Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2018.14 - Bedre ytelse for første-generasjon MCU!

Startet av MrBacardi, torsdag 12. april 2018, klokken 10:07

« forrige - neste »

MrBacardi

https://www.youtube.com/watch?v=aw89ohF5c-4

Ser definitivt bedre ut.
Gleder meg til å få testet selv (bilen skal inn til 12v-bytte i morgen hos Tesla, får ikke oppdatert før dette gjort)
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Øyvind.h

Hmm. Ser nettleseren er blitt mye raskere ja. Ser fortsatt ikke den helt store praktiske verdien av nettleser i bilen når alle har personlige smarttelefoner, men greit nok.

Bytte mellom faner i controls er lynkjapt på min MCU uten oppdatering og bytte mellom programmer går også relativt kjapt.

Det er kun to ting jeg ønsker forbedret av flyt på MCU; kart som flyter bedre og ryggekamera som aktiveres raskere. I 2013 fløt kartet helt jevnt. Det har blitt mer og mer hakkete over tid. Og i blant hender det at ryggekameraet bruker 1-3 sekunder på å aktiveres når jeg setter bilen i revers. Som oftest aktiveres det raskt, men i blant tregere enn nødvendig.

De to tingene håper jeg blir bedre med ny MCU. Alt annet er uviktig eller lynkjapt allerede.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ludwig_holberg

Det er jo veldig praktisk med browser på stor skjerm i bilen. Lettere å multitaske, og ikke minst er det lovlig også.

geear

Jeg har veldig liten nytte av browser så lenge den ikke kan brukes til Youtube, Netflix og andre streamingtjenester for video. Kunne tenkt meg å kunne se film på skjermen under lading, venting på ferjer etc. Wifi kunne godt vært en forutsetning.

Det skal mye til for at jeg gidder sitte og surfe på den.

mthoring

Tegra 3 støtter 1080p MPEG-4 AVC/h.264 40 Mbit/s High-Profile, så youtube ol. med html5 burde ikke være noe problem hvis tesla gikk inn for det.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Øyvind.h

Sitat fra: gr på fredag 13. april 2018, klokken 16:17
Jeg har veldig liten nytte av browser så lenge den ikke kan brukes til Youtube, Netflix og andre streamingtjenester for video. Kunne tenkt meg å kunne se film på skjermen under lading, venting på ferjer etc. Wifi kunne godt vært en forutsetning.

Det skal mye til for at jeg gidder sitte og surfe på den.

Mobilen er personalisert med automatisk innlogging på alle tjenester, har et tastatur man er vant med å bruke og kan holdes i passende stilling. Funker mye bedre enn skjermen i bilen.

Skjermen i bilen funker til ett og annet oppslag. Men fortsatt alt for treg surfing på ny MCU. Mest gimmick.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

cstromme

Sitat fra: gr på fredag 13. april 2018, klokken 16:17
Jeg har veldig liten nytte av browser så lenge den ikke kan brukes til Youtube, Netflix og andre streamingtjenester for video. Kunne tenkt meg å kunne se film på skjermen under lading, venting på ferjer etc. Wifi kunne godt vært en forutsetning.

Det skal mye til for at jeg gidder sitte og surfe på den.

Kunne ikke vært mer enig. På 2 biler og over 4 år har jeg brukt nettleseren 1 gang. Men det hadde vært veldig hyggelig å kunne bruke den til videoavspillingen når bilen står i park.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

spirrevipp

Slik nettleseren har vært så har den jo vært tilnærmet ubrukelig. Takker uansett ja til en forbedret utgave når den først er der, selv om jeg ikke ser for meg den helt enorme bruken for min egen del. Videoavspilling via Wifi kunne vært interessant.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA