Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva gjør man hvis man trenger bil mens man venter på levering fra Tesla?

Startet av emurof, lørdag 14. april 2018, klokken 00:45

« forrige - neste »

emurof

Jeg ser at det går minst et par-tre måneder fra man bestiller til man får Model S. Dette kan by på problemer for meg, for jeg vil nok trenge bil før den tid når jeg først bestiller.

Finnes det noen rimelige løsninger for å ha en bil å kjøre - gjerne en elbil - mens man venter på levering fra Tesla?

Espen Hugaas Andersen

Man kan alltids leie bil, men det er ikke direkte billig. Eller så kan man gå for bildeling: https://bilkollektivet.no/nb/

Eller nabobil: https://nabobil.no/

Alt kommer an på hvor stort behov for bil man har.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

Månedsleie fra f.eks Avis er faktisk ikke så ille, hvis man klarer seg med en litt enklere bil i perioden. Ellers kan man se på å overta leasing, der kan man gjøre noen varp.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

GeirHM

Tusen takk til trådstarter og bidragsytere, her fikk jeg verdifull informasjon. Så for meg fem måneder på sykkel jeg.

(Kanskje jeg ikke skulle ha lest dette. Sykkel er sunt.)

emurof

Jeg vil trenge bil hver eneste dag for pendling til jobb, så det kan bli en dyr ventetid!

MrBacardi

Sitat fra: emurof på lørdag 14. april 2018, klokken 00:45
Jeg ser at det går minst et par-tre måneder fra man bestiller til man får Model S. Dette kan by på problemer for meg, for jeg vil nok trenge bil før den tid når jeg først bestiller.

Finnes det noen rimelige løsninger for å ha en bil å kjøre - gjerne en elbil - mens man venter på levering fra Tesla?

Du kan jo også stikke innom Tesla og høre hva slags nye biler de har på lager? Da får du bil forholdsvis kjapt, samtidig som bilen er ny. Eneste minuset er jo at du sannsynligvis ikke får eksakt spesifikasjon som du ønsker.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

emurof

Løsningen blir vel en Inventory-bil. Referral-koder for gratis superlading går visst an å bruke med Inventory-bil også, noe som gjør det mer fristende å bare kjøpe det.

jojak81

Jeg bestilte inventory, men har nå gått så lang tid at jeg kunne ha bestilt på vanlig måte og fått bil på samme tidspunkt likevel - så om du trenger bil umiddelbart så må du se etter inventory som allerede står i Norge/din region.
Tesla Model 3 Long Range -21
Tesla Model Y Long Range -24 i bestilling

emurof

Jeg snakket med noen hos Tesla, og de sa at det var litt ulik leveringstid på ulike Inventory-biler avhengig av hvor de var i prosessen. Man bør ta kontakt med dem hvis man vil vite hvor lang leveringstiden er på hver enkelt bil. Noen kan ha leveringstid på en måned, mens andre kan ha en leveringstid på flere måneder.

jojak81

Vel, det gjorde jeg så klart. «Denne kommer hit i Mars.» Punktum.
Så ble det siste to ukene i mars, så før påske, så etter påske, så slutten av april, så vips en lakkskade+1. Mai, ny estimert leveringsdag 3. Mai.
Har også hørt at folk har bestilt inventory som står klar på lot'en med leveringstid på 2 uker som også har måttet vente lenger enn det. Logistikk er visst ikke selskapets sterke side:)

Tesla Model 3 Long Range -21
Tesla Model Y Long Range -24 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA