Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva slags typical range på en Tms75d?

Startet av Aaalb, onsdag 11. april 2018, klokken 23:23

« forrige - neste »

kakemiks

Blir ganske så personlege erfaringar dette (eg er ganske roleg i køyringa mi), men ein tur frå Trondheim - Værnes - Trondheim (ca 6.7mil), med temperatur på rundt 16 grader og tørre veger - så var forbruket mitt på 140Wh/km. (På dei siste 50km). Fartsgrenser frå 40 km/t til 90km/t. Det synes eg er ganske så greit :)
Lading til 70%, piggfrie 19" dekk.

På vinterstid med kalde temperaturar og snøføre så kan ein lett doble desse tala.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

Aaalb

Da høres det ut som at bilen min er innenfor normalen. Takk for svar.
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

dragmore

Jeg har pendla Krs-Stv siden sept med min 75D og har litt data:
240km tur 3t og 15min typisk
Sept (15grader og sommerdekk), 145wh/km snittfart 75km/t
Feb (-5 grader og vinterdekk), 187wh/km, snittfart 75km/t
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

Klykken

145wh/km tilsvarer over 50mil.
187wh/km tilsvarer 40mil.

Respektabelt, om man klarer å holde snittet på det nivået!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

OlaM

Å sette AP = fartsgrensen og ta livet med ro versus fartsgrense + 10-15 og kjøre forbi alt som er tregere utgjør en ganske stor forskjell i forbruk.
'21 3LR

GOS

Sitat fra: Klykken på fredag 20. april 2018, klokken 20:33
145wh/km tilsvarer over 50mil.
187wh/km tilsvarer 40mil.

Respektabelt, om man klarer å holde snittet på det nivået!
Det virker som om bilene måler er forbruk "ut av batteriet" og du får dermed ikke med deg tapet som går vekk i indre motstand. Du bør nok trekke fra ca 5% fra disse tallene for å få den reelle rekkevidden.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

fonberg

Sitat fra: kakemiks på onsdag 18. april 2018, klokken 15:26
Blir ganske så personlege erfaringar dette (eg er ganske roleg i køyringa mi), men ein tur frå Trondheim - Værnes - Trondheim (ca 6.7mil), med temperatur på rundt 16 grader og tørre veger - så var forbruket mitt på 140Wh/km. (På dei siste 50km). Fartsgrenser frå 40 km/t til 90km/t. Det synes eg er ganske så greit :)
Lading til 70%, piggfrie 19" dekk.

Mer relevant å se på forbruket helt fra start til mål på t/r, da blir høydeforskjellen 0. Avhengig av hvor du bor, blir 17 km ut i turen gjerne ganske mye høyere enn din adresse, både vektstasjonen og Sveberg langs E6 er ca 200 moh.
Men ja, sommertemp, tørr asfalt og piggfri vinterdekk er en kombo som hjelper på forbruket. Samtidig er dette forhold som gjør dekkene dine livsfarlige om du kommer opp i en kritisk situasjon, du kan nærmest smøre gummien på brødskiva etter et par mil på varm asfalt.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA