Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste

Startet av ludwig_holberg, onsdag 18. april 2018, klokken 10:26

« forrige - neste »

DeepFu

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. juni 2019, klokken 10:36
Sitat fra: Redgarden på onsdag 12. juni 2019, klokken 10:26
Men på Y'en man kan reservere nå står det ingenting om hengerfeste. Kan man da anta at det blir som med Model 3, altså at de som står først i køen ikke får hengerfeste mens de som drøyer bestillingen litt får med hengerfeste? I så fall er det jo ikke så fristende å reserve nå....
Tror du ikke Y kommet med hf slik som på X? Som standard
Inntil det motsatte er bekreftet gjennom offisielle Tesla-kilder forutsetter jeg at de kommer til å prøve seg på det samme stuntet som med TM3. Så lenge det ikke står svart på hvitt at hengerfeste er på bilen har jeg null tillit til at det kommer i løpet av første 4-6 måneder bilen er i salg. Jeg reserverer den dagen jeg kan få hengerfeste på en TMY, eller en annen bil av tilsvarende størrelse og omtrent samme leveringsestimat og med lik, eller lengre rekkevidde.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Øyvind.h

Model Y baserer seg på Model 3 plattformen, som nettopp fikk hengerfeste.
Det høres jo merkelig ut at Model Y da ikke skulle få hengerfeste før etter et år når plattformen allerede har dette på plass.
Det er ikke sammenlignbart med lansering av Model 3. Da hadde ikke plattformen hengerfeste klart.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Det som betyr noe er at Tesla bekrefter hengerfeste fra dag 1. Kommer heller ikke bestille eller reservere før det er offsielt fra Tesla OG at man kan krysse av for dette ifb. Reservering OG senere bestilling

DeepFu

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. juni 2019, klokken 12:09
Model Y baserer seg på Model 3 plattformen, som nettopp fikk hengerfeste.
Det høres jo merkelig ut at Model Y da ikke skulle få hengerfeste før etter et år når plattformen allerede har dette på plass.
Det er ikke sammenlignbart med lansering av Model 3. Da hadde ikke plattformen hengerfeste klart.
Vel, Tesla har ikke villet fortelle oss hva som er forskjellen på en TM3 produsert før man kunne få hengerfeste, og en som er produsert etter at man kunne få hengerfeste. Så jeg tar for gitt at det ikke er noen faktiske forskjeller. Basert på nettsiden, der hengerfeste ikke er et valg under reservasjonsprosessen gjør meg ganske skeptisk. Jeg håper jeg tar feil, men jeg regner med de gjør det samme med TMY som med TM3.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Magnus Hansen

Jeg skal vedde ganske mye på at Y får hengerfeste fra dag 1. Forøvrig har vi denne

Sitat
Immediately following the Model Y event last week, the Swedish magazine Elbilen briefly conversed with Franz after he stepped off the stage asking if the newly unveiled SUV will have a towbar. After the Tesla Chief Designer said yes, the publication followed up with a question about the Model 3's towing equipment. Franz's response was brief, only stating "soon," before smiling and disappearing into the crowd

Øyvind.h

Sitat fra: DeepFu på onsdag 12. juni 2019, klokken 14:22
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. juni 2019, klokken 12:09
Model Y baserer seg på Model 3 plattformen, som nettopp fikk hengerfeste.
Det høres jo merkelig ut at Model Y da ikke skulle få hengerfeste før etter et år når plattformen allerede har dette på plass.
Det er ikke sammenlignbart med lansering av Model 3. Da hadde ikke plattformen hengerfeste klart.
Vel, Tesla har ikke villet fortelle oss hva som er forskjellen på en TM3 produsert før man kunne få hengerfeste, og en som er produsert etter at man kunne få hengerfeste. Så jeg tar for gitt at det ikke er noen faktiske forskjeller. Basert på nettsiden, der hengerfeste ikke er et valg under reservasjonsprosessen gjør meg ganske skeptisk. Jeg håper jeg tar feil, men jeg regner med de gjør det samme med TMY som med TM3.

Model Y ble lansert før hengerfeste ble gjort tilgjengelig på plattformen. Jeg er helt sikker på at hengerfeste kommer fra start til Model Y. Noe annet høres rart ut synes jeg.
Men får se om jeg tar ut Y`en uansett da jeg har en annen bil i bestilling. Og uten hengerfeste vil det være uaktuelt, men det finner jeg usannsynlig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Redgarden

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. juni 2019, klokken 10:36
Sitat fra: Redgarden på onsdag 12. juni 2019, klokken 10:26
Men på Y'en man kan reservere nå står det ingenting om hengerfeste. Kan man da anta at det blir som med Model 3, altså at de som står først i køen ikke får hengerfeste mens de som drøyer bestillingen litt får med hengerfeste? I så fall er det jo ikke så fristende å reserve nå....
Tror du ikke Y kommet med hf slik som på X? Som standard

Godt poeng, det står jo ikke et ord om hengerfeste når man bestiller en X heller.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

hELgenen

Snodig. Mener det stod hengerfeste inkludert når jeg bestilte X

daktari

Jeg er mer bekymret for takstativ på det kuppeltaket. Hengerfeste tror jeg kommer fra start.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Enlace

Bestiller definitivt ikke før det er offisielt bekreftet. Ser at flere el biler leveres med en avtagbar krok for å henge på sykler, stoler derfor ikke på eventuelle hull i støtfanger.

Brant meg på mod. 3 som nå leveres med feste. Har reservert den nye Skoda som skal komme med feste, SUV og lang rekkevidde.

Selger mod. 3 så snart det kommer et godt alternativ - taper nok mellom kr. 50 - 75000 på den pr. år blant annet på grunn av manglende hengerfeste!

sfinxern

Hengerfeste er inkludert på X og det står jo ganske tydelig og. På M3 er det et eget tilvalg - det burde det jo være her og. Men enn så lenge ingenting. Legger ikke inn bestilling før dette er klart jeg heller..
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

1000kwh

Y med hengerfeste observert:
https://electrek.co/2019/12/03/tesla-model-y-prototype-spotted-tow-hitch/

Videre er det noen som spekulerer om leveranser i Q1 2020

telcontar

Y ville vært høyaktuell, men skeptisk pga kvalitet på de andre bilene dems. Følger ihvertfall med og håper de har skjerpet seg på det området, for teknisk sett er Y mest bil for penga.

1000kwh

Sitat fra: telcontar på onsdag 04. desember 2019, klokken 08:43
Y ville vært høyaktuell, men skeptisk pga kvalitet på de andre bilene dems. Følger ihvertfall med og håper de har skjerpet seg på det området, for teknisk sett er Y mest bil for penga.
Vi kommer til å gå fra S til Y (når 7 seter er tilgjengelig) og det er ingen kvaler ifm. kvalitet :) Ingen aktuelle alternativer ser ut til å komme med det første heller, så da holder vi oss til Tesla.

Ampéreson

Forhørte meg rundt om på tesla service centre og spurte vdr. hengerfeste på Model Y. Fikk muntlig bekreftelse av både Kokstad og Minde i Bergen at dette skulle komme. Gjorde så grep og forhåndsbestillte selv om dette ikke er mulig å velge i konfigurasjonen.

En annen ting jeg har lest meg opp på, det er at Tesla Model 3 Performance ikke har hengerfeste pga. dekkene som blir brukt ikke kan ha lasten som kreves. Håper dette ikke er tilfelle på Model Y, da jeg bare må ha Performance og tilghenger.

referanse: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3640406/
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA