Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Diverse spørsmål vedr. I-Pace.

Startet av LittleHammer, torsdag 12. april 2018, klokken 11:36

« forrige - neste »

LittleHammer

Dette er ment å være en tråd der du kan poste diverse spørsmål du måtte ha om I-Pace.

Ingen spørsmål er for dumme her så lenge de handler om I-Pace.

Prøve å forskåne alle andre tråder for avsporinger osv..
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

LittleHammer

Med oppgraderte LED-frontlykter får du signatur-kjørelys. Får du fortsatt signatur-blinklys på standardlyktene?
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

mariowing

Hvis du mener "sveipende" eller "dynamiske" blinklys (slike som "peker" i den retningen du skal svinge") så er svaret nei det får du ikke. Se denne videoen hvordan vanlige blinklys ser ut: https://www.youtube.com/watch?v=coBgxneThm4
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

chargedup

Siden dette er en veldig åpen tråd tar jeg opp noe jeg har tenkt endel på tidligere.
Kjøper Jaguar deler/teknologi av Rimac til I-Pace? Tidligere har de samarbeidet for å lage en elektrisk E-typezero, som sikkert kun er for å ha noe å vise fram på messer/museum. https://carbuzz.com/news/jaguar-worked-with-rimac-to-develop-the-all-electric-e-type-zero evt https://media.jaguar.com/news/2017/09/jaguar-e-type-zero-most-beautiful-electric-car-world?q=&start=0&brand=jaguar

Jeg har forstått det slik at Rimac uttaler seg selv som en teknologibedrift og grunnen til at de lager hyperbiler er for å vise fram sin ekspertise for så å kunne levere deler til bilfabrikanter. Concept one har vist seg å være raskere enn Porsche 918 på dragstripen og har ingen problemer med å kjøre drag etter drag (varme), mens Porsche slet med å få nok kjøling og faktisk måtte inn på verksted etter innspilling ( https://www.youtube.com/watch?v=RQQwOI5qoJw ).
Rimac holder kortene tett til brystet om hvem de leverer deler/teknologi til av mer vanlige bilmerker, men det er offentlig at de leverer til både Aston Martin og Koenigsegg. Synes det er spennende og kanskje litt betryggende dersom de leverer noe av sine deler/teknologi til Jaguar som aldri har masseprodusert en elbil enda eller har noe voldsomt bra rykte på elektronikk på både F-pace og fra tidligere.

Er det flere som tenker at det hadde vært bra med litt hjelp eller tror dere at de klarer seg helt selv?
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

LittleHammer

Sitat fra: LittleHammer på torsdag 12. april 2018, klokken 12:59
Med oppgraderte LED-frontlykter får du signatur-kjørelys. Får du fortsatt signatur-blinklys på standardlyktene?

Tenker på led-stripene (J-blade) i frontlysene
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Counterpointer

Sitat fra: chargedup på torsdag 12. april 2018, klokken 15:24
Er det flere som tenker at det hadde vært bra med litt hjelp eller tror dere at de klarer seg helt selv?
Tenker at det alltid er bra med hjelp fra spesialister.

Men Jaguar er jo selv aktive i Formula E og har jo laget E-Trophy I-Pace så de er ikke lost på egenhånd heller.

Pilot

Sitat fra: mariowing på torsdag 12. april 2018, klokken 14:37
Hvis du mener "sveipende" eller "dynamiske" blinklys (slike som "peker" i den retningen du skal svinge") så er svaret nei det får du ikke.

Jeg tror du får de

chargedup

Men Jaguar er jo selv aktive i Formula E og har jo laget E-Trophy I-Pace så de er ikke lost på egenhånd heller.
[/quote]

Formula E er en serie med relativt mye restriksjoner for å holde kostnadene nede, slik at de kan tiltrekke seg flere lag. Her må alle teamene i serien bruke det samme batteriet fra McLaren (tidligere sesonger Williams). Panasonic er hovedsponsoren til Jaguar i Formula E, men det er LG som skal levere batteriene til I-pace. Nå lager riktignok Panasonic andre deler til biler også, som feks BMS, men ingen kobling mellom Jaguar og Panasonic på selve batteriet på I-Pace.
Jeg er veldig positiv til at Jaguar er med i Formula E, da de dermed har kompetanse "inhouse" under utviklingen av bilen. Hvor mye cutting edge tenkologi fra formel 1 ser man i biler til under millionen etter kun et par år?
Jeg har bestilt I-pace, så jeg har full tiltro til Jaguar. Har også hatt en kamerat som har eid 3 år gammel F-type uten problemer, så jeg henger ikke igjen i troen om at "alle engelske biler er dårlige" eller "alle koreanske biler er dårlige" slik mange mente før i tiden (som hos noen henger igjen). Skulle gjerne visst mer om underleverandører/spec så jeg hadde noe å lese om i ventetiden ;)
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

4Matic Fanatic

Mer skryt...

http://www.autonews.com/article/20180410/BLOG06/180419977/why-the-i-pace-could-radically-alter-jaguar-perceptions

SitatHere's the lowdown: The I-Pace is the best built Jaguar in the 83-year history of the brand. The car is screwed together very tightly. And feels it. It's also, obviously, the most technically advanced Jaguar ever made.

Counterpointer

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Automotive_News?wprov=sfti1

Er dette vel ansett publikasjon ?

Virker seriøse og har ikke noe direkte med Jaguar eller Tata å gjøre siden de er basert i Detroit.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA