Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ekstra armlene til førersetet?

Startet av Jansen, mandag 23. april 2018, klokken 20:39

« forrige - neste »

Jansen

Hei.

Er det noen som vet om det finnes en god universal løsning på ekstra armlene til førersetet i nye Leaf. Tenker da på begge sider av førersetet.


EV-FTW

Finnes ikke. Løsningen de har er jo veldig bra. En av de bedre .
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Jansen

Syntes også den er grei. Men skulle ønske armlenet strakk seg litt lengre frem til tider. Men det gjelder kun for langturene, og dem er det særdeles få av. Alt ellers med bilen er jeg meget fornøyd med.

EV-FTW

Jeg må innrømme jeg var litt ironisk.
Armlenet til Leaf er ikke helt topp. Det er for kort, og knager på albuen. Den nye er enda verre enn den gamle grunnet utformingen med «knekken» på.

Skulle ønske de hadde muligheten stort sett alle andre biler har, men å justere armlenet frem og tilbake.

Men, er nok bare en ting man må godta med Leaf. Det og mangel på lengdejustering av rattet, og korte sitteputer.

Bilen under selv er veldig god, og driftssikker.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Beckern

Er det Toyota eller MB som betaler deg for å snakke ned elbiler generelt og Leaf spesielt?
Det er jo hver enste jævla gang du skriver noe nå.

tuono

Noen må jo holde nede fanboy-faktoren her inne  ;)

EV-FTW

#6
Sitat fra: Beckern på tirsdag 24. april 2018, klokken 18:33
Er det Toyota eller MB som betaler deg for å snakke ned elbiler generelt og Leaf spesielt?
Det er jo hver enste jævla gang du skriver noe nå.

Haha. Det var da veldig hårsår.

Toyota hadde det uansett ikke vært, da de ikke akkurat ligger lengst fremme når det kommer til ergonomi og opplevd kvalitet på interiør.

Men helt seriøst.
Jeg kjører Leaf selv, og har gjort det over 50 000 km. Bilen er bra den, og veldig driftssikker. Er billigste bilen jeg har hatt.
Men jeg er ikke så fanboy at jeg ikke tåler kritikk, eller ønsker å forsvare kjøpet mitt så mye at jeg ikke kan snakke negativt om bilen min!

Og det er fakta, armlenet på Leaf er ikke bra. ( for meg, jeg er 176).
Albuen havner konstant ytterst på armlenet, og der er det en HARD plastikkkant under stoffet. Veldig ubehagelig. Nye Leaf, med «knekken» de har, er enda verre. At de ikke har klart å gjøre det mulig å forlenge armlenet, slik omtrent ALLE biler i den klassen kan, er er mysterium.

Og jeg sliter med god støtte under lårene, seteputen er for kort, og siden jeg ikke kan dra rattet mot meg, finner jeg ikke optimal sittestilling, blir sånn helt ok.

Men jeg har lært meg å leve med det, det betyr uansett ikke st jeg synes det er greit, og det er enda mindre greit når Nissan ikke har klart å gjøre noe med dette.

Beklager om du føler jeg tråkker deg på tærne.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Joltus

Det er da ingen som føler seg tråkket på.

Men når enhver tråd her skal plages med denne klagingen blir folk litt lei.

Til og med tråden om optimalt dekktrykk klarte du å vri til at leafen suger balle.

Ja vi vet at du syns den er for dårlig, og vi vet også hvor fantastisk flink du er å kjøre elbil.

tnilse

Sitat fra: Joltus på tirsdag 24. april 2018, klokken 21:59
Det er da ingen som føler seg tråkket på.

Men når enhver tråd her skal plages med denne klagingen blir folk litt lei.

Til og med tråden om optimalt dekktrykk klarte du å vri til at leafen suger balle.

Ja vi vet at du syns den er for dårlig, og vi vet også hvor fantastisk flink du er å kjøre elbil.

Her støtter jeg Øystein K. Det må gå an å kunne påpeke de negative sidene ved bilen også. Poenget med dette underforumet, er vel å diskutere hvordan vi kan leve best med våre Leafmobiler? Og det er ikke til å stikke under en stol at Leaf er under pari på svært mange områder. Selv har jeg 3k km med min Leaf 2018 og merker godt at jeg savner bedre sittekomfort. Kan kanskje vurdere en "generisk" løsning på problemet? Et kjapt googlesøk gav meg bla. denne: https://www.ebay.com/itm/Universal-Premium-Car-Center-Console-Armrest-Cushion-PU-Leather-Memory-Foam-US-/312046737266

EV-FTW

Sitat fra: Joltus på tirsdag 24. april 2018, klokken 21:59
Det er da ingen som føler seg tråkket på.

Men når enhver tråd her skal plages med denne klagingen blir folk litt lei.

Til og med tråden om optimalt dekktrykk klarte du å vri til at leafen suger balle.

Ja vi vet at du syns den er for dårlig, og vi vet også hvor fantastisk flink du er å kjøre elbil.

Med det språket dere begynner å bruke , så vil jeg jo påstå at noen føler seg tråkket på.

At Leafen «suger balle» får være dine ord.
At jeg er «fantastisk flink til å kjøre elbil» også dine ord.

Som jeg sier, jeg er oppriktig fornøyd med Leafen min, men er ærlig nok til å innrømme at den faller godt gjennom på en del punkt, samme gjør nye Leaf.

Dette er punkt som for nye kjøpere er greit å vite om. Alle har ikke lik ergonomi, men er greit å være obs.

Jeg har aldri heller påstått jeg er en fantstisk elbilsjåfør. Men, jeg kjører nok elbil slik folk flest vil kjøre, med varme og følger trafikken.
Lader heller en gang i fem min, enn å skulle begynne å sparekjøre, av med alt, sinke trafikken, fryse i bilen.

Grunnen til jeg reagerer på slike innlegg, er fordi det er slik kjøring som ødelegger eller bygger opp om bildet av elbiler. Og synes det er kjipt at eierene selv er med på å underbygge fordommene folk har mot elbil.

Elbil er helt enestående. Leaf er en bra bil, ikke best, men et godt og trygt kjøp.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Joltus

Sitat fra: tnilse på tirsdag 24. april 2018, klokken 23:41
Det må gå an å kunne påpeke de negative sidene ved bilen også. Poenget med dette underforumet, er vel å diskutere hvordan vi kan leve best med våre Leafmobiler? Og det er ikke til å stikke under en stol at Leaf er under pari på svært mange områder.
Helt klart. Men ikke hver gang. Samme fyren. Samme tingene. Eller?

blackleaf1

Sitat fra: tnilse på tirsdag 24. april 2018, klokken 23:41
Sitat fra: Joltus på tirsdag 24. april 2018, klokken 21:59
Det er da ingen som føler seg tråkket på.

Men når enhver tråd her skal plages med denne klagingen blir folk litt lei.

Til og med tråden om optimalt dekktrykk klarte du å vri til at leafen suger balle.

Ja vi vet at du syns den er for dårlig, og vi vet også hvor fantastisk flink du er å kjøre elbil.

Her støtter jeg Øystein K. Det må gå an å kunne påpeke de negative sidene ved bilen også. Poenget med dette underforumet, er vel å diskutere hvordan vi kan leve best med våre Leafmobiler? Og det er ikke til å stikke under en stol at Leaf er under pari på svært mange områder. Selv har jeg 3k km med min Leaf 2018 og merker godt at jeg savner bedre sittekomfort. Kan kanskje vurdere en "generisk" løsning på problemet? Et kjapt googlesøk gav meg bla. denne: https://www.ebay.com/itm/Universal-Premium-Car-Center-Console-Armrest-Cushion-PU-Leather-Memory-Foam-US-/312046737266

Bir ikke den veldig høy ??
Atle
Lindås

EV-FTW

Sitat fra: Joltus på onsdag 25. april 2018, klokken 09:21
Sitat fra: tnilse på tirsdag 24. april 2018, klokken 23:41
Det må gå an å kunne påpeke de negative sidene ved bilen også. Poenget med dette underforumet, er vel å diskutere hvordan vi kan leve best med våre Leafmobiler? Og det er ikke til å stikke under en stol at Leaf er under pari på svært mange områder.
Helt klart. Men ikke hver gang. Samme fyren. Samme tingene. Eller?

Nei, om dere opplever at jeg gnåler på det samme er jeg enig.
Men det må være kritiske røster her inne og, som kan skryte av bilen, der den fortjener å skrytes av, men også som er ærlig nok på å si fra om det som er negativt.

Men skal være litt mer nøye med hvor jeg er kritisk
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

tuono

For mange av dem med et mer nøkternt forhold til saken (og fremtidig bilkjøp) er dine tilbakemeldinger mye mer verdt enn alle dem som befinner seg i helt andre enden av skalaen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA