Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mangel på sikkerhet i Tesla fabrikken

Startet av bmw2002, mandag 16. april 2018, klokken 21:36

« forrige - neste »

bmw2002

At det flere ulykker på Tesla fabrikken enn ellers kommer ikke overraskende, men at de bevisst prøver å skjule det er verre:

https://www.revealnews.org/article/tesla-says-its-factory-is-safer-but-it-left-injuries-off-the-books/

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#2
Jeg vet ikke hva som er fasiten, men i min mening har Reveal ikke klart å vise at Tesla forsøker å pynte på statistikken. Det er ganske sikkert at om man graver dypt nok, så vil man finne skrekkeksempler i enhver organisasjon med 37.000 ansatte. (Og det er riktig at Tesla ikke uttaler seg om individuelle saker, utifra personvernhensyn.)

Det ser ut til at Tesla er fortsatt verre enn gjennomsnittet på antall alvorlige skader per arbeider, og det er definitivt noe de bør jobbe med. Men samtidig ser det ut til at forbedringstakten er veldig bra. 2018 er kanskje året de blir bedre enn gjennomsnittet i industrien.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

bmw2002

Sitat fra: Doldis1 på tirsdag 17. april 2018, klokken 09:05
Faciten er denne: Tesla ER elbilalderen og "fake news" er noe både de og vi må leve med lenge ennå. Det vi burde få slippe er Teslahatere på et elbilforum, Arthur, bmw2002, mobileum, Rollep og løve ødelegger dette forumet og bør utestenges .

Fasiten ifølge Doldis1 er at alt negativt om Tesla er løgn tydeligvis, men alt som er positivt er sant.

Center of Investigative Reportive som står bak saken er ikke kjent for å fare med løgn. De har vunnet bøttevis med priser og ble nominert til Pulitzer prisen i 2018 nylig også:

http://www.pulitzer.org/finalists/amy-julia-harris-and-shoshana-walter-reveal-center-investigative-reporting

Jeg tenker at et forum bør ha folk som er både positive og negative til et selskap, eller er det meningen at dette skal være et ekkokammer der Teslamenigheten skal prise alt Elon Musk/Tesla gjør?

Foreslår i såfall at forumet døpes om til teslamenigheten.no, i såfall skal jeg holde meg langt unna.

Øyvind.h

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 17. april 2018, klokken 11:20

Jeg tenker at et forum bør ha folk som er både positive og negative til et selskap

Et forum bør ha folk som evner å være både positive og negative. Ensporede innlegg slår kun tilbake på en selv.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

moderator 2

Hei

Da har forum admin slettet endel innlegg som gikk på person, teslameninghet etc.
Foreslår at vi dropper å diskutere person og heller diskuterer sak.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Amoss

Sitat fra: Forum Admin på tirsdag 17. april 2018, klokken 14:46
Hei

Da har forum admin slettet endel innlegg som gikk på person, teslameninghet etc.
Foreslår at vi dropper å diskutere person og heller diskuterer sak.

Lars
Forum admin

Flott, men da har du enten slettet for mye eller for lite. Helt greit at mitt innlegg ble slettet, men når innlegget jeg siterte blir stående selv om det går minst like mye på person (heller mer) og i tillegg trekker inn "teslamenighet" så virker det en liten smule komisk.

Skal du rydde opp, så rydd opp.
Model S 85D

bno

#7
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 16. april 2018, klokken 21:38
Tesla's tilsvar: https://www.tesla.com/blog/not-so-revealing-story

Kjenner meg godt igjen i det som Tesla her fremfører. Det er den omvendte bevisbyrde som gjelder i utgangspunktet. Klassifisering av hendelser ("near miss") og skader regnes i utgangspunktet som work related inntil det motsatte er bevist og i en interim fase kan det gi seg utslag i en oppfatning av å underslå forekomster / klassifisering lavere enn den egentlig var. Sitat:

"As with any case, as information is provided that affects the classification, we update the log accordingly. This is not unusual to Tesla and is common across industries."

Dette er helt riktig. Det er slik det er og kjenner igjen kalr tog tyddelig footprintet her.

Videre klassifiseringen er internasjonalt anerkjente standarder for hendelser og fysiske skader enten på mennesker eller utstyr (økomomisk relaterte)

Det vil være gale mattias og ikke ha en høy HMS standard i forhold til sluttresultatet på produktene. Slik er det. Blir man håndtert dårlig generisk begynner folk å si fra ved å sabotere. Slik er det across cultures.

bno - 40 år HSE Manager i større industribedrifter i inn og utland så jeg uttaler meg med bakgrunn i lang erfairng

emurof

Hva mener Tesla med "an ideologically motivated attack by an extremist organization working directly with union supporters"?

Er Tesla veldig negative til fagforeninger?

Og hvem er den ekstremistiske organisasjonen, og hvorfor er de ekstremistiske?

Espen Hugaas Andersen

Tesla er er nok generelt negative til fagforeninger, men de er ekstremt negative til United Auto Workers (UAW). Dette kan nesten regnes som en støtteforening til den tradisjonelle fossilbilindustrien i Detroit. De har gjort alt de kan for å stikke kjepper i hjulene til Tesla. I beste fall får de fagorganisert Tesla, i verste fall går Tesla konk. Vinn, vinn tenker de.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kaiat

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 18. april 2018, klokken 21:16
Dette kan nesten regnes som en støtteforening til den tradisjonelle fossilbilindustrien i Detroit.

Nå ja, de har kranglet bra med andre bilprodusenter også. De driver også på med å organisere på Nissans og Volkswagens fabrikker i Tennessee, og det har ikke vært mindre bråk der enn i Fremont. Nissan har blant blitt beskyldt å true ansatte til å ikke la seg organisere.

Espen Hugaas Andersen

Nissan og Volkswagen kan jeg ikke si har spesielt amerikansk-ringende navn. ;)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

bmw2002

Sitat fra: emurof på onsdag 18. april 2018, klokken 21:08

Og hvem er den ekstremistiske organisasjonen, og hvorfor er de ekstremistiske?

Center for investigative reporting er ikke en ekstremistisk organisasjon, de har vunnet haugevis av priser og er nominert til bla Pulitzer i år.

Tesla prøver bare å diskreditere dem ved å omtale dem for ekstremister.

Go-carter

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 18. april 2018, klokken 22:39
Sitat fra: emurof på onsdag 18. april 2018, klokken 21:08

Og hvem er den ekstremistiske organisasjonen, og hvorfor er de ekstremistiske?

Center for investigative reporting er ikke en ekstremistisk organisasjon, de har vunnet haugevis av priser og er nominert til bla Pulitzer i år.

Tesla prøver bare å diskreditere dem ved å omtale dem for ekstremister.

Nå er det vel ikke de som Tesla kaller en litt esktrem organisasjon, men heller UAW slik jeg oppfatter det? Og det kan jo stemme, når de har brukt nesten 4.000.000,- på Tesla-"kampanjer" i 2017: https://www.foxbusiness.com/politics/tesla-corporate-campaign-costs-uaw-hundreds-of-thousands
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

bmw2002

Sitat fra: Go-carter på torsdag 19. april 2018, klokken 06:56
Nå er det vel ikke de som Tesla kaller en litt esktrem organisasjon, men heller UAW slik jeg oppfatter det? Og det kan jo stemme, når de har brukt nesten 4.000.000,- på Tesla-"kampanjer" i 2017: https://www.foxbusiness.com/politics/tesla-corporate-campaign-costs-uaw-hundreds-of-thousands

Jo, det er Center for Investigate reporting de kaller en ekstremistorganisasjon:
https://twitter.com/reveal/status/986294387259748352

https://slate.com/technology/2018/04/teslas-response-to-reveals-worker-safety-investigation-is-positively-trumpian.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA