Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stille klokke?

Startet av Ole Henrik Holst, onsdag 11. april 2018, klokken 20:36

« forrige - neste »

Ole Henrik Holst

Hei.

Er det bare meg eller må man være rakettingeniør for å stille klokken i PHEV'en!! Etter at vi gikk over til sommertid så vil den bare tilbake til vintertid.

Noen andre som sliter med dette?


Niff123

Ja! 2015-modell. I tillegg skifter radioen ikke frekvens f.eks. ved kjøring ut av innstilt P1, selv om den står på P1 i bil. Derimot kan jeg lytte på f.eks. Vinyl sømløst.  Noen har vel svaret?

Speeder

Hele grensesnitt på denne bilens skjerm er jo latterlig.
Jeg endte opp meg skru av automatisk sommer\vinter-tid og stille klokken manuelt til riktig tid.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

lettrus

Finn en RDS stasjon på FM og la den stå på en liten stund - det virker som den ikke tar klokkesignal fra DAB. I tillegg er det en innstilling som må være riktig for at den skal hente signalet.

For øvrig enig i at hele infotainment-opplegget (radio, telefon, gps, appen etc) er den største grunnen til ikke å kjøpe bilen.

Speeder

Sitat fra: lettrus på fredag 13. april 2018, klokken 09:45
For øvrig enig i at hele infotainment-opplegget (radio, telefon, gps, appen etc) er den største grunnen til ikke å kjøpe bilen.

Ja, her har de virkelig satt alle krefter til for å gjøre ting vanskelig. Har prøvd GPS'n ett par ganger, begge ganger måtte jeg skru den av etter gjentatte forsøkt på å få skrudd av lyden på den irriterende stemmen.

At all info på skjemen forsvinner når man snakker i telefonen er kjekt, man vil f.eks. ikke se på klokka mens man prater. :)



Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

lettrus

Etter tidligere erfaring satte jeg på en FM-stasjon og fikk riktig klokke. Så, etter en stund på DAB gikk klokken tilbake til vintertid. Nå er den på sommertid igjen.

Ikke godt å forstå at det skal være så komplisert å få en klokke til å funke på en 2017-modell.

espenri

Klokken min viser nå for sikkerhetsskyld 3 timer feil... Automatisk innstilling, stilte seg korrekt via FM for noen uker siden, etter det har den levd sitt eget liv. Ikke prøvd å oppdatere klokke vha FM etter at den begynte å kødde. Imponerende software fårn si.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

lettrus

Samme her, i dag var den 2 timer for tidlig, så korrekt, og så 15 timer bak. Virker som den skifter når jeg skifter kanal, kan det være NRK som sender feil klokkesignal på DAB? Og hvorfor henter den ikke heller signalet fra GPS.

For noe skrot.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA