Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Mission E

Startet av alagerqv, tirsdag 17. april 2018, klokken 23:03

« forrige - neste »

Øyvind.h

#15
Sitat fra: Imagine på mandag 23. april 2018, klokken 13:26
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk.
Markedet går sakte fordi produsentene sleper bena etter seg. Tenk hva Tesla hadde vært med VWs finansielle muskler. Tesla demonstrerer klart og tydelig at volumene er der og de selger alt hva de klarer å produsere. M3 var en braksuksess på lanseringsdagen. Volumene er der de om man gidder satse stort. Det får prisene ned.
Har man først kjørt el er det vanskelig å gå tilbake. Med ladenettverk og kurante bilpriser går konverteringen raskt. Men kun Tesla har tatt bryet med å sette opp nettverk, og uten volum får man ikke prisene ned.


Sitat fra: Imagine på mandag 23. april 2018, klokken 13:26
Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Grått og kjedelig? Tesla er den rake motsetningen. Smilet sitter løst. En hyttenabo minte meg på dette forrige helg. Han er svensk, har betalt svensk pris for sin S og kom tidligere fra S-klasse til nye XC90 før han endte i P85D Insane. Han minte meg på at det faktisk var jeg som hadde tipset han for noe sånt som «smil på hver tur». Dvs min skyld at han prøvekjørte første gang og ble hekta. Men jeg er glad i akselerasjon. Kanskje det er derfor jeg liker bilen så godt. Og jeg kjører ikke på bane, så jeg får ikke utbytte av den kjøregleden jeg kunne hatt i en mye lettere banerigget bil.  Motorlyd kunne jeg godt hatt. Fin lyd i V8/V10, men ikke om hele nabolaget må høre på at jeg kommer kjørende.

Men uansett - bra det kommer tyske alternativer. Om stasjonsvognutgaven av Mission E kommer med 5-seter, god plass og hengerfeste er den høyaktuell om noen år.
Misson E blir alt for liten til å fungere som familiebil ser det ut til.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Sitat fra: Imagine på mandag 23. april 2018, klokken 13:26
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..

Imagine

Sitat fra: 1000kwh på mandag 23. april 2018, klokken 13:44
Sitat fra: Imagine på mandag 23. april 2018, klokken 13:26
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..


Jeg har det :-) og jeg kjenner flere entusiaster som har klassikere og elsker motorlyd. Akselerasjon er en ting, men måten det gjøres på er jo det som gir følelser.

De fleste som ikke er bilinteresserte ser gleden i elbil g hvor enkelt det er å lade. Men så kommer de ofte fra en dieseltraktor med fire sylindre som høres ut som et steinknuseri.

I Norge har vi hatt effektavgift og sylindervolumavgift så lenge at det er meget få entusiastbiler eller biler med skikkelige motorer.
Overgangen til V8 eller V12 er herlig. Selv overgangen til elbil blir rått for den vanlige mann i gata.

Genialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.

1000kwh

Sitat fra: Imagine på mandag 23. april 2018, klokken 14:00
Sitat fra: 1000kwh på mandag 23. april 2018, klokken 13:44
Sitat fra: Imagine på mandag 23. april 2018, klokken 13:26
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..


Jeg har det :-) og jeg kjenner flere entusiaster som har klassikere og elsker motorlyd. Akselerasjon er en ting, men måten det gjøres på er jo det som gir følelser.

De fleste som ikke er bilinteresserte ser gleden i elbil g hvor enkelt det er å lade. Men så kommer de ofte fra en dieseltraktor med fire sylindre som høres ut som et steinknuseri.

I Norge har vi hatt effektavgift og sylindervolumavgift så lenge at det er meget få entusiastbiler eller biler med skikkelige motorer.
Overgangen til V8 eller V12 er herlig. Selv overgangen til elbil blir rått for den vanlige mann i gata.

Genialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
Joja, men så er det jo også ofte veldig viktig for V8-entusiastene å få fram at elbilene er dørgende kjedelige ;)

Ikke ta fra folk med Tesla bilentusiast-stempelet bare fordi de har valgt en mer moderne drivlinje!

Taben

#19
ImagineGenialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
[/quote]


Kanskje diskutere emnet og holde seg til det? Foreslår at de som som ønsker å diskutere V8, V12, gamle gromme biler, grom bensinlukt, gromt antall sylindre, knuse Tesla og grom lyd kanskje finner egne diskusjonsfora hvor alt som er gromt diskuteres. 

Det er Mission E som vi reserverer oss på nå. Mission E Cross Turismo er ikke samme bil. Er det noen som kan linke bilder av Mission E og ikke legger ut video av Cross Turismo? (Det er 2 forskjellige biler på samme måte som Think / i3)
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Imagine

Sitat fra: 1000kwh på mandag 23. april 2018, klokken 14:10
Sitat fra: Imagine på mandag 23. april 2018, klokken 14:00
Sitat fra: 1000kwh på mandag 23. april 2018, klokken 13:44
Sitat fra: Imagine på mandag 23. april 2018, klokken 13:26
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..


Jeg har det :-) og jeg kjenner flere entusiaster som har klassikere og elsker motorlyd. Akselerasjon er en ting, men måten det gjøres på er jo det som gir følelser.

De fleste som ikke er bilinteresserte ser gleden i elbil g hvor enkelt det er å lade. Men så kommer de ofte fra en dieseltraktor med fire sylindre som høres ut som et steinknuseri.

I Norge har vi hatt effektavgift og sylindervolumavgift så lenge at det er meget få entusiastbiler eller biler med skikkelige motorer.
Overgangen til V8 eller V12 er herlig. Selv overgangen til elbil blir rått for den vanlige mann i gata.

Genialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
Joja, men så er det jo også ofte veldig viktig for V8-entusiastene å få fram at elbilene er dørgende kjedelige ;)

Ikke ta fra folk med Tesla bilentusiast-stempelet bare fordi de har valgt en mer moderne drivlinje!


Det har jeg som du kan lese over heller ikke gjort. :-)

Jeg synes elektriske biler er meget morsomme på sin måte. Men de fyller ikke alle behov fra entusiast-siden for min del. Hyggelig at det gjør det for andre. Men en verden der det kun er lov å kjøre elbiler ville gjort meg til en middels bilinteressert.
Jeg elsker å kjøre rundt i i3s. Elbil. Tysk kvalitet. Savner Panameraen jeg hadde, men tror Mission E blir en god hverdagsbil.
Det er derimot viktig å kunne nyte et brum i ny og ne.

Imagine

Sitat fra: Taben på mandag 23. april 2018, klokken 14:27
ImagineGenialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
[/i][/i][/b]

Kanskje diskutere emnet og holde seg til det? Foreslår at de som som ønsker å diskutere V8, V12, gamle gromme biler, grom bensinlukt, gromt antall sylindre, knuse Tesla og grom lyd kanskje finner egne diskusjonsfora hvor alt som er gromt diskuteres. 

Det er Mission E som vi reserverer oss på nå. Mission E Cross Turismo er ikke samme bil. Er det noen som kan linke bilder av Mission E og ikke legger ut video av Cross Turismo? (Det er 2 forskjellige biler på samme måte som Think / i3)
[/quote]


—-

Jammen godt at slike som deg holder orden her inne, sjef, så vi andre vet hva vi kan skrive og ikke skrive.

Fint å holde seg til tema, men litt kjedelig grått her inne om man ikke kan snakke rundt biler og sammenligne Mission E med annet, synes du ikke?
Mission E og Mission E Cross Turismo skal baseres på samme plattform og vil selvsagt være to forskjellige bilmodeller. Men så ulike vil de da ikke være.

Står personlig på liste på begge og finner de like interessante begge to.

Nuvolari

Betalt inn 20K her også. Håper bilen får hengefeste slik at jeg får med bagasjen :)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Taben

#23
Håper at det blir hengerfeste iallfall for sykler, luftfjæring hvor det gjør det mulig å heve bilen masse (til tider masse snø siste del frem til hytta samt ujevn vei sommerstid), Spotify, internett på stor skjerm, klima -varme i bakseter, skikkelig hifi lyd, auto pilot med selvkjøring, trådløse oppdateringer

Det vi vet er at det kommer masse superladere i Europa, god akselerasjon, høy kvalitet/finish og lang rekkevidde
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Rollep

Morsomt å se at selv i en tråd som omhandler Porsche Mission E snakkes det om hengerfeste og selvkjøring :D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Gnilre

Det passer overhodet ikke med hengerfeste på en Porsche. Kjøper man Porsche ligger man på hotell og ikke i campingvogn. Og det er heller ikke passende å kjøre avfallet til miljøstasjonen i en Porsche, en Audi etron er dog innenfor. Porsche er en sportsbil og ikke noen trekkvogn.

Jeg har sett en Panamera med henger her i byen og syntes det så latterlig ut.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

bmw2002

Er det satt noen dato for når Cross Turismo kommer? Visste ikke det fantes noen liste

jkirkebo

Sitat fra: Gnilre på mandag 23. april 2018, klokken 21:33
Det passer overhodet ikke med hengerfeste på en Porsche. Kjøper man Porsche ligger man på hotell og ikke i campingvogn. Og det er heller ikke passende å kjøre avfallet til miljøstasjonen i en Porsche, en Audi etron er dog innenfor. Porsche er en sportsbil og ikke noen trekkvogn.

Jeg har sett en Panamera med henger her i byen og syntes det så latterlig ut.

I så fall passer det ikke med Porsche på oss som f.eks driver med oppussing av hus og hytter. Vel, helt greit for min del. Har aldri hatt lyst på en uansett. Men kan ikke se at f.eks en Cayenne skulle være en dårligere trekkvogn enn f.eks BMW X5?

Du kan jo også bruke trekkvogna til å kjøre en løpsrigget 911 på henger til bane ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gnilre

Sitat fra: jkirkebo på mandag 23. april 2018, klokken 21:59Men kan ikke se at f.eks en Cayenne skulle være en dårligere trekkvogn enn f.eks BMW X5?
Jeg tenkte ikke på Cayenne, greit med hengerfeste på den, det er jo en SUV. Men mission E sammen med de fleste andre bilene til Porsche er sporstbiler som ikke kler hverken hengerfeste eller tilhenger av noe slag.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

turfsurf

Tja, er vel mange som kunne tenkt seg å få med noen sykler på tur med Porsche og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA