Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan (og når) får man utlevert dekkene som leveres fra Vianor?

Startet av BjarteN, lørdag 14. april 2018, klokken 10:48

« forrige - neste »

BjarteN

Tesla kundeservice var som vanlig ikke lett å få fatt i..

Jeg bestilte begge hjulsettene fra Tesla. Fikk info om at sommerhjulene blir levert til nærmeste Vianorsenter.
Det var forøvrig ingen videre detaljer om prosessen som jeg fikk med meg, og jeg har ikke hørt noe mer om dette.
Noen som har fått utlevert via dette opplegget i år? Er det bare å vente på innkalling eller er det "han som maser skal få" taktikken som gjelder?

Jeronan

Same with me when I picked up our Model S last year in November.

Tesla should have at least informed you which Vianor center it has shipped the tires to, but you can just call Vianor and they can see in their system in which Vianor center your summer tires are and book an appointment.

Mine were in Bryn, Oslo and got them changed this week. Nice people working there and Tesla has a deal with them. You get 50% discount on Dekk hotel at Vianor, so I continue with them.
Saw a huge number of Tesla tires there, so a lot of Tesla owners use Vianor as Dekk hotel.  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

tibber73

Sitat fra: Jeronan på lørdag 14. april 2018, klokken 11:05
...You get 50% discount on Dekk hotel at Vianor, so I continue with them.
Saw a huge number of Tesla tires there, so a lot of Tesla owners use Vianor as Dekk hotel.  :+1:
Hva koster en sesong i Oslo? Her i Trondheim var prisen 990kr og det virka som om han som leverte ut dekkene syntes at det ikke var noen god pris..

Til trådstarter: Jeg fikk mail i vinter med beskjed om hvor dekkene lå. På fredag morgen troppa jeg opp hos Vianor uten avtale. Fikk tatt ut dekkene uten noen problemer. Skal sende bil og felger til oppshining etter en tøff vinter.
Jeg skal inn igjen senere for gratis bytte.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Jeronan

Sitat fra: viffer på lørdag 14. april 2018, klokken 11:13
Sitat fra: Jeronan på lørdag 14. april 2018, klokken 11:05
...You get 50% discount on Dekk hotel at Vianor, so I continue with them.
Saw a huge number of Tesla tires there, so a lot of Tesla owners use Vianor as Dekk hotel.  :+1:
Hva koster en sesong i Oslo? Her i Trondheim var prisen 990kr og det virka som om han som leverte ut dekkene syntes at det ikke var noen god pris..

990 NOK per season, including change of tires. This is a very good price, as other places charge up to 1800 NOK per season, including Vianor without discount.

I had many offers before with our Volvo and BMW i3, where Bilia, Bavaria, etc all were charging minimum 1600 NOK per season. Thanks but no thanks. So I stored the tires at home.

990 NOK per season, including tire change (at garages you pay like 300-400 NOK on campaign days alone for that) is a good deal.  :+1:

PS. I have seen some other places offer like 795 - 880 NOK, but that was for Dekk hotel only and then you had to pay another 400-500 NOK extra for the tire change. So then you still end up on 1300-1400 NOK per season.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

tibber73

Ok. Skifter alltid selv. Tror jeg fortsetter med det. Har gjort det siden jeg slutten av 80-tallet.
Må bare utvide garasjen litt med så store dekk..

PS: Vianor har drop-in.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Jeronan

Sitat fra: viffer på lørdag 14. april 2018, klokken 11:39
Ok. Skifter alltid selv. Tror jeg fortsetter med det. Har gjort det siden jeg var slutten av 80-tallet.
Må bare utvide garasjen litt med så store dekk..

PS: Vianor har drop-in.

Yes, I did it before too and continue to do so with our BMW i3, but the Tesla tires are just too big and take up too much space.  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

BjarteN

Takk for svar. Stakk innom nærmeste Vianorsenter og oppgav Vin-nr, så viste det seg at de hadde dem der.
Kommer ikke til å benytte meg av tilbudet på dekkhotell heller. Jeg synes det er greiere å ha dekkene tilgjengelig (spesielt vinterdekkene) i tilfelle væromslag, så tar jeg jobben selv en kveld jeg får ånden over meg.
Greit å ha muligheten til å se over bremsene når man likevel har hjulet av.

supaplex


Jeronan

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mr.rs4

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Skjøteledning

Jeg troppet opp på mitt lokale Vianor senter i påsken og der hadde de ikke
sett noe til mine dekk.
De undersøkte i sitt system og sendte henvendelse til Tesla, de har heller ikke
noe info om dekkene.
Sendt flere mailer til service, sendt inn spørsmål på min Tesla side. Har vært på service senter snakket med kundebehandler.
Ingen har tatt ansvar.
Nå må jeg kontakte advokat får å få dekk/ felger som bilen ble kjøpt med. Utrolig.

ocenwan

Fikk levert model 3 i April med sommerdekk,

Tesla sendte for litt over en uke siden notification i app om at det var på tide med sommerdekk.

Tenkte det var greit å sjekke hvor vinterdekkene er før rushet i høst og kontaktet Vianor som ikke hadde noe på vår bil i systemet, og sier og at ifølge Tesla så skulle alle utleveringer tom 5 April være på vinterdekk.

Så en liten heads up i god tid før høsten til andre i samme situasjon.

chfol

Sitat fra: supaplex på søndag 15. april 2018, klokken 13:54
Er dekkskift inkludert i prisen hos Vianor?

Jeg bestilte time for dekkskift hos dekkhotellet jeg hadde fått oppgitt at dekkene var. Jeg valgte å ta med dekkene hjem. Når dekkene var byttet måtte jeg betale 600 for skiftet. Var ikke informert av verken Tesla eller dekkhotellet i forkant om dette.

Handyman

Sitat fra: chfol på torsdag 02. mai 2019, klokken 10:16
Sitat fra: supaplex på søndag 15. april 2018, klokken 13:54
Er dekkskift inkludert i prisen hos Vianor?

Jeg bestilte time for dekkskift hos dekkhotellet jeg hadde fått oppgitt at dekkene var. Jeg valgte å ta med dekkene hjem. Når dekkene var byttet måtte jeg betale 600 for skiftet. Var ikke informert av verken Tesla eller dekkhotellet i forkant om dette.
Fikk utlevert min TM3 15/3 og dekkskift med oppbevaring hos Vianor frem til høsten var inkludert i kjøpet.
Må kun betale dersom Vianor skal legge om for meg til høsten, men da kommer jeg bare til å hente dekkene og legge om hjemme.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA