Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Schneider hjemmelader fra fortum

Startet av Zero-talent, torsdag 12. april 2018, klokken 14:07

« forrige - neste »

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Joltus

#46
Hmmm... Av en eller annen grunn leste eg E6. Men det må ha vært til en annen modell

Joltus

Du må si fra når du har satt deg inn i modbus kommandoene og hvordan få disse ut til stasjonen amatøren....

Hvilken strømmåler skal du bruke? Er det en Carlo proprietær eller åpen? Trenger z-wave variant... Kjører smartthings eg.

Joltus

Sitat fra: Erlingni på tirsdag 05. juni 2018, klokken 10:27
Har satt opp slik at jeg får e-post en gang i mnd. med forbruksrapport.
Har du lyst å forklare oppsettet? Litt kjekt å få oversikt over hva drivstoffet koster

Erlingni

Sitat fra: Joltus på søndag 17. juni 2018, klokken 23:29
Har du lyst å forklare oppsettet? Litt kjekt å få oversikt over hva drivstoffet koster

Joltus

Prøver å få til det der....

Gmail sin smtp? Funker?

Username og password? Hva tilhører det? Epostklienten?

Sender og receiver... Receiver er naturlig, selv for meg, men du har en annen på sender... Kunne man ikke bare sendt til seg selv?

Amatøren

#51
Gjør gjerne som meg og lag egen Gmail konto for lader.

Protokoll: SMTP
Server: smtp.gmail.com
Port: 587
Authentication required: on
username: lader.sin.epost@gmail.com
password: lader.sitt.passord
Sender: Finn på et navn
Receiver: mottaker.som.skal.ha.epost@domene.no

Eks: mottaker.som.skal.ha.epost@domene.no, mottaker.som.skal.ha.epost@gmail.com, mottaker.som.skal.ha.epost@online.no, min.private.epost@gmail.com, datainnsamling@gmail.com....... det er bare å velge en som du vil ha eposten fra laderen - IKKE testet med flere mottakere så jeg vet ikke om det går. Laget bare en del eksempler.  ;)

Du kan godt bruke din egen epost konto både som sender og mottaker hvis du vil. Da bruker du din eksisterende konto informasjonusername og password.

Håper dette ga litt svar på spørsmålene.

Grunnen til at jeg laget egen epost adresse til laderen er fordi jeg ikke vet hvor hacker sikker den er når den er på nett. Så hvis noen skulle klare å hacke seg inn på internnettet i huset og så videre inn i laderen så ville jeg ikke ha min personlige epost adresse med passord ligge i den.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Joltus

Se der ja. Funket med annen epost. Opprettet egen til ladestasjonen, da kom det med en gang.

Tydeligvis ikke mulig å sende til seg selv da?




Joltus

Hva ønsker du å oppnå? Mangler du mulighet for LAN? Eller ønsker du å få den tilkoblet via WIFI?

For å koble den til via Wifi ble eg anbefalt av schneider å kjøpe et mini accesspunkt ala dette:

https://www.teknikkdeler.no/tp-link-tl-wr802n-tradlos-liten-router-accesspunkt?gclid=CjwKCAiA8qLvBRAbEiwAE_ZzPYMPH9Y3Ki8Vt1-HgVZMRVtJjumw6KyYQrssLteWMHmGbaRAAG0qMBoCRVsQAvD_BwE

Denne kan koble seg til din wifi, og lage LAN til ladeboksen slik at du får tilgang til web grensesnittet. (Med forbehold om at eg aldri tok dette i bruk siden Lyse MÅTTE ha den på kabel......)

Robert E-Niro

Ja, vil ha boksen opp på wifi.
Takk for link, men virker som denne må ha strøm via ekstern kontakt (mikro usb?)
Schneider har 5V strømforende ethernet port, og mener wifi boardet de tidligere opererte med hadde POE, så ekstern strømkilde til wifi board var unødvendig.

Siden Schneider ikke lenger fører denne er jeg svært interessert i en annen versjon.
Kia E-Niro 10/2019

Joltus

Se etter annen versjon. Fikk tipset av schneider. Men det er forøvrig tilgang til spenning i boksen for dette i tilfelle.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA