class III Trailer Hitch Receiver. Class III har max 8,000 lbs GTW / 800 lbs TW (3620kg/362kg). MX har 5000 lbs

https://www.etrailer.com/faq-hitchclasses.aspx

https://shop.tesla.com/product/model-x-tow-package

Hadde egentlig vært like greit om de ble levert i Norge som i USA, med 2" firkantrør. Finnes jo så masse utstyr i USA med firkantfeste. Ellers så kan en jo hive på en firkant-til-krok, som vist under.
Er jo et dritbra tegn at de kjører rundt med motorsykkel, som sikkert veier 90kg på kroken. Da er det mye som er gjort riktig med bilrammen osv, og jeg er rimelig sikker på at den vil kunne bli levert med krok i Norge fra Dag 1, selv for de som allerede har bestilt...som på Model X...
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA